NEOČEKIVANO OTKRIĆE

VAŽAN NALAZ 200 milijuna godina star otisak stopala dinosaura otkriven na Antarktici

AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 18.04.2019. u 11:53

Brijuni, 010612.
Postavljena skulptura dinosaura u Nacionalnom parku Brijuni blizu stopa otisnutih u stijeni. Znanstveno -umjetnicka skulptura teropoda, grabezljivog mesojeda, visine 2,80m, duzine 4,40m, rezultat je zajednickog rada strucnjaka: dr.sc.Zlatana Bajraktarevica, voditelja projekta, i dr.sc.Aleksandra Mezge s Geoloskog odsjeka zagrebackog Prirodoslovno-matematickog fakulteta, akademskih umjetnika kipara Stjepana Gracana i scenografa Zlatka Kauzlarica Ataca te ilustratora Berislava Krzica. Lijevanje skulpture u poliesteru izvrsena je 2011. godine u ljevaonici Remia-plast d.o.o u Svetoj Nedelji. Otkrivanju skulpture prisustvovala su djeca fazanskog vrtica Sunce.
Na slici: stope dinosaura utisnute u stijeni.
Foto: Goran Sebelic / CROPIX
Goran Šebelić / CROPIX / CROPIX

Znanstvenici su otkrili fosilizirani otisak stopala dinosaura, star oko 200 milijuna godina, tijekom ekspedicije na Antarktici.

Otkriven je otisak veličine ruke koji je ostavila životinja iz skupine arhosaura, priopćio je u srijedu njemački Savezni institut za geoznanosti i prirodne resurse (BGR) u sjevernom gradu Hanoveru. O kojoj točno vrsti dinosaura je riječ zasad nije jasno.

Arhosauri (Archosauria) su uglavnom fosilna skupina organizama (podrazred) koja obuhvaća red Thecodontia i podred Pseudosuchia (manji trijaski gmazovi), te dinosaure, pterosaure (leteće gmazove) i današnje krokodile.

Znanstvenici su otkrili otisak u siječnju 2016. na području sjeverne Viktorijine zemlje, ali su njihova otkrića tek nedavno objavljena u stručnom časopisu Polar Research.

Kosti dinosaura već su ranije otkrivene u južnom dijelu Viktorijine zemlje, rekao je vođa ekspedicije BGR-a Andreas Laeufer, ali u sjevernom dosad nije ništa otkriveno.

"To je bilo nešto što nismo očekivali", kazao je on o otkriću fosiliziranog otiska stopala.

Osim toga, znanstvenici su otkrili fosilizirane ostatke šuma oko 1700 kilometara od Južnog pola.

"To pokazuje da Antarktika prije otprilike 200 milijuna godina nije bila ledeni kontinent kao što je danas", istaknuo je Laeufer.

Više na Jutarnjem...