ina

U jednoj od zahtjevnijih godina za naftnu industriju sva ulaganja u strateške projekte su nastavljena

Stabilnost poslovanja i osiguravanje novčanog toka omogućili su InA-i da neometano nastavi s velikom investicijom u izgradnju postrojenja za obradu teških ostataka u Rafineriji nafte Rijeka
 Marko Todorov/Cropix

Zbog pandemije koronavirusa, INA je uvela sve potrebne zdravstvene i sigurnosne preventivne mjere u svom poslovanju i na maloprodajnim mjestima, kako bi zaštitili svoje radnike i kupce. Radnicima je u kratkom roku osigurana sva potrebna zaštitna oprema kako bi mogli nesmetano nastaviti obavljati svoj posao, a radni procesi su prilagođeni kako bi se osigurao kontinuitet poslovanja i sigurnost opskrbe. U tome je INA bila vrlo uspješna i na taj način zasigurno pomogla da se cijelo društvo lakše nosi s prijetećom pandemijom.

Od ožujka unutar INA Grupe radnike se na dnevnoj bazi obavještava o novostima vezanim uz pandemiju, uvedeno je obavezno mjerenje temperature na lokacijama, nošenje zaštitnih maski, a kompanija će u narednom razdoblju omogućiti radnicima i PCR testiranje kada se procijeni da je to potrebno zbog sigurnosti ostalih radnika i poslovanja kompanije.

Uz nužno pridržavanje preventivnih mjera, dodatnim mjerama koje kompanija provodi osigurava se maksimalna zaštita i briga o zdravlju kako bi se poslovanje moglo nesmetano odvijati. Unatoč činjenici da je ova godina sigurno jedna od zahtjevnijih godina za naftnu i plinsku industriju globalno, INA je nastavila s ulaganjima u projekte od strateškog značaja za budućnost. Kompanija je svoje poslovanje prilagodila krizi uzrokovanoj padom cijena nafte i plina te potražnje u vrijeme zastoja zbog pandemije koronavirusa. Stabilnost poslovanja i osiguravanje novčanog toka omogućili su Ini da neometano nastavi s velikim ulaganjem u unapređenje Rafinerije nafte Rijeka i izgradnju postrojenja za obradu teških ostataka.

Dodatni izazov je bio taj što glavni izvođač dolazi iz Italije, zemlje koja je teško bila pogođena pandemijom u njenim počecima. Svi uvjeti za nastavak projekta u novim okolnostima su osigurani u kratko vrijeme i radovi na pripremi terena za izgradnju novog postrojenja nastavljeni su u ranije zacrtanim rokovima. Kontinuitet proizvodnje nafte i plina je osiguran organizacijom rada u timovima, a u pandemijskom razdoblju pokrenuti su i uspješno provedeni važni projekti.

Na plinskim postrojenjima na hrvatskom kopnu odrađen je remont, a INA je započela i veliko seizmičko snimanje na istražnom području Drava-03 te s partnerom razradu plinskog polja Irena na Jadranu. Maloprodajna mjesta Ine nisu zatvarana kako bi se osigurao kontinuitet opskrbe tržišta i tu su zadaću INA i njeni radnici uspješno izvršili na način da sa sigurnosti i zaštitom zdravlja nije bilo kompromisa. Zaštitne ploče na blagajnama postavljene su u kratko vrijeme.

INA je među prvima u Hrvatskoj omogućila podizanje limita beskontaktnog plaćanja na 250 kuna, a rad maloprodajnih mjesta odvija se uz poštivanje preventivnih mjera kako bi se kupci i radnici osjećali sigurno. INA je uložila i u digitalizaciju Maloprodaje te je za poslovne korisnike s INA karticama omogućila plaćanje kupljenog goriva iz vozila putem INA Pay aplikacije.

Unaprijeđen je i doživljaj kupnje na Ini uvođenjem INA Loyalty programa vjernosti koji se temelji na INA Loyalty aplikaciji. Kupnja na Ini tako će se još više isplatiti. Tijekom pandemije, novim je potrebama kupaca prilagođen i asortiman roba te usluge, ali i proširena maloprodajna mreža otvaranjem novih lokacija. Otvoren je i prvi Fresh Corner restoran na odmorištu Vukova Gorica te nastavljeno širenja gastro koncepta Ine.

INA MAZIVA, član INA Grupe, u ovoj krizi su prepoznala svoju priliku i proširila asortiman proizvoda kompletnom linijom proizvoda za dezinfekciju pod zajedničkim brendom INA Cosmetx. U ožujku je u samo nekoliko dana razvijen prvi proizvod iz linije INA Cosmetx - INA Dezinol, sredstvo za dezinfekciju površina koji je primarno bio razvijen za interne potrebe kompanije, za dezinfekciju površina na maloprodajnim mjestima te unutrašnjosti kabina autocisterni. Ubrzo nakon toga, asortiman je proširen sredstvima za dezinfekciju ruku - dezinfekcijskim maramicama i dezinficijensom za ruke.

INA Dezinol Plus Dezinfekcijska maramica namijenjena je za dezinfekciju kože ruku i zapešća dok dezinficijens za ruke INA Dezinol Plus dolazi u obliku spreja te se primjenjuje u originalnom nerazrijeđenom obliku postupkom utrljavanja. Trenutno INA MAZIVA rade na razvoju sredstava za dezinfekciju na vodenoj osnovi. Rad od kuće tijekom karantene odvijao se bez poteškoća. INA je svojim radnicima mogućnost povremenog rada od kuće osiguravala i prije pandemije u sklopu projekta fleksibilnih oblika rada (FORa). Tu je mogućnost prije pandemije koristilo čak 1250 radnika, a za vrijeme karantene i kontinuiranog rada od kuće taj broj se utrostručio.

Rezultati ankete, koja je provedena među radnicima po povratku u urede, pokazuju kako je u periodu intenzivnog rada od kuće zadržana kvaliteta rada i produktivnost, a komunikacija i postavljanje prioriteta nisu bili otežani. Na digitalizaciji procesa radilo se puno prije pandemije koronavirusa što je znatno olakšalo proces prilagodbe.

Primjerice, vezano uz zapošljavanje u Ini se već nekoliko godina koristi online sustav za objavljivanje natječaja za posao, prikupljanje prijava te za komunikaciju i testiranje kandidata, a sada je cijeli selekcijski postupak prilagođen novim uvjetima i provodi se online, od prijava kandidata, preko psihologijskog testiranja do intervjua. INA je ostala svjesna i uloge koju ima u zajednici.

Nakon situacije u kojoj se društvo istovremeno suočavalo s dvije izvanredne okolnosti - pandemijom koronavirusa i posljedicama snažnog potresa u Zagrebu, kompanija je osjećala još veću potrebu i odgovornost pružiti pomoć. Ukupno, INA je donirala više od 3,900.000 kuna zdravstvenim ustanovama u Zagrebu, Sisku, Rijeci i Puli, institucijama i udrugama kako bi im olakšala suočavanje s pandemijom, ali i posljednicama potresa. Prve količine novog proizvoda INA Dezinola, donirane su Stožeru civilne zaštite Republike Hrvatske i četirima zagrebačkim domovima za starije osobe. U krizi je INA puno toga naučila, i kada ona jednom prođe stečeno znanje je zalog za bolju budućnost kompanije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. travanj 2024 15:40