TEŠKA 2,2 TRILIJUNA KILOGRAMA

'RUDNIK ZLATA', ALI I 'VREMENSKI STROJ' Ispod površine Mjeseca krije se ogromna gusta metalna masa, a astronomi o njoj ne znaju ništa

Amr Abdallah Dalsh / REUTERS

Prema istraživanju objavljenom u časopisu Geophysical Research Letters, Mjesečev Južni pol-bazen Aitken (SPA) skriva masu tešku 2,2 trilijuna kilograma, piše CNN.

"Zamislite da ste uzeli hrpu metala pet puta veću od havajskog Velikog otoka i zakopali je. Toliko smo neočekivane mase otkrili", rekao je autor studije Peter B. James.

Istraživači sa Sveučilišta Baylor do ove su spoznaje došli zahvaljujući skupinama podataka koje su prikupile svemirske letjelice koje mjere gravitaciju oko Mjeseca i usporedile ih s kartama i drugim slikama površine Mjeseca. To je rezultiralo spoznajom da gusta metalna masa poteže dno SPA.

Premda ne mogu reći o čemu je točno riječi, znanstvenici pretpostavljaju da bi moglo biti riječ o ostacima asteroida koji je udario u Mjesec i napravio krater. Taj bi metal mogao biti pravi "rudnik zlata", a mogao bi poslužiti i kao svojevrsni vremenski stroj.

"SPA je jedan od najboljih prirodnih laboratorija za proučavanje katastrofalnih sudara, drevni proces koji je oblikova sve kamenite planete i mjesece koje danas možemo vidjeti", rekao je James.

Krater se nažalost na "tamnoj" stranici mjeseca pa ga ljudi sa Zemlje ne mogu vidjeti.

19. travanj 2024 21:40