NEVJEROJATNO MJESTO

VIDEO: OVA ŠPILJA BILA JE ZAVORENA PET I POL MILIJUNA GODINA Kada su znanstvenici napokon ušli u nju, u dubini su naišli na život!

Screenshot / YouTube

Stanovnici spilje Movile u Rumunjskoj, nekoliko kilometara udaljene od Crnog mora, potpuno se razlikuju od stanovnika drugih spilja. Jedan razlog leži u tome što je spilja bila zapečaćena i neotkrivena čak pet i pol milijuna godina, a drugi u tome što je zrak otrovan i vlažan.

Međutim, ti gotovo nemogući uvjeti za život ipak su stvorili neki oblik života koji za biologe predstavlja rudnik zlata.

Manje od sto ljudi se uopće spustilo u spilju, piše BBC Earth. Ljudi su je otkrili tek 1986. godine kad su rumunjski radnici tražili novu lokaciju za nuklearnu elektranu. Danas se u nju može ući samo uz posebne dozvole premda je velik dio i dalje nepristupačan.

Kad se jednom i dođe u utrobu pećine, zrak sadrži upola manje kisika nego što je uobičajeno, a bogat je ugljičnim dioksidom i sumporovodikom. Sunčeve zrake ondje nisu prodrle barem pet i pol milijuna godina i toliko je mračno da se ne vidi prst pred nosom.

Međutim, usprkos ovoj surovoj okolini znanstvenici su dosad identificirali već 48 različitih vrsta. Među njima se nalazi mnoštvo paukova, vodenih škorpiona, pseudoškorpiona, stonogi, pijavica i račića isopoda, a od toga 33 vrste jedinstvene i specifične isključivo za ovu lokaciju.

Većina živih bića u spilji je slijepo i nemaju pigment, no zato imaju neobično duge udove i ticala što im pomaže kretanju kroz tamu.

Kako su životinje završile u spilji i tu ostale izolirane, nije poznato, piše IFL Science. Osim toga, mnogo je još neodgovorenih pitanja i misterija vezanih i uz spilju i uz životinje, a znanstvenici imaju još mnogo stanovnika za otkriti. Smatraju da bi neki od njih mogli otkriti važne informacije vezane za evolucijsku biologiju pa čak i samu prirodu.

05. travanj 2024 00:09