NOVI GOSTI

"Digitalni marketing može povećati prihode za čak 70 posto u turizmu! Ali, većina ljudi radi dvije glavne pogreške..."

Stručnjak za digitalni marketing Krešimir Koružnjak otkriva zašto je marketinška strategija ključan faktor za uspješnu turističku sezonu: Ljudi su se usmjerili na oglašavanje na društvenim mrežama, no one još nisu dovoljno zaživjele u ovoj industriji.
 Ivo Ravlić / CROPIX

Više od četiri milijarde ljudi koristi internet svakoga dana. Isplanirati putovanje nikada nije bilo jednostavnije. Sve nam je nadohvat ruke - od odabira destinacije do transporta i smještaja, u samo nekoliko koraka. Prednost koju nam je internet omogućio kao malim avanturistima je neprocjenjiva, no koliku prednost nudi smještajnim ponuđivačima i malim privatnim iznajmljivačima, objasnio nam je Krešimir Koružnjak, stručnjak za digitalni marketing, poduzetnik i voditelj Googleove Digitalne garaže na Visokom učilištu Algebra.

Privatna kolekcija
Kresimir Koružnjak

- Digitalni marketing čak i najmanjim sudionicima u turizmu može povećati prihode za čak 70 posto. Jedina je zapreka informatička pismenost i nepovjerenje - često ljudi smatraju da digitalni marketing ne funkcionira - započinje Krešimir Koružnjak, koji je dobar dio svoje karijere izgrađivao upravo u turizmu.

Mnogima se ideja digitalnog marketinga svodi na opis objekta i broj fotografija na Booking.comu. No, kako Krešimir objašnjava, to nije ni približno pravom pristupu promocije svojeg proizvoda. Ne postoji točan recept za uspješan profil na platformama jer, za početak, vi tamo nemate nikakvu kontrolu. Tko će i kada vidjeti vaš smještaj, određeno je algoritmom koji promovira poželjne objekte i ponuditelje.

Strogo rečeno, postoje tri pristupa digitalnom marketingu, a na iznajmljivačima je da se odluče za onaj koji ima nabolje odgovara. Prva je opcija predati svoj biznis agenciji za iznajmljivanje. Ona će sasvim preuzeti vaše marketinške brige, a na vama je samo dočekati goste i pripremiti smještaj - nekada ni to.

Druga opcija koja je danas vrlo popularna je korištenje platformi poput Booking.com, Airbnb-ja i TripAdvisora. Ove se platforme pobrinu da vaš sadržaj stigne do njihove publike, no svu komunikaciju, organizaciju i pripreme za goste obavljate sami. No, oni koji imaju nešto više iskustva s marketingom, češće se odluče sami odlučivati tko će, kako i gdje vidjeti ono što nude i ne plaćati usluge koje nisu nužno uvijek najefikasnije.

AgencijePosredničke platformeDirektan marketing
VrijemeNe oduzima više vremena od potpisivanje ugovora o suradnji i usluzi.Trebat će vam vremena napraviti profil na platformi i s vremena na vrijeme provjeriti rezervacije. No ovi su kanali vrlo razvijeni i kontinuirano rade da vam olakšaju sve korake.Za vođenje vlastite marketinške strategije potrebno je uložiti u naobrazbu, a kasnije vrijeme u vođenje svih kanala. Ovo je dobar put za one koji imaju vremena posvetiti se marketingu.
NovacVisoke komisije agencijama.Relativno visoke komisije platformama.Morat ćete uložiti nešto novca prije sezone, no sva zarada ide vama.
EfikasnostOvisi o radu agencije.Ovisi o algoritmu i atraktivnosti vašeg smještaja u usporedbi su ostatkom ponude mjesta i na platformi.Ovisi o vama i vašim odlukama. No često, najefikasniji prema mjeri povrata investicije.
KontrolaU rukama agencije.U rukama platforme.U vašim rukama.
Informatička pismenostNije potrebna.Minimalna (korištenje interneta).Napredna informatička pismenost je potrebna.
Komunikacija s gostimaMinimalnaU potpunosti vodite komunikaciju s gostima – prvo preko platformi, kasnije preko vlastitih kanala.U potpunosti vodite komunikaciju s gostima – cijelo vrijeme preko vlastitih kanala.
Vlastita web stranicaNije nužna, no dobro razvijena uvijek ostavlja dobar dojam.Nije nužna, no dobro razvijena uvijek ostavlja dobar dojam.Obavezna. Vrlo je bitno da uložite u web stranicu koja je dobro dizajnirana, redovito ažurirana i jednostavna za uporabu.

U pravilu, čim imate više kontrole, i povrat investicije je veći, pojašnjava Krešimir. No, neki iznajmljivači nemaju potrebno znanje ili vrijeme za tu opciju. Tada su druge dvije opcije optimalne jer preostale resurse mogu uložiti u pružanje kvalitetne usluge. Tada su druge vještine važnije, poput jezične pismenosti i komunikacijskih i društvenih vještina, a ne nužno poznavanje internetskih alata.

Iako nije potrebna kada koristimo agencije i platforme, imati svoju web stranicu i brinuti se o njoj, generalna je preporuka. Ljudi su zapeli za oglašavanje na društvenim mrežama, no one, priča nam Krešimir, još nisu dovoljno zaživjele u ovoj industriji. Nitko vam neće rezervirati smještaj preko Facebooka jer se tamo korisnici osjećaju izloženo. Bolje je posvetiti se vlastitoj stranici na internetu, generirati autentičan sadržaj, pružiti gostima priliku da vas upoznaju iz prve ruke kroz vaše kanale i već na njoj stvoriti doživljaj koji će gostu potvrditi da ste vi pravi izbor.

Čak i uz agenciju ili platformu, vlastita vam stranica ostavlja mogućnost da stvari preuzmete u svoje ruke. Pogledajte u svojoj okolini nude li se besplatne radionice, tečajevi u sklopu cjeloživotnog obrazovanja ili, ako vam online učenje nije strano, pridružite se tečaju digitalnog marketinga u virtualnim učionicama.

Travel planning on computer
Getty Images/iStockphoto

Naposljetku, za one koji ne rade s agencijama, najvažnije je znati: ako radite s platformama, moja je preporuka uložiti pola sredstava u Booking.com, a drugu polovicu na TripAdvisor. U slučaju da sami osmišljavate strategiju, sve uložite u GoogleAds. Čak 95 posto turista traži svoj smještaj putem Googleove tražilice i tamo i vi morate biti.


Želite li saznati više o tome kako poboljšati turističku ponudu kliknite OVDJE

Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Dormea, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg lista

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 10:10