Iznenađujući rezultati

SVAKI PETI HRVAT JE BIO PREVAREN KOD ONLINE ŠOPINGA Eurostat kaže da smo na dnu Europe po internet kupovini, ali naše istraživanje pokazuje drugačije

Čak 39 posto ispitanika kupuje online više puta mjesečno, pokazalo je istraživanje u sklopu native kampanje s Hrvatskom udrugom banaka
kupovina
 Ranko Šuvar / CROPIX

Nema sumnje da tržište e-trgovine rapidno raste kao i tehnologija koji napreduje s potrebama potrošača i sve se više prilagođava njihovim potrebama. U sklopu native kampanje„Božićni online shopping“ koju smo radili u suradnji s Hrvatskom udrugom banaka, proveli smo istraživanje o online kupovini među Hrvatima. Rezultati našeg istraživanja pokazuju da Hrvati vole kupovati preko interneta i čine to relativno često, dok su nas Eurostatovi podaci za 2018. godinu smjestili na samo dno po navikama online kupovanja. Prema rezultatima našeg istraživanja, čitatelji Jutarnjeg redovito koriste online shopping servise te da ih uz online kupovinu vežu pozitivna iskustva.

U Hrvatskoj je online kupovina vrlo popularna, čak 39% ispitanika kupuje online više puta mjesečno, a njih 37% kupuje više puta godišnje. Upravo iz tog djela istraživanja možemo zaključiti da je online trgovina sve popularnija na hrvatskom tržištu te da su iskustva uglavnom pozitivna. To nije nimalo začuđujuće, Internet kupovina potrošačima nudi beskrajan izbor, a percepcija je da se online često mogu pronaći daleko bolje ponude i veći izbor proizvoda nego u fizičkoj trgovini. Hrvati najčešće kupuju odjeću (34%) i tehnologiju (33%).

Sigurnost online trgovina

Većina ispitanika (njih 81%), nikada nije bila prevarena tijekom online kupovine te se ne boje za sigurnost. Iako ne spremaju podatke prilikom kupovine, istraživanje pokazuje da ispitanici smatraju Internet kupovinu pouzdanom. S obzirom na napredak tehnologije i mogućnost prepoznavanja lažnih preprodavača te učestala upozorenja vezana uz krađu identiteta i podataka, očekivanja su da je i Internet trgovina sigurna. Mnogi online kanali za prodaju imaju mehanizme koji kupcima olakšavaju prepoznatljivost krivotvorene robe ili lažnih preprodavača, no ipak rizik uvijek postoji te je potrebno ipak uložiti malo više truda i opreznosti u zaštitu podataka kako bi bili zadovoljni ishodom kupnje. Dodatne savjete potražite na nađem specijalu.

Istraživanje pokazuje da ispitanici imaju pozitivna iskustva s dosadašnjom online kupovinom te da planiraju kupovati putem interneta i u budućnosti, točnije njih 93% planira kupovati online i dalje. Hrvati najčešće kupuju preko stranih online servisa i plaćaju debitnim i kreditnim karticama. Ono što potrošači vole jest činjenica da internet kupovina postupno pronalazi načine za popunjavanje praznina koje su prije činile samo fizičke trgovine. Više od 40% naših ispitanika kupuje online zbog većeg izbora, 33% zbog povoljnijih cijena, a svaki peti ispitanik samo ne voli obilaziti trgovine.


Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Hrvatske udruge banaka u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg lista

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 13:57