Žene starije od 35 voze agresivnije od vršnjaka

ZAGREB - Stiskanje gasa i vožnja slaloma po cestama, vožnja barem 20 kilometara više od dopuštene i vožnja na repu automobila ispred sebe, uz nadu da u blizini nema policijske patrole, samo je dio navika naših vozača.



To pokazuju rezultati prvog istraživanja o agresivnoj vožnji koje su lani pokrenuli stručnjaci HAK-a na stranici www.sigurno-voziti.net.

'Nekad janje, nekad tigar'



Od 3500 anketiranih, svaka treća žena, odnosno njih 29 posto na cesti se ponaša neagresivno ili u granicama prihvatljivog agresivnog ponašanja, što znači da su u vožnji agresivne onoliko koliko im treba za uklapanje u promet. U tu kategoriju pristojnih vozača spada tek 17 posto muškaraca.



Za razliku od navedenih, svi ostali vozači su potencijalna opasnost. Naime, 52 posto vozačica se ponaša agresivno, a istu agresiju pokazuje 46 posto vozača. Opis agresivaca je jasan i slikovito opisuje većinu vozača koji su u automobilima "nekad janje, a ponekad tigar".



- Frustraciju ne rješavajte napadom na nedužne sudionike u prometu. Budite hrabri i kada niste zaštićeni vašim automobilom, riješite probleme tamo gdje nastaju, sa suradnicama na poslu ili s obitelji - poruka je koju su dobili svi "agresivci" koji su sudjelovali u anketi.



Dok iz agresivaca ponekad na cesti ipak djeluje i ona manje agresivna strana "janjeta", brine podatak o neprijateljskom i ratničkom ponašanju karakterističnom za čak 37 posto vozača, te 19 posto vozačica. Da je riječ o vozačima zbog kojih bi se trebamo brinuti za svoju sigurnost dokazuje činjenica da su to osobe kojima je cesta bojno polje na kojem nije važno tko će preživjeti, uz dodatak da će - prije ili kasnije - i sami stradati u prometu. Stoga je preporuka svim ratnički nastrojenim vozačima, koji bi probleme u rješavali i fizičkim obračunima, da razmisle o korištenju javnog prijevoza jer su opasni za sve sudionike prometa, čak i kao suvozači.

Što manje stresa prenositi u vožnju



- Istraživanje je provedeno na vrlo velikom uzorku pa možemo reći da rezultati vjerodostojno pokazuju ponašanje naših vozača koje je preagresivno. Nadam se da će dio vozača ipak nastojati što manje stresa iz svakodnevnog života prenositi u vožnju - ističe jedan od prometnih stručnjaka koji su proveli istraživanje mr. Nenad Zuber. Istraživanje je pokazalo i da je na cestama najveći broj mladih vozača između 18 i 24 godine, no mnogo je i onih u kategoriji do 35 godina pa većina vozača ipak ima više od pet godina iskustva za volanom.



Zanimljivo je da se s porastom vozačkog iskustva agresivnost kod muškaraca smanjuje brže nego kod žena. Tako je otkriven i podatak da se cestama vozi najviše ratnički raspoloženih žena starijih od 35 godina.



vozačice: 29 posto neagresivno i prihvatljivo agresivno ponašanje, 52 posto agresivno ponašanje, 19 posto neprijateljsko i ratničko ponašanje



•vozači: 17 posto neagresivno i prihvatljivo agresivno ponašanje, 46 posto agresivno ponašanje, 37 posto neprijateljsko i ratničko ponašanje



•prema ukupnim rezultatima najagresivniji vozači od 25 do 35 godina, između dvije i četiri godine vozačkog iskustva



•ratničko ponašanje najveće kod vozača između 18 i 24 godine, s više od pet godina iskustva



•ratničko ponašanje veće od očekivanog kod vozačica starijih od 35 godina



•najviše agresivnih vozačica u dobi od 25 do 35 godina, s više od pet godina vozačkog iskustva

Brojke



Snježana Mehun



Poduzetnica Snježana Mehun svrstava se u prihvatljivo agresivnu vozačicu: poštuje prometna pravila, ali ne oklijeva kada se treba ubaciti u promet. Kaže da je doživjela dosta negativnih iskustava vozeći svoj crveni Porsche Boxter cabrio, koji zato i prodaje: - Vozim dugo i brzo i na našim cestama ima svakakvih vozača. Priznajem da ima dosta žena koje voze pimplavo, na što poludim kao i muški vozači - kaže S. Mehun.



Vesna Škare-Ožbolt



Predsjednica DC-a Vesna Škare-Ožbolt, nedavno je kao suvozačica sjela i u bolid Formule 1 te dosegnula brzinu od 300 km/h, priznaje da je i kao vozačica nagazila na gas do 260 na sat: - Vozim kao zmaj: brzo, ali sigurno, tako da ne ugrozim ostale vozače, posebno u gradu. U svom sam Mercedesu E klase stisnula gas do kraja, ali na praznoj autocesti u nedjelju ujutro - kaže Škare-Ožbolt.



Franjo Arapović



Bivši košarkaš, a danas saborski zastupnik HDZ-a Franjo Arapović zbog visine od 215 cm više problema u autu ima sa sigurnosnim pojasem nego s brzinama: - Pojas mogu staviti samo ispod ruke ili glave pa kad me zaustavi policajac kažem mu da me on pokuša zavezati ako mi misli naplatiti kaznu - priča Arapović koji voli sportsku vožnju u svom terencu Grand Cherokee, ali ne vozi brže od 180 jer mu na toj brzini džip ima blokadu motora.



Sanja Doležal



Pjevačica i voditeljica Sanja Doležal kaže da je najbolja vozačica među plavušama jer vozi već 25 godina. Komentirajući agresivnost Hrvata za volanom, ocjenjuje da smo puno discipliniraniji u usporedbi s Talijanima, Francuzima ili Nijemcima:



- Nisam agresivna, a primijetila sam da posljednjih nekoliko godina vozim još opreznije nego prije, vjerojatno zbog odgovornosti prema svojoj djeci. Nekad sam bila najbrža jurilica u gradu, a danas sam puno smirenija - ističe Sanja Doležal.

Gordana Galović
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. listopad 2020 21:06