Digitalni marketing

Kako napuniti ordinaciju ili povećati prodaju putem društvenih mreža

Digitalni marketing

Kako napuniti ordinaciju ili povećati prodaju putem društvenih mreža

  • 17. travnja 2019.

    Koliko često trebate stavljati objave na svom profilu te zašto nipošto ne smijete zanemariti video kao glavni medij komunikacije danas, otkrivaju nam domaći stručnjaci iz područja online oglašavanja. Jedna od njih je Mia Bezjak, koja nam je otkrila kako stvari funkcioniraju u praksi

    Digitalni marketing vruća je tema u poduzetničkim vodama i danas više nema sumnje da postoji industrija koja ne treba digitalne marketing kanale. U digitalu nije važno samo oglašavanje nego dublje razumijevanje biznisa, tvrdi Mia Bezjak (43), medijska stručnjakinja za male poduzetnike u području digitalnog marketinga.


    "Mali klijenti ne mogu si priuštiti velika ulaganja u marketing i onda mi, kao specijalizirana mala boutique agencija, sa svojim znanjima i vještinama, odrađujemo strategiju, prodaju i marketing u digitalu. To znači da moraš znati koji proizvodi idu, a koji ne idu i kako zapakirati priču. Zapravo, moraš rasturati branšu i sam imati neko poduzetničko iskustvo. Najveći je izazov u digitalu s malo novca napraviti dobre rezultate, osobito kad su ti ciljevi prodajni - prodati određeni broj artikala, dovesti određeni broj klijenata", objašnjava Mia Bezjak.
    Kad govorimo o samoj strategiji za jednog malog poduzetnika, građenje zajednice na društvenim mrežama i pojavnost nekog brenda ili tvrtke dugotrajan je proces, pa se ne treba opterećivati naglim brojem lajkova ili pratitelja. "Objave trebaju biti česte,  barem tri puta tjedno, ali treba znati pametno targetirati korisnike, za male poduzetnike su bitni kupci, ne lajkovi", poručuje Mia.

     

    No, pitanje svih pitanja jest kako postići da vaša stomatološka ordinacija postane krcata ili da se kozmetički proizvodi, pa čak i oni luksuzni, velikom brzinom rasprodaju na nekom web shopu? Rješenja, naravno, postoje, i nije riječ o magiji, već pomno odabranim alatima i rješenjima kojima se bave stručnjaci potpuno posvećeni ovoj relativno novoj marketinškoj grani. Mia Bezjak je inače vlasnica agencije Brand Angel, prve digitalne u kategoriji zdravlja, ljepote i premium proizvoda i usluga. U marketinškim krugovima Mia je poznata već niz godina kroz brojne suradnje za internacionalne i domaće kompanije, školovala se u Londonu gdje je i započela karijeru radeći za agenciju Saatchi & Saatchi. Po povratku u Zagreb dugo godina je radila poslove strateškog planiranja u Digitelu, za što je primila niz svjetskih nagrada. A evo nekih trikova iz prve ruke koje je stekla u brojnim dosadašnjim suradnjama.


    Koliko često treba pisati objave na mrežama?

    Optimalno je imati 3-4 objave tjedno, no pripazite više na kvalitetu objava nego na kvantitetu. Ako neka od objava nije dovoljno kvalitetna, radije je izostavite.

    U koje je doba dana najbolje objavljivati postove?
    Sve ovisi o kategoriji, razmislite kada je ljudima vaša poruka najrelevantnija, koriste li vaš proizvod svaki dan ili samo vikendom. Želite li u objavi dobro jutro ili laku noć. U prosjeku objave idu van ili ujutro ili navečer, no opet, budite kreativni, izbjegavajte cluttere u kojima svi objavljuju, testirajte kako vaša ciljna skupina reagira na objave.

    Koliko dugački tekstovi trebaju biti?
    Nikako predugački. Manje je više. Skratite FB objave, fokusirajte se, naglasite najvažnije dijelove. A objave za Instagram neka budu još kraće! Heštegovi također - pišite zasebne heštegove za Facebook i Instagram jer Facebook ih trpi manje.

    Na što treba paziti kod sadržaja?
    Sadržaj je danas sve - kvalitetan sadržaj je must have! Fotografije trebaju biti izvrsne kvalitete, prodajni tekstovi trebaju biti jasni i zanimljivi, a nipošto ne treba zanemariti ni video, koji postaje jedan od centralnih elemenata komunikacije u online svijetu
    Budite kreativni - ne mora to biti neka skupa produkcija, video možete snimiti i sami, samo neka je autentičan i neka ističe prednosti vašeg proizvoda/usluge, neka ne bude prazna priča.

    Kako targetirati korisnike?
    Razmislite o vašim korisnicima - u koje grupe bi ih mogli svrstati? U Facebook ili Instagram korisnike? Ili kombinacija? Ako se bavite nekom kreativnom industrijom u kojoj je vizualna prezentacija važna, Instagram će se odmah nametnuti kao rješenje, ako targetirate šire, tu je Facebook, koji je neka baza otkud svi kreću s promocijom. Kaže se da su na Facebooku malo "stariji" korisnici, dodala bih, "ne prestari". Haha. No, najčešće ćete koristiti kombinaciju. Objave pišite imajući na umu društvenu mrežu i ne objavljujte jednu te istu objavu na FB/Insta samo jer je to lakše. Objave ne moraju ići u isto vrijeme, ne moraju isto izgledati, imajte na umu različitost ciljnih skupina i različitost mreža.

    Koliko ima posla generalno kada je u pitanju online marketing?

    Dosta je svakodnevnog posla oko društvenih mreža - kada dođete do razine da više sami ne možete to odrađivati i/ili da ne možete postići zadane prodajne ciljeve npr. ako imate webshop ili prodajni cilj dovođenja određenog broja klijenata, vrijeme je da odaberete agenciju. Jer, osnovna znanja o društvenim mrežama lako je pohvatati no digitalni svijet je vrlo agresivna sredina u kojoj se promjene događaju gotovo svaki dan i često je teško pohvatati što se sve događa, ako niste dovoljno upoznati s problematikom. I taj dio posla iziskuje znanje eksperata koji rade samo određene segmente poslova na društvenim mrežama i tu su najbolji.

    Ima li nekih pravnih okvira na koje poduzetnici trebaju paziti?
    Poduzetnici često nisu svjesni zakonskih ograničenja, primjerice, u organizaciji nagradnih natječaja. Treba paziti na to da se ne dogodi situacija u kojoj, primjerice, ne proglasite pobjednika, od korisnika ne smijete tražiti da lajkaju, dijele, a također, postoje kategorije proizvoda čije je oglašavanje zabranjeno ili ograničeno (alkohol, cigarete, dječja hrana...) Također, treba paziti na komunikaciju koja nije istinita tj. doista pravno opravdana za 'claim' koji koristite (npr. najbolji, najbrži, najefikasniji). Također, treba biti svjestan da postoje autorska prava korištenja fotografija za objave - ne smijete samo kopirati prvu fotografiju s Googlea jer vam se svidjela. Fotografije podliježu autorskim pravima. Svaki poduzetnik ima pravnu odgovornost za eventualni prekršaj. Informirajte se i ako niste sigurni, angažirajte agenciju. Jeftinije je!

    Kako napisati objavu, postoji li neki dobar recept?
    Tretirajte svaku objavu kao jedan dobar novinski oglas - imajte na umu da korisnici možda nemaju predznanja o vašem proizvodu/usluzi, objasnite ukratko tko ste, što nudite i po čemu je to dobro za krajnjeg korisnika. Less is more. Jednostavnim rječnikom, u što manje rečenica pojasnite, motivirajte, vizualizirajte proizvod/uslugu/rezultat korištenja, a istovremeno razmišljajući o korisnicima.

    Ivan Kovačević, Bruketa&Žinić&Grey: Za višestruko manja ulaganja dobit ćete siguran povrat na investiciju!

    Nitko nije toliko profitirao pojavom društvenih mreža kao mali i srednji poduzetnici, smatra Ivan Kovačević, digital direktor reklamne agencije Bruketa&Žinić&Grey. Za višestruko manja ulaganja nego prije oni koji su tek pokrenuli svoj posao mogu se kvalitetno targetirati na ciljanu publiku te im približiti svoj proizvod ili uslugu. Upravo zato digitalni marketing neizostavna je stepenica pri pokretanju vlastite poduzetničke priče, nešto o čemu bi trebali misliti na samom početku. Jer što znači dobra ideja ako kupci nisu čuli za nju?
    - Za samo nekoliko tisuća kuna na Facebooku ili Google Adworsima možemo ostvariti ne samo prvi kontakt nego i generirati značajan broj konverzija sa sigurnim povratom na investiciju. Sama činjenica da poruku možemo prilagoditi na temelju izuzetno detaljnih demografskih i psihografskih karakteristika potencijalnih korisnika te da uz korištenje tzv. remarketinga možemo ciljati one koji su već imali interakciju s nama znači da se umjesto sačmaricom služimo snajperom – objašnjava Ivan Kovačević.


     

    Najbolji je pristup, prema njegovu mišljenju, kombinacija online i offline medija tako da se korisniku pruži jedinstveno iskustvo na svim kanalima. Svaki bi poduzetnik trebao dobro razmisliti o tome gdje je njegova publika i sukladno tome odrediti budžet koji će utrošiti na marketing, koji će uglavnom biti digitalni jer smo duboko zagazili u eru interneta. Osim toga, potrebno je dodatno prilagoditi poruku i targetiranje odgovarajućoj fazi korisničkog putovanja.

     

    Piše: Daria Bertek

    Za više o ostvarenim snovima u Hrvatskoj klikni OVDJE.

     


    Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg lista

    SADRŽAJ JE ISKLJUČIVA ODGOVORNOST MINISTARSTVA GOSPODARSTVA, PODUZETNIŠTVA I OBRTA