DUBROVČANI VIŠE NE MORAJU RAZMIŠLJATI O TOME IMA LI U GRADU SLOBODNOG PARKINGA Za to imaju aplikaciju!

Na pojedinim mjestima u gradu postavljen je i sustav od dvadeset javnih informativnih displeja kako bi se i onim građanima koji ne koriste aplikaciju omogućio uvid u slobodna parkirna mjesta nekoliko ulica ranije te kako bi na vrijeme mogli vidjeti koje je mjesto raspoloživo
Parking u Dubrovniku
 Tonći Plazibat/ HANZA MEDIA

Projektom vrijednim 3,2 milijuna kuna, čiji je nositelj bio Hrvatski Telekom, realiziran je projekt implementacije pametnog parkinga na području cijelog Dubrovnika, zahvaljujući čemu je postavljeno 1900 senzora s ciljem lakšeg pronalaska slobodnog parkirnog mjesta i smanjenja prometnih gužvi.

Projekt pametnog parkinga u Dubrovniku rezultat je odluke Grada Dubrovnika i komunalnog poduzeća Sanitat Dubrovnik d.o.o. o implementaciji pametnog parkinga na cijelom gradskom području. Za tu svrhu osigurali su potrebna sredstva i raspisali natječaj, što je rezultiralo realizacijom projekta pametnog parkinga koji u tehnološkom i mrežnom smislu počiva na najmodernijoj tehnologiji. Ovaj je projekt dio niza aktivnosti u sklopu krovnog projekta „Dubrovnik Smart City“, a proizlazi iz „Strategije Pametnoga Grada Dubrovnika“, strateškog dokumenta kojim se Dubrovnik odlučio razvijati u smjeru pametnoga grada.

Hrvatski Telekom
Novi projekt predstavljen je na press konferenciji

Partneri Hrvatskog Telekoma u provedbi projekta bili su tvrtka Mobilisis, proizvođač senzora za detekciju vozila i displeja za sudionike u prometu te IoT platforme za rad senzora, tvrtka Profico koja je bila zadužena za izradu aplikacije za mobilne uređaje namijenjene građanima te tvrtka Furia koja je omogućila ugradnju i aktivaciju senzora na terenu.

„Čak i u tehnološki naprednijim zemljama ne postoji ovako obuhvatan projekt pametnog parkinga koji bi bio realiziran na najmodernijoj NB-IoT mreži i čija bi iskustva mogli slijediti, pa će, vjerujemo, mnogi slijediti naša. Hrvatski Telekom strateški je orijentiran prema izgradnji pametnih gradova i njihovoj digitalnoj transformaciji koja uključuje primjenu suvremenih tehnologija radi povećanja kvalitete života građana, optimizacije lokalnih resursa i razvoja poduzetništva“, istaknuo je Saša Kramar, član Uprave i glavni operativni direktor za poslovne korisnike HT-a.

Senzori koji su postavljeni na svako parkirališno mjesto u gradu točno mogu detektirati kada se na njemu nalazi automobil, odnosno je li pojedino mjesto slobodno ili zauzeto, a tu informaciju zatim šalju na centralno mjesto te besplatnu aplikaciju dostupnu građanima. S obzirom na broj senzora kao i činjenicu da su postavljeni na području cijelog Dubrovnika, riječ je o jednom od najvećih integriranih rješenja pametnog parkinga realiziranom na Narrowband IoT (NB-IoT) mreži u čitavom svijetu te najvećem projektu iz segmenta pametnih gradova u Hrvatskoj i regiji.

Dubrovnik, 140709.
Od danas parking oko stare dubrovacke jezgre ima nove cijene, parking na Pilama, koji je do sada kostao 15 kn po satu sada dodje 30 kn po satu ali samo preko ljeta, a zimi se vraca na staru cijenu. Parking oko zidina koji je prije kostao 5 kn po satu sada dodje 10 kn po satu, ali isto samo preko ljeta, a zimi se opet vraca na 5 kn po satu. Parking iza stare dubrovacke jezgre.
Foto: Admir Buljubasic / CROPIX
Admir Buljubašić/HANZA MEDIA
Novi sustav uštedjet će domaćima i turistima vrijeme i novac

Kako bi vozači u svakom trenutku mogli vidjeti koje je parkirno mjesto slobodno, te prema tome planirati gdje bi se mogli parkirati, napravljena je i posebna aplikacija za mobilne uređaje koja je dostupna svima, kako građanima Dubrovnika tako i turistima. Samim tim se štedi vrijeme vozačima u traženju slobodnog parkirnog mjesta te smanjuju gužve uzrokovane dobrim dijelom upravo vozačima koji kruže ulicama u potrazi za raspoloživim mjestom.

Na pojedinim mjestima u gradu postavljen je i sustav od dvadeset javnih informativnih displeja kako bi se i onim građanima koji ne koriste aplikaciju omogućio uvid u slobodna parkirna mjesta nekoliko ulica ranije te kako bi na vrijeme mogli vidjeti koje je mjesto raspoloživo.

Kako bi senzori bili što učinkovitiji i isplativiji, a samo rješenje pametnog parkinga dugoročno održivo, razvijeno je na NB-IoT mreži Hrvatskog Telekoma. Ova se mreža temelji na globalnom industrijskom standardu za mobilne mreže i omogućuje spajanje iznimno velikog broja povezanih IoT uređaja. Odlikuje ju odlična rasprostranjenost, niski troškovi, visoka kvaliteta signala te visoka razina sigurnosti i pouzdanosti sukladno globalnim telekomunikacijskim standardima u mobilnim mrežama.

Projekt pametnog parkinga ponajprije je u službi građana jer omogućuje vozačima brži i jednostavniji pronalazak slobodnih parkirnih mjesta, nudi im najbliža alternativna slobodna parkirna mjesta i navođenje do njih, te pravičniju naplatu i kontrolu. Koristi za građane višestruke su – od manjih prometnih gužvi te uštede vremena i goriva, do manje razine stresa i manje emisije štetnih plinova.

Jeste li spremni za Smart City revoluciju? Kliknite OVDJE i transportirajte se u budućnost.


Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatskog Telekoma, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg lista

OMOGUĆAVA HRVATSKI TELEKOM

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 09:04