ZLATNI STUDIO

OŠTRA UTRKA ZA TITULU PONAJBOLJEG GLUMCA Uloga koja je Leonu Lučevu donijela pobjedu na dva festivala

Za ulogu Vlade u filmu “Teret” Leon Lučev osvojio je nagradu za najboljeg glumca na Sarajevo film festivalu, sam film premijerno je predstavljen u Cannesu, u pratećem programu “15 dana autora”, a pobijedio je i na Zagreb film festivalu. Kako je Leon Lučev fantastičnom glumom, bez puno riječi, gotovo posve sam iznio cijeli film beogradskog redatelja Ognjena Glavonića, ulazak u finale Zlatnog Studija sasvim je logičan slijed.

Lučev iza sebe ima pozamašan broj upečatljivih, uglavnom filmskih uloga, ali ona u “Teretu” i za njega je nešto posebno. Filmu “Teret” prethodio je dokumentarac “Dubina dva” koji krajnje dokumentirano objašnjava kako su srpske vojne postrojbe na Kosovu, tijekom NATO-ova bombardiranja Srbije nasumično pobile dio tamošnjeg stanovništva, a zatim tijela otpremile posebnim šleperima do Batajnice gdje su ih i pokopale. Za razliku od dokumentarca, film “Teret” ne daje precizne odgovore, a od gledatelja očekuje da sam poveže krajnje očitu priču. I tu leži genijalnost Lučevljeve uloge Vlade, vozača kamiona iz Pančeva od kojeg se očekuje, za tadašnje prilike dobar novac, da njemu nepoznat teret zabarikadiran u kamionu preveze s Kosova u Srbiju.

- Te su vožnje bile jako su isplative, 100 maraka po jednoj turi. Ne možete zamisliti kakav je to novac bio 1999. godine. On je iz manjega grada, živi u Pančevu, tamo je sigurno nezaposlenost velika i nema on tu što razmišljati hoće li ili neće takvo što prihvatiti. Važnije mi je od te neke biografije lika bilo ući u tu neku atmosferu i u tome sam s Ognjenom najviše radio. Uostalom, ja sam jedini od glumaca bio stalni član ekipe, ostali bi samo došli na dan-dva. Zato nam je bilo važno da tu ne pogriješimo. Nije mi baš ni lako vratiti se u to razdoblje - ispričao je za Jutarnji Lučev.

Redatelj Glavonić mu je, rekao je glumac, najavio samo da “radi film o vozaču, sve je više na unutra nego na van, nema puno teksta”, a četiri godine prije nego što je počeo nastajati scenarij obilazili su lokacije, razgovarali i družili se.

- Na početku smo mislili da sve to snimamo iz prateće kabine, a ja da samo fingiram vožnju. No, u međuvremenu sam naučio voziti šleper, i to je bilo ono pravo, a ne pretvaranje. Nije to zgodno spomenuti, ali ja nemam vozačku. No, tako sam se naučio na taj šleper da mogu njim što hoću. To mom liku daje sigurnost koju inače možda ne bi imao - otkrio je u istom intervjuu za Jutarnji Lučev čiji sin Ivan također ima manju ulogu u filmu.

Izdvajamo