DISANJE TEKUĆINE

VIDEO: EKSPERIMENT SA PSOM PRED VUČIĆEM RAZBJESNIO POLA RUSIJE Čak i neki Putinovi novinari osuđuju postupak znanstvenika: 'To je zlostavljanje'

Profimedia, Sputnik

Potpredsjednika ruske vlade zaduženog za industriju oružja, Dmitrija Rogozina, žestoko su kritzirali na društvenim mrežama i u pojedinim medijima zbog demonstracije tekućine koja omogućuje disanje na psu, i to pred srpskim predsjednikom Aleksandrom Vučićem, piše BBC. Rogozin je Vučiču pred novinarima i ostatkom auditorija predstavio najnovije rezultate istraživanja ruskih znanstvenika o tekućini bogatoj kisikom.

U jednom dijelu demonstracije, koji je prenosio Channel 5 iz Sankt Petersburga, znanstvenici urone u tekućinu glavu jazavčara Nikolasa pritom ga držeći naopačke za zadnje noge. Životinja je na snimci vidno uznemirena i pokušava se izvući iz ljudskog stiska. Nakon što ga urone u tekućinu, jasno je da se Nikolas još uvijek pokušava otrgnuti, a onda se odjednom smiri i očito počinje disati tekućinu.

Premda je pas preživio eksperiment, korisnici društvenih mreža, ljubitelji životinja i aktivisti zgroženi postupkom optužili su Rogozina za okrutnost prema životinjama. ‘Ruski potpredsjednik vlade s kolegama zlostavlja psa. Zlostavljanje ljudi im nije dovoljno pa ni psima ne dozvoljavaju da žive’, napisao je popularni bloger koji se ni inače ne ustručava kritizirati ruske vlasti. Poznati ruski novinar i politički komentator, Oleg Kashin, optužio je Rogozina za fašizam u objavi na Facebooku.

No, bilo je i nekoliko provladinih TV kanala koji su podržali eksperiment. NTV, u vlasništvu najveće ruske medijske kuće Gazprom-Media, opisao je demonstraciju kao ‘znanstvenu fantastiku koja je postala stvarnost’, a Rossiya 24 u vlasništvu države nazvala je istraživanje ‘velikim otkrićem’.

Ipak, i neki novinari koji podržavaju Kremlj, bili su suzdržani oko ovog događaja. ‘Ovo je, naravno, napredak i otkriće, ali žao mi je psa’, napisao je Dmitrij Smirnov na Twitteru. Kremlj je, naravno, odbacio bilo kakve kritike. Dmitrij Peskov, glasnogovornik Kremlja, rekao je: ‘Je li pas živ? Zašto onda uopće ispitujete toliko? Nitko tamo nije mučio psa s vodom.’

MOSCOW, RUSSIA – DECEMBER 21, 2017: Anton Tonshin, head of the Advanced Research Foundation liquid breathing laboratory, holds a dachshund called Nicholas that took part in liquid breathing experiment. Mikhail Tereshchenko/TASS, Image: 358407370, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, TASS
Profimedia, TASS
Jazavčar Nicholas u naručju znanstvenika Antona Tonshina nekoliko dana nakon eksperimenta

Rogozin je prvo podržao znanstvenike bez zadrške, no nakon što su na njega sasuli paljbu kritika, rekao je da će udomiti psa Nikolasa.

Ironično, eksperiment sa psom demonstriran je dan prije nego što je ruski predsjednik Vladimir Putin potpisao novi zakon koji će strože kažnjavati okrutnost prema životinjama. Posljednjih je godina u Rusiji zabilježeno više slučajeva grozne brutalnosti prema životinjama. U jednom od posljednjih primjera grupa tinejdžera osuđena je na četiri godine zatvora zbog ubijanja i mučenja životinja. Taj je slučaj potaknuo aktiviste, a onda i vladu da uvedu strože kazne, piše BBC.

20. travanj 2024 17:35