Omogućava A1

NAJPOZNATIJI DIGITALNI NOMAD U HRVATSKOJ OTKRIVA Kako i vi možete postati sami svoji šefovi: 'Najčešće vam je ideja odmah ispred nosa!'

    AUTOR:
    • Antonella Ušić Gotovac

  • OBJAVLJENO:
  • 20.09.2019. u 11:24

 

Najpopularniji digitalni nomad u Hrvatskoj, Tomislav Pancirov, otkrio nam je ključne korake u pokretanju online biznisa. Ispričao nam je s kojim se izazovima susretao te na koji način izbjeći nepotrebne rizike kada se upuštamo u avanturu pokretanja vlastitog posla. Najvažnije je imati dobru ideju koja se razlikuje od već viđenog, a najbolje, kaže Tomislav, prolaze brendovi koji su povezani s osobnim brendom osnivača.

IDEJA

Za svaki dobar i uspješan start, bitno je imati odličnu poslovnu ideju koja će diferencirati poslovanje pojedinca od dosad viđenih i ponuđenih usluga i proizvoda na tržištu. Prvenstveno je bitno pronaći nešto u čemu je pokretač dobar i čime se želi baviti, a potom se fokusirati na ono najbitnije, a to je - tržište. Ako kreativna poslovna ideja odgovara potrebama tržišta, onda je to win-win situacija i osnova za pokretanje dobrog digitalnog biznisa.

"Pronalazak ideje za biznis je možda najteži dio cijelog ovog procesa jer smo stalno bombardirani tuđim idejama i potencijalnim strahovima naše okoline. Kada se pokreće biznis, bitno je to napraviti po vlastitim pravilima. Meni je bilo važno digitalno nomadstvo i sloboda koju donosi, drugima će možda biti nešto sasvim drugo. Potrebno je krenuti od toga što sada radimo ako volimo svoj posao, možemo li to raditi na drugačiji, poduzetnički način? Često nam najbolji odgovor leži ravno ispred nosa", rekao je Tomislav.

BRENDING, MARKETING I KOMUNIKACIJA

Brending, marketing i komunikacija su jako bitni alati za svaki biznis koji se često zapostavljaju kada se u posao kreće samostalno. Brend je nešto o čemu se često priča, ali se nedovoljno strateški radi na ovom području, pogotovo kod malih biznisa. U digitalnom poslovanju brend je iznimno važan jer se moraju steći obilježja i vrijednosti koje kupci povezuju s davateljem usluge.

Najbolje ga opisuje citat Jeffa Bezosa osnivača Amazona koji kaže: "Brend je ono što govore o vama kada niste u prostoriji".

Najuspješnije prolaze situacije u kojima se osobni brend poveže s brendom proizvoda ili usluge, to cjelokupnom poslovanju daje na diferentnosti i snazi. Kada se definira vizualni identitet, dolazimo do djela komunikacije poput web stranice te društvenih mreža putem kojih se radi promocija. Bitno je stvoriti kvalitetan sadržaj koji će privući kupce i zainteresirati ih za ponudu koja je ponuđena.

"Dajte ljudima nešto kvalitetno što žele čitati, gledati i slušati te im prenesite informaciju koju ste inicijalno odlučili prenijeti o svom biznisu. Ne možete samo prekidati nešto što vaši kupci gledaju ili čitaju s plaćenim porukama i očekivati da će poslušati ono što im imate za reći. Opcija preskakanja ili čak potpunog blokiranja oglasa je moćan alat s kojim su današnji digitalni potrošači jako dobro upoznati", osvrnuo se Tomislav Pancirov na oglašavanje i promidžbu poslovanja.

ADMINISTRACIJA

Najvažnije je odabrati pravni oblik poslovanja koji odgovara ideji i tržištu na kojem se posluje. Danas postoje mnogobrojni pravni oblici koji olakšavaju samostalnim poduzetnicima razvoj poslovanja.

"Odlučite se na pravni oblik poslovanja koji je prilagođen vašoj ideji i tržištu. Obrt s paušalnim oporezivanjem, kolokvijalno poznat kao paušalni obrt, često biraju digitalni početnici koji neće imati velike obrtaje u početku. Možete ga otvoriti preko sustava eGrađani te kasnije pratiti poslovanje i obveze koje imate putem ePorezne. Ako ste nezaposleni, razmislite i o iskorištavanju poticajne mjere HZZ-a za samozapošljavanje koja vam može pružiti početnu financijsku sigurnost i olakšati nabavu potrebne opreme", savjetuje Tomislav Pancirov, hrvatski lifestyle poduzetnik.

A1 Hrvatska podržava slobodan stil života, digitalne nomade i sve freelancere, članove globalne zajednice profesionalaca koji svoj posao obavljaju zahvaljujući brzom i pouzdanom internetu. 

 

 

NAJVEĆI IZAZOVI MOG POSLA

"Jedan od najvećih izazova koji sam imao je osjećaj da ne radiš dovoljno, iako puno radiš jer ne osjećaš težinu posla kao nekad, dok si radio za nekog drugog. Naravno, kroz vrijeme postaneš zreliji u tom smislu i percipiraš sve na pravilan način. Naučiš da ti je godišnji odmor i gotovo potpuni odmak od posla zaista potreban za punjenje baterija, iako obožavaš ono što radiš. Problem s kojim se dosta mojih kolega suočava je balans između posla i privatnog života. Danas smo stalno povezani i nema više te jasne linije koja odvaja ova dva segmenta. Upravo zato moramo gledati holistički na biznis. Prilagodite sve sebi i slušajte se, kako se ne biste doveli u još goru situaciju od one iz koje ste otišli. Tu je ključan mindset jer ako ne mislite da je nešto moguće, nećete se ni dovesti u situaciju u kojoj je zaista moguće. Nemojte prihvaćati stereotipnu sliku da je biti samostalan u biznisu još teže nego kada radite za nekog drugog."

 

TIPS'N'TRICKS

Digitalno poslovanje nudi mnogo mogućnosti, a jedna od najvećih prednosti je to što digitalni nomadi ne trebaju fiksno radno mjesto, odnosno ured. S ovakvim načinom života moguće je proputovati cijelu Hrvatsku, ali i svijet, a uvijek efikasno odraditi posao preko laptopa ili tableta, koji u ovom slučaju postaju vlastiti prijenosni ured, uz naravno dobru mobilnu mrežu bez koje je nemoguće poslovati.

Povezivanje s inspirativnom zajednicom je korak prema konstantnom napretku u poslu. Okolina definira osobu, ako se pojedinac poveže s jednako uspješnim ljudima koji su samostalno krenuli prema svojim poslovnim uspjesima, automatski će osjetiti inspiraciju i elan za vlastitim pothvatom.

Razvoj osobnog brenda može privući velik broj klijenata kada okolina zna razloge za pokretanjem nekog posla, pothvata i slično. Ako su proizvod i usluga uistinu kvalitetni, a iza njih stoji dobra osobna priča, cjelokupna slika dobiva na snazi te samim time i posao dobiva veliku potporu okoline.

 

 

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo