USPJEŠNA MISIJA

VIDEO: 'UŽIVAJTE U POGLEDU S POVRŠINE ASTEROIDA' Japanci objavili senzacionalne fotografije s kamenjara svemirske stijene

Japanska svemirska agencija (Jaxa) u javnost je pustila senzacionalne snimke s površine asteroida Ryugua. Svemirskoj letjelici Hayabusa 2 trebale su tri i pol godine da dođe do spomenutog asteroida, a prije šest dana s glavne sonde odaslana su dva mala robota Rovera koja su se uspješno spustila na površinu golemog 'svemirskog kamena'.

- Uživajte u pogledu - objavili su iz Jaxe i pustili kratki video 'kamenjara' na površini asteroida.

Japanci su istaknuli da je najvažnije da su roboti, poznati kao Rover 1A i Rover 1B, potvrdili da mogu normalno raditi na površini svemirske stijene. Teški su samo jedan kilogram, opremljeni su kamerama i senzorima za mjerenje temperature i po teškom terenu asteroida kreću se tako da zapravo koriste slabu gravitaciju i skaču po površini.

Upravo je nepristupačan teren bio najveća briga za japanske stručnjake, budući da se očekivalo da Ryugu ima vrlo malo glatkih dijelova...

Inače, asteroid Rygu je širok samo 900 metara, smatra se da potječe još od ranih dana našeg Sunčevog sustava i njegovo proučavanje, smatraju Japanci, moglo bi rasvijetliti podrijetlo i evoluciju našeg planeta.

25. travanj 2024 17:16