OMOGUĆAVA MASTERCARD

SRIJEDA: #SMARTSPENDING DNEVNIK NOVCA MAME ŽONGLERKE Kćer je zapela za novi lego set, ali bio je preskup. Evo kako sam došla do jeftinijeg

U specijal serijalu #SMARTSPENDING donosimo analize i preporuke desetero stručnjaka za monetarnu politiku, osobne financije i digitalni shopping koji za vas istražuju kako pametnije trošiti online, kako kontrolirati osobni proračun i kako će izgledati budućnost bez papirnatog novca. Profesorica hrvatskog i engleskog, majka, supruga, spisateljica, freelancerica i jedina lovkinja među tri lovca! U popularnom kvizu Potjera zna odgovor skoro na svako pitanje, a kako riješava svakodnevne situacije? Kako balansira između djece, posla, muža? Kako donosi financijske odluke, kako upravlja kućni proračunom i što je dosad naučila – kako trošiti pametnije? Morana Zibar u prvom dnevniku novca opisuje svoj tjedan i kako rješava privatne, poslove i financijske situacije.
Morana Zibar, lovkinja iz kviza Potjera
 Boris Kovačev / CROPIX

Stižemo u vrtić u zadnji čas. Teta pita jesmo li donijeli novce. Koje novce? Pa za posjet muzeju u četvrtak. Aha! „Ups, nemam gotovine. Može popodne kad dođem po nju?“ Može, ali obavezno, zadnja šansa. Pišem si podsjetnik na post-it koji lijepim na novčanik inače nema teorije da zapamtim još i to. Hvatam se ukoštac s poslovima. Pozavršavala sve do 16 h, pokupila dijete, dala novce, ali umjesto u parkić, morale smo do šoping centra pogledati jesenske cipelice i kupiti poklon za idući u beskonačnom nizu dječjih rođendana. Kao i svaki put, posjet dućanu s igračkama otegnuo se, otprilike kao da sam ja u Louvreu.

Pomno je razgledala skoro svaku svakcatu igračku i namjerila se na jedan set legića koji još nemamo. „Hoću ovo!“ Volimo legiće i priznajem, kupujem ih koliko za nju, toliko i za sebe. Da, nisu nimalo jeftini. Set koji joj je zapeo za oko košta više od mjesečnog računa za struju i internet zajedno. Morala sam reći čvrsto ne, ali obećati da ćemo ga kad-tad nabaviti. I navečer kad je kćerce zaspalo, sjela ja lijepo za internet. Prvo odem na eBay. Problem s njim je da ima hrpu kineskih imitacija, a za originalni i nerabljeni set treba u startu dati previše novca, a i poštarina je ogromna. Odem na jedan inače spasonosan regionalni online dućan, baš specijaliziran za legiće. Imaju traženi set, malo je jeftiniji nego u dućanu, ali ne isplati mi se plaćati dostavu. Odem još na Amazon, ali njemački. To mi je nova i vrlo uspješna metoda. Njemački i talijanski su nam najbliži pa stoga i najpovoljniji, ali često neke stvari ne dostavljaju u Hrvatsku. Zato treba imati svog čovjeka na terenu! Nalazim željeni set legića i naručujem ga na adresu prijateljice u Hamburgu. Za mjesec dana doći će u Zagreb i donijeti mi ga, samo se trebamo malo strpiti.

Ušteda u odnosu na fizički dućan? Oko sedamdeset kuna. Nije za baciti. Možemo biti sretni što imamo nešto kao „tetku iz Njemačke“, što je u vrijeme mog djetinjstva bio luksuz samo takav. Uglavnom, zadovoljno podvlačim crtu jer mislim da će i vuk biti sit, a i nešto kunica ostati na broju.

#SMARTSPENDING DNEVNIK NOVCA: KAKO PAMETNIJE TROŠITI

PET RAZLOGA ZAŠTO SE VIŠE ISPLATI ONLINE KUPOVINA

Na temelju analiza i preporuka stručnjaka za monetarnu politiku, osobne financije i digitalni shopping u #Smartspending specijalu donosimo pet razloga zašto se više isplati online kupovina:

1. Smanjuje mogućnost impulzivne potrošnje: znanstvena analiza iz 2012. koja je obuhvatila sva dotadašnja relevantna istraživanja pokazala je da uz laganu šetnju i prešetavanje trgovine u potrazi za željenim artiklom u impulzivnoj kupovini – možete povećati svoju potrošnju i do 80 posto.

2. Povećava kontrolu potrošnje: glazba, miris, izgled polica i raspored u dućanu, samo su neki od čimbenika koji utječu na našu odluku o kupovini, a najtraženiji artikli često su skriveni na kraju supermarketa kako bi nas izložili proizvodima koje nismo imali namjeru kupiti. Online kupovina odličan je način za vježbanje samokontrole. U svakom trenutku imate uvid u stanje u svojoj košarici, a pri plaćanju imate mogućnost jednostavnog izbacivanja nepotrebnih artikala.

3. Štedimo vrijeme i novac: u online kupovini u svakom trenutku na raspolaganju su nam informacije o jeftinijim proizvodima u drugim online trgovinama. Ne moramo potrošiti sate i sate u obilaženju dućana u potrazi za jeftinijim ili proizvodom na popustu već jednim klikom dolazimo do povoljnijih artikala koji stižu na našu kućnu adresu.

4. Sigurnije, brže, jednostavnije i uz pouzdane recenzije: kada odete u offline dućan odluka o kupnji je samo na vama, ni na koji način ne možete saznati jesu li tim proizvodom bili zadovoljni ljudi koji su ga kupili prije vas. U online kupnji možete dobro proučiti što vas čeka i u recenzijama ljudi saznati baš sve skrivene strane proizvoda. A zahvaljujući card-on-file funkciji podaci o kupnji se pohranjuju pa je kupovanje na webshopu karticom sigurnije, brže i jednostavnije.

5. Pogodnosti koje se zaista isplate: ako, na primjer, online kupite dvije kino karte u Blitz-Cinestar kinima Mastercard i Maestro karticom - dobivate jednu kartu besplatno za projekciju utorkom. Ako plaćate parking putem PayDo aplikacije, ostvarujete povrat od 10% iznosa po satu parkinga. Ako pak plaćate Eko Taxi preko aplikacije svakog utorka možete dobiti popust od 70 posto, a sve ostale dane dobivate 20 posto popusta. Neprocjenjiva iskustva u Hrvatskoj i drugim zemljama - kakva drugdje ne možete naći - dobivate pak online kupnjom na Priceless cities.

www.priceless.com


Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medija i Mastercarda, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 13:18