NE GUBITE ŽIVCE

UZ POMOĆ OVIH SAVJETA POBIJEDIT ĆETE U SVAKOJ RASPRAVI Kako razgovor ne bi postao svađa, primijenite dokazane taktike uvjeravanja

Couple breaking up
Getty Images/Vetta

Zahvaljujući jednom krivom koraku razgovori u samo nekoliko sekundi mogu prerasti u žustre rasprave i neugodne svađe.

Kako bi razgovori ostali razgovori i kako ne bi prerasli u sukobe, The Independent piše da trebate primijeniti ove taktike za prenošenje vlastitih argumenata na pristojan i educiran način.

Nemojte pokušavati pobijediti

Napadanjem tuđih ideja stavljate tu osobu poziciju da se mora boriti. Ako su napeti, do njih nećete moći doprijeti.

Ako želite biti uvjerljivi, prakticirajte 'ekstremno slaganje' - uzmite kontroverzna stajališta svog partnera i odvedite ih do njihovog logičnog zaključka, neovisno o tome koliko potencijalno apsurdan bio.

Budite civilizirani

Rasprave i svađe nisu racionalne. Morate poštovati perspektivu druge osobe, bez obzira na to koliko suludo zvučala.

'Kada se ljudi osjećaju kao da vrijede receptivni su prema informacijama koje osporavaju njihova vjerovanja', tvrdi Peter Ditto, profesor psihologije iz Kalifornije.

Logiku možete početi koristiti tek kada ste uspostavili emotivnu vezu s drugom osobom.

Postavljajte otvorena pitanja

Ako se svađate s partnerom, psiholog John Gottman tvrdi da trebate raspravu nastaviti uz pomoć otvorenih pitanja.

Primjeri otvorenih pitanja:

'Kako bi promijenila to da imaš sve novce ovog svijeta?'

'Kako bi htio da ti život izgleda za tri godine?'

'Sviđa li ti se tvoj posao?'

Budite samopouzdani

Ljudi ne slušaju najpametniju osobu u prostoriji već slušaju ljude koji se ponašaju kao da znaju što je ispravno.

Bryan Bonner, profesor upravljanja na Sveučilištu u Utahu, tvrdi da osobe nesvjesno traže 'zamjene za stručnost' kao što su ekstrovertiranost, spol, rasa i razina samopouzdanja te da u većini slučajeva ne prate što osoba govori.

Ukažite na to da se ljudi slažu

Robert Cialdini u svojoj knjizi 'Utjecaj: Psihologija uvjeravanja' kaže da je 'društveni dokaz' jedna od najboljih taktika za uvjeravanje ljudi. Ona se oslanja na sklonost ljudi da se slože s mišljenjima drugih, neovisno o tome koliko su čudna.

Prema društvenom dokazu, ljudi pretpostavljaju da je ono što drugi ljudi rade ispravan način ophođenja u određenoj situaciji. Zato nam je hrana u restoranima ispred kojih su veliki redovi finija. Iz istog razloga je jako učinkovito angažirati poznatu osobu da promovira vaš proizvod.

Koristite grafikone

Studija autora Anera Tala i Briana Wansinka objavljena 2014. godine tvrdi da ljudi vjeruju znanstvenicima. Shodno tome, korištenje taktika koje koriste znanstvenici mogu vam pomoći da djelujete vjerodostojno.

'Prestiž znanosti naočigled daje kredibilitet čak i trivijalnim znanstvenim elementima kao što su grafikoni', napisali su Tal i Wansink.

Ne zadržavajte se na anegdotama

Priča o tome kako vaš ujak jede puno maslaca i još uvijek ima zavidnu liniju je anegdota. Međutim, ako želite da vas se shvati ozbiljno tijekom uvjeravanja, morate koristiti podatke koji su točni i provjerljivi.

Još bolje od toga, ciljajte na konsenzus.

'Znanstvenici se često koriste konsenzusom kako bi pobjeđivali u raspravama. Znanstveni konsenzus predstavlja mišljenja svih znanstvenika, a ne samo onog s kojim raspravljate', piše Jacquelyn Gill na portalu Contemplative Mammoth.

'Uvijek se može naći nekoliko znanstvenika koji se s određenim mišljenjem ne slažu, međutim kada se velika većina znanstvenika slaže s nekom tezom, tada ta teza nosi određenu težinu koju je teško osporiti.'

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo