NUTRITIVNA STRATEGIJA

Potrošači žele izbor i kvalitetu: Strategija zdravije i održivije prehrane

Globalni trendovi ukazuje na sve veće zahtjeve potrošača i nužnost inovacije proizvoda koji će zadovoljiti njihove potrebe. U sljedećem desetljeću iskočit će oni koji će moći ponuditi kvalitetnu, ali i dalje ukusnu hranu

Davorka Gajari

Podravka svojom nutritivnom strategijom za razdoblje do 2027. godine, koja se fokusira na zdravu, uravnoteženu i održivu prehranu kroz razvoj novih i inoviranih proizvoda, dokazuje da prati globalne trendove i brine se za potrošače.

- Potrošači sve više razumiju svoju hranu, žele biti uključeni, traže više kvalitetnijih opcija, kao i transparentnost procesa proizvodnje - kaže Davorka Gajari, direktorica Senzorike i nutricionizma u Podravki. Odmah dodaje da će prehrambena industrija u sljedećem desetljeću trebati aktivno raditi na upravljanju otpadom u vlastitim proizvodnim procesima, ali i otpadom nakon konzumacije hrane.

Izazov održivog sustava prehrane promjena je obrasca prehrane ljudi.

Nove sirovine za razvoj

Prema podacima Eurostata, 53 posto odrasle populacije Europske unije prekomjerne je tjelesne mase. Prehrambena industrija svojim djelovanjem ima snažan utjecaj na prehrambeni odabir potrošača, kako kroz raznolikost izbora tako i kroz nutritivni sastav hrane.

- U današnje postpandemijsko vrijeme raste interes potrošača za istraživanje nove hrane i novih okusa. Potrošači očekuju da njihova hrana bude i ukusna i ekološki prihvatljiva. Tako se već dulje vrijeme radi na istraživanju novih izvora proteina, na revitalizaciji zanemarenih biljnih vrsta, na funkcionalnim sastojcima iz različitih izvora i sličnom. Sve to postat će nove sirovine za razvoj inovativnih proizvoda - govori Gajari.

Što manji utjecaj na okoliš

Održiv sustav prehrane također je dio strategije “Od polja do stola”, jedne od ključnih sastavnica Europskog zelenog plana. Krajnji cilj strategije osiguravanje je kvalitetne hrane i opće dobrobiti uz što manji proizvodni utjecaj na okoliš. Tržišni lideri u sljedećem će desetljeću trebati promišljati o razvoju proizvoda koji će potrošače usmjeravati prema zdravijoj i održivoj prehrani. Također, trebat će se odgovarati i na sve veće zahtjeve potrošača, što podrazumijeva i njihov veći angažman.

- Podravka intenzivno prati sve trendove i promišlja budućnost svojih proizvoda tako da i sama radi na istraživanju različitih sirovina koje u budućnosti trebaju donijeti inovacije u proizvodima i odgovoriti na nove trendove. Međutim, okus će i dalje ostati glavni pokretač u odabiru hrane, a tu je Podravka lider - kaže Davorka Gajari.

Inovacije proizvoda uvijek se promišljaju u kontekstu zadovoljenja potrošača čiji se zahtjevi s vremenom mijenjaju. Proces razvoja proizvoda predstavlja interakciju između očekivanja potrošača, potražnje, tehnoloških mogućnosti proizvodnje i novih spoznaja iz područja znanosti o hrani.

- U Podravkinoj nutritivnoj strategiji za razdoblje do 2027. godine postavljeni su ciljevi za razvoj proizvoda s manjim udjelom soli i šećera te proizvoda koji se temelje na održivim sastojcima, a ključna je misao vodilja u kontekstu inovacije usmjerenost na podržavanje održive prehrane kroz 100 posto vlastitih proizvoda - zaključuje Davorka Gajari, Podravkina direktorica Senzorike i nutricionizma.

Ovaj sadržaj omogućio je partner projekta

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 16:20