REDATELJ I GLUMAC

MARIO KOVAČ 'Posljednji test za scenarij je čitanje pred prijateljima'

    AUTOR:
    • Klara Rožman

  • OBJAVLJENO:
  • 22.01.2019. u 15:42

 

Naš ugledni redatelj i glumac kaže kako nije pao na sindrom ‘drugog’, pa je za predstojeću dodjelu pripremio niz posebnih, dinamičnih momenata

Lani su svi hvalili završnu gala večer Zlatnog Studija kao modernu, brzu, dinamičnu televizijsku emisiju koja je dočarala tradiciju Studija i sve epohe kroz koje se taj tjednik mijenjao. Zaslužene čestitke primao je Mario Kovač, koji je i ove godine zadužen za osmišljavanje scenarističkog dijela dodjele nagrada. Koliki mu je izazov nadmašiti prošlogodišnju dodjelu?

- U tome je užitak našeg posla, uvijek iznova dokazati kvalitetu. Mnogi bendovi padnu na sindromu “drugog albuma”, baš kao što i mnogi redatelji posrnu na sindromu “drugog filma”, pogotovo ako im je prvijenac bio uspješan - kaže Kovač, kojeg pitamo koja će biti osnovna scenaristička ideja ovogodišnje emisije.

- Uspjesi naših ljudi u svijetu s naglaskom na srebrnu medalju nogometaša iz Rusije, sportski događaj, odnosno pravi sportski spektakl koji je uistinu istaknut u 2018. godini na svim poljima. Mogu otkriti da će jedan glazbeni broj koji će, kao i ostali, biti uživo izveden, biti povezan s našim sportskim uspjesima i da ćemo njime  obilježiti sjajnu sportsku godinu koja je za nama - kaže Kovač koji se za ovaj posao priprema gotovo godinu dana.

Zanatski pristup

- Pripreme su počele već par dana nakon završetka prve dodjele nagrada Zlatnog Studija analizom autorskog tima kako bismo ustanovili koje su nam potencijalne točke napretka. Samo pisanje sam započeo nakon relaksirajućeg ljeta. Pisanju scenarija uvijek zanatski pristupam. - tumači Kovač. 

Prvo, kaže, napravi kostur, tj. strukturu dramaturgije i dinamike, a onda taj zamišljeni kalup puni “mesom”, dosjetkama i štosovima koje zapisuje u blok koji nosim svuda sa sobom.

Tomislav Krišto / CROPIX
 

- Posljednji test mi je čitanje scenarija pred prijateljima i suradnicima, pri čemu glumimo voditelje, prezentere i nominirane. Konkretno, ove godine voditeljicu Danielu Trbović “glumila” je moja sestra Maja - otkriva Kovač.

Čega se kao scenarist najviše “boji”, s obzirom na to da dodjela Zlatnog Studija ide uživo?

- Mislim da je više strah mog kolegu, televizijskog redatelja Ivana Miladinova, jer je on taj koji se treba brzo snaći pođe li nešto po krivu i to onda “uloviti” kamerama. No, čar posla uživo je upravo u takvim trenucima koji ne moraju nužno biti i negativni. Na primjer, prošle godine je u živom prijenosu jednom od izvođača (Goran Bare) pobjegla sočna psovka, no većina ljudi je na to reagirala smijehom jer ga doživljavaju kao spontanog tipa, a ne neku uštogljenu politički korektnu zvijezdu - objašnjava Kovač i otkriva nam koje scenarističke elemente mora imati emisija ove vrste da bi je i kritika i publika doživjeli kao izvrsnu.

Renesansni umjetnik

- Mora imati uigrane voditelje spremne i na povremenu improvizaciju, ritmičku preciznost s usklađenim omjerom priče i akcije, dinamiku primjerenu svjetskim trendovima jer danas svi gledaju sve, pa se domaćoj publici ne može prodavati bofl roba te, konačno, kvalitetne glazbene točke o kojima brine naš interni genijalac Ante Gelo - govori renesansni umjetnik koji je kao scenarist dosad radio Porin, Nagradu hrvatskoga glumišta, Animafest...

Što mu je od tih brojnih kreativnih zadataka bilo najzahtjevnije?

- Nikad nisu zahtjevni projekti, zahtjevni su ljudi. S dobrim timom možete bez problema napraviti i slijetanje na Mjesec, a s lošim timom ne možete organizirati ni dječji rođendan. Ljudi su ključ uspjeha, ali i propasti svakog projekta - naglašava Kovač koji posljednjih tjedana često boravi u Rijeci, gdje je nedavno pobijedio na pub kvizu. Koliko dugo se natječe u različitim kvizovima i što ga privlači tome?

Virus Kviskoteke

- Kvizovi su strast i opsesija, a moja bolja polovica nas čak naziva i sektom (smijeh). Virus sam ulovio još kao klinac gledajući kultnu i nikad prežaljenu Kviskoteku, no valja priznati kako HRT radi fantastičan posao s kvizovima i, koliko god se trudio biti nepristran, držim fige Potjeri da osvoji Zlatni Studio ove godine jer je u pitanju izrazito gledljiv i dinamičan kviz sa sjajnim pitanjima i karizmatičnim Lovcima - kaže Kovač koji posljednjih tjedana boravi u Rijeci među ostalim i zbog predstave koju će publika moći vidjeti u ožujku.

- Da, trenutno režiram u talijanskoj drami HNK Rijeka po tekstu nobelovca Darija Foa komediju “Maleri nemaju pamćenje” - objašnjava redatelj.

Iako je svojedobno režirao u hrvatskoj drami iste kazališne kuće, ovo mu je potpuno novo i jedinstveno iskustvo jer režira na talijanskom jeziku koji ne zna baš najbolje.  Posao mu je tako puno zahtjevniji, ali i izazovniji.

- Snalazim se s njime kao turist, no redateljski vokabular je znatno kompleksniji pa paralelno učim - objašnjava Mario Kovač i dodaje kako je glumačka podjela s kojom radi idealan spoj mladosti i iskustva.

-  Zato neskromno očekujem da ćemo napraviti pravu scensku poslasticu. Ova predstava je komedija karaktera i situacije, a radnja se zbiva u bordelu, koji drži udovica koja prostor u kojem živi i radi želi osvježiti.  - najavljuje redatelj - U pomoć poziva majstore, za koje se ispostavi da su “fušeri”, kao da su ispali iz crtića “A je to”... Bit će tu, naravno, i crnog humora, a kako radnja odmiče, otkrit će se i odnos udovice i njezina pokojnog muža .

 

Izdvajamo