PRVO PA MUŠKO

VIDEO NASA otkrila najmanji planet izvan našeg sustava veličinom sličan Zemlji

NASA
Svemirski teleskop Kepler otkrio je svoj prvi stjenoviti planet. Otkriće je važno jer najavljuje daljnja slična otkrića pa i pronalazak 'nove Zemlje'

WASHINGTON - NASA-in svemirski teleskop Kepler otkrio je maleni stjenoviti plane veličine slične Zemlji koji orbitira oko zvijezde izvan našeg Sunčevog sustava. Unatoč što svojom veličinom podsjeća na Zemlju, temperature na planetu su previsoke za postojanje života, priopćila je američka svemirska agencija u ponedjeljak.

Egzoplanet Kelper 10-b, dobio je ime po teleskopu, najmanji je planet ikada otkriven izvan našeg sustava. Veličine je 1,4 Zemljine, a okreće se oko svoje zvijezde više od jednom dnevno po orbiti koja je preblizu da bi život kakav mi poznajemo mogao preživjeti na njemu.

- Kepler 10-b sigurno nije unutar zone pogodne za život. Temperature po danu na površini mogu doseći i 1371 Celzijev stupanj što je dovoljno da se željezo rastali. Život na takvom planetu ne bi mogao postojati. Molekule koje sačinjavaju RNA i DNA raspale bi se pri takvim ekstremnim temperaturama - objasnila je Natalie Batalha, NASA-ina stručnjakinja koja radi na projektu.

Novo otkriveni planet 'godinu' prođe svakih 0,84 dana i 23 puta je bliži svojoj zvijezdi nego što je Merkur Suncu.

Međutim, prema Douglasu Hudginsu, također sudioniku Kepler projekta, otkriće je obećavajuće iako na Kepleru 10-b neće pronaći život.

- Pronalazak Keplera 10-b je značajna prekretnica u traženju planeta sličnih našem. Iako nije 'ono što tražimo' ovo otkriće pokazuje što sve projekt Kepler može učiniti te najavljuje još uzbudljivije pronalaske - objašnjava Hudgins.

Masa planeta 4,6 puta je veća od Zemljine, a prosječna gustoća mu je oko 8,8 grama po kubičnom centimetru.

Batalha, profesorica na sveučilištu San Jose te zamjenica voditelja Kepler projekta, napomenula je kako postoje dokazi o još jednom planetu koji orbitira oko 'Keplerove' promatrane zvijezde.

- Postoji vrlo snažna sumnja kako se oko zvijezde vrti još jedan planet. Zamijetili smo prijelaz preko zvijezde svakih 45 dana, a prema tome planet bi trebao imati 2,5 puta veći radijus od Zemlje - ističe Batalha.

Svemirski teleskop Kepler lansiran je 2009. godine s ciljem pronalaska zemljolikih planeta. Opremljen je najvećom kamerom ikada poslanom u svemir - 95 megapiksela, a očekuje se kako će uredno funkcionirati do studenog 2012. Pretražuje zvijezde u potrazi za planetima koji se nalaze u zoni pogodnoj za život koju NASA definira kao područje gdje su temperature niže od vrelišta vode te više od točke smrzavanja.

16. travanj 2024 13:24