ONLINE PREVARE

"Nikad mi nije stigao božićni poklon za dečka, a haljina za maturalnu došla je u veličini za barbike"

Dvadesetsedmogodišnja Claudia iz Umaga htjela se počastiti novom haljinom za bratovu maturalnu večer i prilično se iznenadila kada joj je stigla na adresu. Bila je identična onoj na slici s webshopa, no bila je toliko mala da ju je mogla obući samo svojoj - barbiki. Fran iz Zagreba također je prevaren preko domaćeg oglasnika kada se poželio počastiti novom igrom za Playstation, a Petrin božićni poklon za dečka nikada nije stigao s AliExpressa. Iako danas većina ljudi sigurno i bezbrižno kupuje online, postoje i brojni rizici s kojima se svakodnevno susrećemo. Kako izbjeći neželjene posljedice božićnog, ali i svakog drugog online shoppinga, provjerite ovdje.

Sigurno ste se i sami susreli s neugodnostima tijekom online kupovine, a ako niste, pokušajte ovoga puta učiti iz tuđih grešaka. Evo s čime su se susretali naši sugovornici, poput Tare Dragije (27) iz Zagreba, koja tri mjeseca čeka na igračke koje je naručila za svoju mješanku Zazu.

Tara Dragija (27): Već tri mjeseca čekam da mi stignu igračkice za moju mješanku Zazu

Zagreb, 121119.
Hanza media.
Tara Dragija Tomic o temi online prevare. 
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Goršić / Hanza Media

Velika ljubiteljica životinja Tara Dragija (27), svoje negativno iskustvo s online trgovinama doživjela je upravo prilikom kupovine opreme za svog novog kućnog ljubimca. -Prije par mjeseci udomila sam jednog mješanca i, naravno, htjela sam ga opremiti igračkama i svim ostalim stvarčicama za životinje. Kako sam bila na bolovanju zbog upale živca u leđima, surfala sam po netu i tražila stranice koje prodaju opremu za ljubimce. Naletjela sam na stranicu http://www.yitongoem.com/ , bila sam oduševljena asortimanom i odlučila napraviti probnu kupnju. Naručila sam neke igračkice i silikonsku bocu za vodu. Naravno, tražili su uplatu unaprijed te sam uplatila puni iznos narudžbe uključujući troškove dostave. Od toga je prošlo 3 mjeseca otprilike. Još uvijek stoji informacija da roba čeka isporuku, a na mailove ne odgovaraju. Čak sam pokušala u banci, no nisam uspjela dobiti povrat sredstava, a radilo se oko nekih sveukupno 50 eura - prepričava nam Tara kako je nedavno doživjela prevaru od strane online trgovine.

Claudia Dent (27): Naručila sam haljinu za maturalnu, došla je u veličini barbike

Zagreb, 081119.
Studio Hanza.
Claudia Dent, strucnjakinja za online prevare. 
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / Hanza Media

Claudia je zaljubljena u modu te dosta često kupuje preko interneta, no njeno iskustvo pokazuje da nekada stvari mogu izmaknuti kontroli. -Nasmijem se svaki put sama sebi na ovu priču. Prošle godine išla sam na bratovu maturalnu večer. On je naravno kupio super novo odijelo i ja, kao starija sestra, htjela sam novu haljinu povodom tog događaja. Skinula sam na mobitel aplikaciju Wish putem koje sam naručila jednu, naizgled predivnu haljinu onako smaragdno zelene boje s tankim zlatnim remenom oko struka. Čekala sam haljinu čak 45 dana, rok dostave predviđen je između 30 i 60 dana, a cijena je bila 290 kn. Kad je haljina stigla, iznenadila me veličina paketa no nisam htjela donositi zaključke dok ju ne otvorim. Podigla sam pošiljku na pošti i krenula doma. Čim sam ušla u stan, otvorila sam haljinu, a u paketu se nalazila veličina, pa.. otprilike za barbike. Javila sam se pošiljatelju, no dobila sam odgovor da oni ne odgovaraju za bilo kakve nepodudarnosti sa slika. Da, haljina je bila ista kao na slici, ali jedno 50 brojeva manja. Nažalost, do maturalne je preostalo još samo otprilike 10-ak dana pa sam brže bolje obavila preostali shopping u dućanima u Zagrebu. No eto, bez obzira na ovo iskustvo, jedva čekam vidjeti torbu koja bi trebala stići unutar par dana sa stranice Bibloo.hr- prepričava nam Claudia koja je unatoč svom iskustvu nastavila kupovati modne dodatke preko provjerenih online trgovina.

Fran Ljubas (22): Prevarili su me kad sam htio kupiti igru Red Dead Redemption 2

Zagreb, 131119.
Studio Hanza Media.
Native, online prevare.
Na fotografiji: Fran Ljubas.
Foto: Tomislav Kristo / CROPIX
Tomislav Krišto / Hanza Media

Fran iz Zagreba odlučio je svoju sreću okušati putem poznatog online oglasnika gdje se neugodno iznenadio prodavačem i oglasnikom koji mu nije pružio zaštitu. - Prevaren sam na jednom od poznatih domaćih online oglasnika. Obožavam PlayStation i baš sam htio igru Red Dead Redemption 2. Našao sam malo korištenu preko oglasnika i odmah se javio na oglas. Dečko, navodno iz Splita, me tražio da mu unaprijed uplatim 100 kn, a ostatak po primitku igre. Ukupna cijena bila je 349 kn. Činilo mi se fer, i on i ja trebamo neku garanciju, uplatit ću mu početni iznos, a ostatak kad dođe igra, naravno ako sve bude u redu i ako budem zadovoljan. Igra naravno nikad nije došla i čovjek se prestao javljati, nije ostavio kontakt broj u oglasu već samo mail. Poslao sam mu nekoliko mailova i upita, no niti na jedan nije više odgovorio. Kad sam shvatio da sam prevaren, pisao sam i oglasniku koje mi također već 2 mjeseca nije odgovorilo na žalbu, a kad sam zvao policiju, rekli su mi da se radi o premalom iznosu i klasičnoj internet prevari. Više neću kupovati putem ovog oglasnika, no neću se odreći online kupnje. Dapače, jedva čekam nove igrice koje će premijerno izaći na PlayStation store-u - prepričava nam Fran kako je ostao bez novaca i dugo čekane igrice.

Petra Široki (25): Prošli Božić mi je AliExpress upropastio iznenađenje za dečka

Zagreb, 161119.
Kajzerica.
Petra Siroki, sugovornica o temi online prevara. 
Foto: Marko Todorov / CROPIX
Marko Todorov / Hanza Media

Petra iz Zagreba svoje neugodno iskustvo pamti još od prošlog Božića kada naručen paket s AliExpresa nikada nije ni stigao na njenu adresu. -Naručivala sam poklon za dečka. Radilo se o majici s uzorkom My X-MAS wish. Cijena je bila oko 100 kn, a rok dostave 30 dana. Uplatila sam odmah po narudžbi. Prošao je rok dostave, mislila sam da kasni zbog gužve u poštama, ali majica nikad nije stigla, a pošiljatelj je ugasio stranicu. Nažalost, kako je iznos bio veoma mali, nisam uspjela dobiti nikakav povrat tako da sam ostala i bez majice i bez novaca. Pisala sam AliExpressu, a objašnjenje je bilo kako AliExpress djeluje kao posrednička stranica i ne odgovara za tako mali iznos novaca iako se svuda navodi da vraćaju novac u slučaju bilo kakvih prevara. Iskreno, nije mi se dalo ići u daljnje procese, ali više od tamo ne naručujem - prisjeća se Petra Široki, kako ju je pošiljatelj prevario prilikom božićnog shoppinga.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 10:28