digitalna agencija

‘Klijentima nisu bitne platforme, nego da dobiju najveći povrat‘

Ljudi su nekada gledali na internetu i onda bi došli kupiti proizvod u trgovinu. Sada zbog situacije i gledaju i kupuju na internetu
Sandro Lazarić, predsjednik Uprave tvrtke Arbona
 Marko Todorov/Cropix

Ove je godine Arbona, digitalna agencija koja se bavi strateškim planiranjem, operativnim provođenjem, mjerenjem uspješnosti i razvojem aplikacija za digitalni marketing, ušla u prestižno društvo 500 najbrže rastućih tehnoloških tvrtki u EMEA-a regiji prema Deloitteu.

"To je pokazatelj kontinuiranog rasta kroz godine i potvrda odličnih poslovnih rezultata", naglašava direktor Arbone Sandro Lazarić.

Online kupnja

Rang ljestvica Deloittea radi se prema postotku rasta prihoda unatrag četiri godine, a Arbona je u razdoblju od 2015. do 2018. imala rast prihoda od 297 posto. Prošle godine imali su više od 17 milijuna kuna prihoda, a upravljaju višestruko većim budžetima od prihoda.

U Arboni ističu kako su, uz partnere, njihova najveća vrijednost zaposlenici u čiji razvoj, edukaciju i zadovoljstvo kontinuirano ulažu. Svakako je interesantan podatak da su minimalna početna mjesečna primanja u ovoj tvrtki 7000 kn neto. Uz razvoj trenutnih zaposlenika puno se ulaže i u razvoj budućih zaposlenika; surađuju s fakultetima i imaju program stipendiranja. U Arboni vjeruju da mladima treba dati priliku u Hrvatskoj da se uz pristojna primanja mogu razvijati i izvoziti svoje znanje.

Na pitanje koliko je kriza s koronom promijenila poslovanje, Lazarić odgovara da je definitivno promijenila poslovanje i navike potrošača.

"Podaci za Veliku Britaniju, recimo, pokazuju da je penetracija korisnika koji kupuju online u tri mjeseca korone rastao kao u zadnjih deset godina. Što se dogodilo? Ljudi su nekada gledali na internetu i onda bi došli kupiti proizvod u trgovinu. Sada zbog situacije i gledaju i kupuju na internetu. Povećalo se korištenje interneta, ljudi su više kod kuće, imaju više vremena, ali još više se promijenila navika kupovanja - ljudi su više počeli i kupovati online, a ne samo istraživati", pojašnjava Lazarić, dodavši da su kompanije shvatile da moraju više ulagati u online ako žele dugoročno opstati. Jednostavno se više ne može čekati i prolongirati takva ulaganja i puno tvrtki je postalo toga svjesno.

"Digitalna transformacija se drastično ubrzala pa su brojne tvrtke ušle u online oglašavanje i online prodaju", istaknuo je Lazarić.

Na pitanje hoće li se ta navika online kupnje, prvenstveno kod nas, zadržati i nakon završetka pandemije, ili će se sve vratiti na staro, Lazarić prognozira da će posljedice transformacije ostati trajno. Nove generacije, predviđa, sigurno će prihvatiti online kanale prodaje.

Tehnologija i marketing

Arbonini projekti su dugoročni, rijetko uzimaju jednokratne projekte i s više od 90 posto klijenata rade kontinuirano već godinama.

"Klijentima biramo kanale koji će im donijeti najbolje rezultate s obzirom na njihov proizvod, uslugu ili industriju kojom se bave te im na osnovi toga predlažemo optimalne platforme. Naše aktivnosti se uglavnom mjere kroz povrat na uloženo pa klijentima nije toliko bitno koje se platforme koriste nego kako za svaku svoju uloženu kunu dobiti najveći povrat", naveo je Lazarić.

Arbona je osnovana 2010. godine u Loparu na otoku Rabu s idejom da sinergijom tehnologije i marketinga pomaže tvrtkama u razvoju poslovanja. Danas ima urede u Zagrebu, Varaždinu, Rijeci i Beogradu, klijente iz 8 zemalja te zapošljavaju 25 ljudi uz kontinuirani rast. Arbona je Google Premier Partner i Google Marketing platform certified. Tu su i individualni certifikati njihovih zaposlenika, uz Googleove imaju i Facebook Blueprint certifikate, te Microsoft Bing i Mailchimp certificirane stručnjake.

Kontinuirana besplatna edukacija

Kako bi povećali svijest i educirali tržište o prilikama koje se nude kroz digitalne kanale, kontinuirano rade besplatne edukativne materijale u formi blogova, ebook-ova i webinara.

"Imamo jako dobar feedback, pa ćemo i u budućnosti nastaviti s time. Aktivni smo i kroz našu online akademiju digitalnog marketinga koja se pokazala vrlo uspješnim projektom", kaže Sandro Lazarić.

Planovi za budućnost su im da, s obzirom na to da su otvaranjem ureda u Srbiji postali regionalna agencija, daljnja regionalizacija, kao prvo otvaranjem ureda u Sloveniji, te daljnji rast poslovanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. travanj 2024 16:19