TRANZIT MERKURA

NAJMANJI PLANET SUNČEVOG SUSTAVA PRIREDIO RIJEDAK NEBESKI ŠOU Minijaturna pomrčina bila je vidljiva sa svih dijelova Zemlje

AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 11.11.2019. u 21:15

An 8-inch digital Celestron telescope concentration of light beam showing transit of Planet Mercury across face of the sun and the Earth disc. This phenomenon happened on November 11, 2019 and last happened in 2016 and will happen again in 2032. The spectacular event was visible from all parts of Africa from around 1 pm to 5 pm., Image: 482299165, License: Rights-managed, Restrictions: *** World Rights ***, Model Release: no, Credit line: SOPA Images / ddp USA / Profimedia
SOPA Images / ddp USA / Profimedia

Merkur, najmanji planet Sunčevog sustava i planet najbliži Suncu priredio je u ponedjeljak rijedak nebeski šou kada je prošao između Zemlje i Sunca uzrokovavši minijaturnu pomrčinu.

Tranzit Merkura, kako se pojava naziva, završio je u 18,04 po GMT-u a bio je vidljiv sa svih dijelova zemlje, objavila je NASA.

Uz korištenje dobrog teleskopa, planet se mogao vidjeti kao minijaturna crna točkica na zasljepljujućoj površini sunčevog diska.

Merkurov tranzit bio je vidljiv u Amerikama, Novom Zelandu, Europi, Africi i zapadnoj Aziji.

NASA je upozorila da se ne promatra izravno bez zaštite.

Taj je događaj unio uzbuđenje u astronomsku zajednicu jer se tranzit Merkura događa 13 puta u stoljeću.

Zadnji se dogodio 2016., a sljedeći će biti tek 2032. godine.

Više na Jutarnjem...