FOSIL STAR 19 MILIJUNA GODINA

OTKRIVENI OSTACI PAPIGE VELIČINE POLA ČOVJEKA Sedam kilograma teška zvijer nije mogla letjeti: 'Herkul je smrvio što je poželio, jeo je i male ptice'

Herkul - Heracles inexpectatus
 Profimedia, AFP

Znanstvenici su na Novom Zelandu pronašli ostatke divovske papige u fosiliziranom obliku, koja je bila dugačka gotovo jedan metar, težila do sedam kilograma, a živjela je prije više od 19 milijuna godina, pokazalo je istraživanje čiji su rezultati objavljeni u zadnjem broju časopisa Biology Letters of Royal Society.

Međunarodni tim paleontologa papigu je zbog veličine i snage nazvao Herkul.

Novi Zeland poznat je po golemim pticama, podsjetio je u srijedu izvanredni profesor na Sveučilištu Flinders, Trevor Worthy.

"U ptičjoj fauni nekoć nije dominirala samo teškonoga moa, endemska izumrla ptica neletačica iz porodice moa koja je znala dosegnuti visinu od 3,6 metara, već su u šumama živjele i druge goleme ptice poput Aptornis otidiformis iz reda ždralovki, a nebom je vladao divovski orao", kazao je profesor, dodavši kako dosad nitko nigdje u svijetu nije pronašao ostatke izumrlih divovskih papiga.

Paleontolozi sa sveučilišta Flinders u Sydneyju i novozelandskog muzeja Canterbury pticu su nazvali Heracles inexpectatus zbog njezine mitske herkuleanske veličine i snage, kao i zbog neočekivane prirode otkrića.

Novootkrivena papiga pronađena je među fosilima starim oko 19 milijuna godina nedaleko od drevnoga rudarskog grada St. Bathansa u Središnjem Otagu na južnome dijelu Novog Zelanda, području na kojemu znanstvenici već 20 godina istražuju fosilne naslage.

"Herkul je, po našim sadašnjim saznanjima bez sumnje najveći papagaj koji je ikada postojao. Svojim golemim kljunom vjerojatno je mogao smrviti sve što je poželio, a pretpostavljamo i da nije jeo uobičajenu hranu papiga te da se možda gostio i drugim manjim papigama", kaže profesor Mike Archer iz Centra za istraživanja Paleontološke, ​​geobiološke i zemaljske arhive (PANGEA).

"Vrlo je vjerojatno da je ovakva ptica bila u gornjem dijelu hranidbenog lanca, odnosno da je pripadala njegovu trećem trofičkom stupnju koji čine mesožderi kao sekundarni potrošači", rekao je Archer, dodavši kako vjeruje da će on i kolege na istome nalazištu pronaći brojne druge neočekivane životinjske vrste.

19. travanj 2024 19:22