VELIKO OTKRIĆE

ZNANSTVENICI OTKRILI DOSAD NEPOZNAT ORGAN U LJUDSKOM TIJELU! Dosad ga nitko nije primijetio, iako je jedan od najvećih u cijelom organizmu

Christopher Furlong / Getty Images

Znanstvenici su otkrili dosad nepoznati organ u ljudskom tijelu koji bi im mogao pomoći u boljem razumijevanju širenja raka, piše Independent.

Ono što se dosad smatralo slojem gustog tkiva, zapravo su nizovi tekućinom ispunjenih odjeljaka koje su znanstvenici nazvali 'interstitium', odnosno 'intersticij'.

Ti odjeljci nalaze se tik ispod kože, a njima su obložena i crijeva, pluća, krvne žile i mišići te tako tvore mrežu čvrstih, rastezljivih proteina.

Nova studija objavljena u časopisu Scientific Reports prva je te prorede identificirala kao zaseban organ, a znanstvenici sada nastoje razumjeti njegovu funkciju. Zanimljivo, intersticij je dosad bio neprimijećen iako je zapravo, čini se, jedan od najvećih organa u ljudskom tijelu.

J. Gregory / Mount Sinai Healt System

Tim koji stoji iza ovog otkrića kaže da ti odjeljci možda služe kako bi apsorbirali udarce i tako zaštitili osjetljivo tkivo od oštećenja.

Doktori David Carr-Locke i Petros Benias iz bolničkog centra Mount Sinai Beth Israel, spazili su intersticij istražujući žučni kanal jednog pacijenta u potrazi za znakovima raka.

Primijetili su šupljine koje se nisu poklapale s dotad znanom ljudskom anatomijom te za mišljenje pitali doktora Neila Theisea, patologa sa Sveučilišta New York.

Znanstvenici su ustanovili da su sva prijašnja ispitivanja ljudskog tijela previdjela intersticij jer metoda prikupljanja uzoraka za mikroskopsku analizu podrazumijeva isušivanje tekućine čime su zapravo uništili strukturu samog organa.

Umjesto da se na pravi način identificiraju kao tekućinom ispunjeni jastučići rasprostranjeni čitavim tijelom, spljošteni odjeljci smatrani su slojem vezivnog tkiva.

Kad su došli do novih saznanja, znanstvenici su shvatili da se ta struktura ne nalazi samo u žučnom kanalu, već okružuje i mnoge druge unutarnje organe.

- Tijekom biopsija je ova tekućinom ispunjena tvorevina uvijek izgledala kruto, no sada znamo o čemu je zapravo riječ kao i da se može naći po čitavom tijelu, kaže doktor Theise.

Zamrznuto tkivo za biopsiju uzeto od još 12 pacijenata omogućilo je znanstvenicima da očuvaju anatomiju novopronađene strukture.

Shvatili su i da tekućina iz intersticija otječe u limfni sustav, odnosno mrežu žila koje provode limfu, a koja je povezana s imunološkom reakcijom organizma.

S obzirom da omogućuju brži prolaz tekućine širom tijela, međusobno povezane stanice vjerojatno imaju nuspojavu da pospješuju i širenja karcinoma tijelom.

Pomoću novih saznanja znanstvenici se nadaju otkriti i nove metode testiranja na rak.

- Ovo otkriće može dovesti do dramatičnih pomaka u medicini, uključujući i mogućnost da uzimanje uzoraka tekućine intersticija postane moćno dijagnostičko oruđe, rekao je doktor Theise.

25. travanj 2024 22:02