POVIJESNO OTKRIĆE

NE SLIČI NI NA ŠTO DOSAD VIĐENO U SUNČEVOM SUSTAVU Astronomi vidjeli prvog 'međuzvjezdanog posjetitelja': 'Ta stvar je vrlo čudna'

AUTOR:
    • Hina

• OBJAVLJENO:
  • 21.11.2017. u 16:04

This artist’s impression shows the first interstellar asteroid: `Oumuamua. This unique object was discovered on 19 October 2017 by the Pan-STARRS 1 telescope in Hawai`i. Subsequent observations from ESO’s Very Large Telescope in Chile and other observatories around the world show that it was travelling through space for millions of years before its chance encounter with our star system. `Oumuamua seems to be a dark red highly-elongated metallic or rocky object, about 400 metres long, and is unlike anything normally found in the Solar System.
ESO/M. Kornmesser

Dug je 400 metara, nalikuje divovskoj cigari i ne sliči ni na što dosad viđeno u našem Sunčevom sustavu.

Astronomi su prvi put opazili "međuzvjezdanog posjetitelja", kako ga je u svom priopćenju u utorak opisala NASA.

Iznenađeni viđenim, astronomi su se zagledali u neobičan oblik stjenovitog tijela, koji je deset puta duži nego što je širok, što ga jasno razlikuje od asteroida koji kruže oko Sunca.

Crvenkasti, izduljeni meteorit putovao je milijune godina iz drugog planetarnog sustava prije nego što su ga otkrili znanstvenici s havajskog sveučilišta u Honoluluu.

"Ta stvar je vrlo čudna", kazala je Karen Meech s havajskog astronomskog instituta, koja je vodila istraživanje.

Asteroid, koji su nazvali Oumuamua (glasnik, na havajskom), otkriven je iz zvjezdarnice Pan-STARRS 19. listopada, a otkriće je objavljeno u utorak u časopisu Nature.

"Desetljećima smo teoretizirali da su takvi međuvjezdani objekti tu negdje, a sada prvi put imamo izravan dokaz da postoje", rekao je jedan od čelnika NASA-e Thomas Zurbuchen.

"To povijesno otkriće nam otvara novi prozor u proučavanju planetarnih sustava izvan Sunčevog", naglasio je.

ELIPSO