Omogućava HUB

EVO KOJI SU NAJPOPULARNIJI HRVATSKI WEBSHOPOVI I KAKO POSLUJU Samo 20 posto naših online trgovina prima kreditne kartice

 
 iStock

U Hrvatskoj danas ima nekoliko tisuća internetskih trgovina, a prodajom svega i svačega na Internetu, uz ove koji su se profesionalizirali, bavi se još nekoliko tisuća ljudi koji to rade oglašavajući svoju djelatnost putem društvenih mreža ili vlastitih internetskih odredišta. Najveći broj online trgovina u našoj zemlji zarađuje do 300 tisuća kuna godišnje. Oko 20 posto ih zarađuje više od 300 tisuća do milijun kuna godišnje, 14 posto ih zarađuje više od milijun do tri milijuna, a 15 posto web trgovina zarađuje više od tri milijuna kuna godišnje.

U Hrvatskim e-trgovinama najviše se prodaje potrošačka elektronika i razna oprema - oko 32 posto, slijede prehrambeni proizvodi i razna roba široke potrošnje - 15 posto, moda - 15 posto, kozmetika, namještaj i igračke – svaka od tih kategorija drži oko pet posto ukupne količine robe koja se prodaje putem Interneta. Od usluga u Hrvatskoj se putem Interneta najviše kupuju ulaznice za razne događaje, putovanja i avio-karte. Roba kupljena u Hrvatskoj putem Interneta, dostavlja se na razne načine. Najviše online trgovina koristi više dostavljačkih tvrtki – njih 29 posto, a često (njih 12 posto) robu dostavljaju i sami. Od tvrtki koje e-trgovci koriste za dostavu približno podjednako koriste usluge Hrvatske pošte, GLS-a i Overseasa. Navedeni podaci rezultati su istraživanja lokalne udruge malih online trgovaca, udruge eCommecre Hrvatska, a anketa je provedena u proljeće ove godine.

Što se tiče plaćanja, hrvatski online trgovci – njih više od 30 posto - preferiraju plaćanje virmanom, odmah, a 25 posto ih robu naplaćuje pouzećem. Samo 20 posto ih pristaje na plaćanje kreditnim karticama. PayPal koristi samo 10 posto web trgovina u Hrvatskoj. Dobra stvar u svemu tome je to što većina internetskih trgovina, posebno u posljednje vrijeme, nudi više mogućnosti plaćanja i što se svi u što kraćem roku moraju povinovati novim sigurnosnim pravilima koje definira EU Direktiva o plaćanjima (PSD2). Plaćanje u poslovnici koristi 12 posto internetskih trgovina – to su oni koji imaju trgovinu i u fizičkom svijetu. Samo 11 posto online trgovina planira otvoriti i vlastitu poslovnicu u nekom od većih gradova u kojima posluju.

Gotovo 37 posto naših e-trgovina posluje i izvan Hrvatske, a gotovo isto toliko (34 posto) to planira raditi u najskorije vrijeme, prvo u zemljama regije. Visoka cijena dostave ono je što hrvatske internetske trgovine sprječava u bržem širenju preko-graničnog poslovanja. Gotovo 40 posto web trgovina u Hrvatskoj su tvrtke s minimalnim brojem zaposlenih - angažiraju dodatno osoblje prema potrebi. Približno 20 posto ih je zaposlilo još jednu osobu (uz sebe), a nešto manje od 30 posto ih je zaposlilo više osoba. Kao glavne probleme vlasnici malih internetskih trgovina u Hrvatskoj navode administraciju – njih gotovo 43 posto gomba se s knjigovodstvenim i pravnim zadaćama, a tehničke poteškoće – nedostatak informatičkih znanja i poznavanja specifičnih web tehnologija - muči gotovo 23 posto internetskih trgovaca. Gotovo 20 posto ih ima problema s oglašavanjem i konverzijom kupaca, a za 15 posto online trgovaca problem je i pronalaženje novih kupaca.

Najpopularniji online dućani


Nažalost, ne postoji službena statistika koja bi dala jasan popis hrvatskih online trgovina po poslovnoj uspješnosti, pa vam ovdje ne možemo egzaktno navesti prvih deset po ostvarenom prometu, no među najvećima je svakako online trgovina eKupi.hr koja sama drži gotovo pola internetske trgovine u Hrvatskoj. Od većih, na tom popisu su sigurno još i e-trgovine elipso.hr, mall.hr, bazzar.hr, sportvision.hr, te bauhaus.hr, links.hr i konzum.hr. Popis online dućana prema popularnosti (a tome, vjerojatno, korelira i veličina prodaje) u Europskoj Uniji, pa tako i u našoj zemlji može se (uz prethodnu registraciju i mjesečnu pretplatu od 80 do 800 britanskih funti) vidjeti na stranici https://shopranks.co/, gdje možete pretraživati e-trgovine po raznim kriterijima. Od svjetskih giganata online šopinga, u Hrvatskoj su najpopularniji Amazon, eBay i kineska stranica Alibaba.

Safe.Shop oznaka povjerenja

U Hrvatskoj danas ima nekoliko tisuća web trgovina koje rade legalno, kao registrirani obrti i tvrtke, a prodajom na Internetu, uz one koji su se profesionalizirali, bavi se još nekoliko tisuća ljudi, više ili manje amaterski, oglašavajući svoju djelatnost putem Facebooka, i internetskih oglasa i drugih web odredišta. Među tim gerila e-trgovcima ima i onih koji ne rade baš profesionalno i ne ulijevaju povjerenje kupcima. Tome nastoji doskočiti udruga eCommerce Hrvatska koja se pridružila brojnim drugim nacionalnim organizacijama u Europi i svijetu, koje se bave promocijom online trgovine te je i u našoj zemlji ustanovila oznaku povjerenja – Safe.Shop, putem koje se provodi certifikacija internetskih trgovina i dodatno dokazuje pouzdanost pojedinog online trgovca.

Što je SafeShop? To je lokalno i globalno (u tridesetak zemalja diljem svijeta) važeća e-commerce oznaka povjerenja koja kupcima omogućuje pouzdani online šoping, a online trgovcima pomaže prodaju roba i usluga kod kuće i u inozemstvu uz manje troškova i s više sigurnosti. Certifikacija za oznaku povjerenja Safe Web Shop provodi se prema posebnim pravilima, a za e-trgovine članove udruge eCommerce Hrvatska potpuno je besplatna. Globalnu oznaku povjerenja Safe.Shop operativno nadzire Ecommerce Foundation organizacija, a udruga eCommerce Hrvatska je partner i ekskluzivni distributer Safe.Shop oznake povjerenja u Hrvatskoj.


Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatske udruge banaka u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg lista

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 19:36