'CRAZY'

HRVATSKI STRUČNJACI O FRANKI BATELIĆ Čelična lady HTV-a: Impresivna pjesma, ali što bi s njom tek napravila jedna naša druga pjevačica...

    AUTOR:
    • Klara Rožman

  • OBJAVLJENO:
  • 10.03.2018. u 17:51

 

Šteta je što su naša eurovizijska predstavnica Franka Batelić i skladatelj pjesme “Crazy” Branimir Mihaljević unaprijed odlučili da neće čitati komentare o svom djelu kojim će nas u svibnju predstavljati na Eurosongu u Portugalu. Jer komentari, kao ni mišljenja glazbenih stručnjaka, uglavnom nisu loši. Obožavatelji Eurosonga na eurovizijskim blogovima pišu kako bi ih jako iznenadilo da “Crazy” ne uđe u finale, hvale modernu produkciju songa, efektni videospot koji su režirali Sandra Mihaljević i Ivan Ivanović...

Zamjerke su im, kažu, to što je pjesma nekima od njih pomalo dosadna, previše ih podsjeća na neke poznate pjesme (u tom se kontekstu najčešće spominju skladbe Alicie Keys i Lady Gage), a ima i onih koji smatraju da “Crazy” zvuči kao da je pisana za film o Jamesu Bondu ili reklamu za neki skuplji proizvod za njegu tijela, a ne za Eurosong.

Domaći glazbeni stručnjaci za Franku, Branimira i “Crazy” imaju uglavnom samo riječi hvale.

Beatlesovski C dio

- ‘Crazy’ je fini retro sentiš u moderniziranom slow-rocku, u kojem je Branimir uspio u tri minute efektno posložiti i kratki ‘parlando’ iliti rapping te u klasičnoj AB formi, uvjetno rečeno, beatlesovski C dio s funkcijom mosta za završni motiv. Frankina izvedba i produkcija su odlični. Ne mogu prognozirati euro-plasman, dakle mogući internacionalni uspjeh, ali s dobrim hrvatskim tekstom kod nas bi ova pjesma mogla postati hit - smatra Siniša Škarica, dugogodišnji glazbeni urednik.

- To je dobra pjesma kojom se sigurno nećemo osramotiti u inozemstvu. Franka ima sve što treba imati, sve to dobro i moderno zvuči. Iskreno, malo me iznenadilo što pjesma nema dramatičniji završetak. ‘Crazy’ sigurno nije tipična eurovizijska pjesma, ali možda i nije loše što je tako - kaže skladatelj Boris Đurđević.

Dugogodišnja šefica naše eurovizijske delegacije Ksenija Urličić, koju su nazivali i Čeličnom lady HTV-a, savjetuje našim ovogodišnjim predstavnicima na Eurosongu da porade na scenskom nastupu kako bismo u Lisabonu privukli pažnju eurovizijskih glasača na sebe.

Na engleskom

- To je moderna, impresivna pjesma, a malo mi je žao što Franka nije malo više pustila glas u nekim trenucima pa mi se čini da pojedine dijelove pjesme nije otpjevala, nego mi je to zvučalo kao da ih je pjevušila. Dok sam slušala ‘Crazy’, u jednom sam trenutku pomislila što bi vokal poput Maje Blagdan sve mogao napraviti s tom pjesmom za koju je snimljen izvrstan videospot. Mislim da je dobra odluka da pjevamo na engleskom jeziku, a nadam se da će lijepa i mlada Franka na eurovizijskoj pozornici biti upečatljiva i da je neće svladati trema - kaže Ksenija Urličić.

Eurovizijskom pobjedniku Rajku Dujmiću pjesma i spot se dopadaju, ali bi volio da Franka poradi na dinamici svoga glasa.

- Tako bi pjesma dobila dodatnu, prijeko potrebnu toplinu. Ali, i bez te note to je izvrsna pjesma, apsolutno najbolja među onima što smo ih posljednjih godina slali na Eurosong. Meni je velika žalost to što više nema Dore jer bih volio da i naša publika da svoj glas po pitanju izbora naše eurovizijske predstavnice. No, što je tu je, a ovogodišnji izbor televizijskih šefova je dosta dobar.

Još bolja od njih je ekipa koja stoji iza Franke jer su ti ljudi, očito je, dali najbolje od sebe. Snimljen je fenomenalan videospot u kojem do izražaja dolaze Frankina mladost, ljepota i erotičnost. Ako sam to primijetio ja koji pjesme ne ‘gledam’, nego ih ‘slušam’, onda to može značiti samo to da je obavljen sjajan posao s tim spotom - kaže Dujmić s kojim se slaže i njegov dugogodišnji prijatelj i skladatelj Zrinko Tutić.

 

Zrinko Tutić

- To je profesionalno obavljen posao, a volio bih da pjevačica u konačnici dodatno istakne sebe i vlastitu osobnost - preporuča Zrinko Tutić.

- Originalnost je vrlo bitna ako želimo da se neka pjesma dobro plasira na Eurosongu, festivalu koji nipošto ne treba podcjenjivati, čemu su neki pojedinci u nas, nažalost, skloni. Naša ovogodišnja eurovizijska pjesma bez ikakva bi se problema mogla uklopiti u jedan od bondovskih serijala. ‘Crazy’ je uz to i jako dobro i moderno producirana skladba. Je li to dovoljno da privučemo pažnju glazbene Europe, da budemo svoji i samim time i drugačiji - pita se skladatelj Boris Novković koji, baš kao i Zrinko Tutić, podsjeća na to koliko je drugačiji i osobniji na eurovizijskoj sceni bio lanjski pobjednik Salvador Sobral.

- Portugalski glazbenik bio je drugačiji, s pjesmom drugačijom od drugih, a na sceni je pokazao što znači kad kažemo ‘manje je više’, s čime se ja apsolutno slažem. Publici moraš dati nešto svoje, nešto što će ih zaintrigirati, nešto što će poželjeti još pokoji put poslušati... Bit ću ponosan i sretan ako ove godine u Portugalu eurovizijsku publiku zaintrigira ‘bondovska’ tema - kaže Boris Novković.

Na ‘Crazy’ je radio the Clashov čovjek

- ‘Crazy’ je neobična, čarobna, mistična, snažna i pomalo luda pjesma. Vjerujem da će se svidjeti publici i da će uživati slušajući je jednako kao što smo mi dok smo radili na njoj posljednja tri mjeseca. Posebno sam ponosna na to što smo pjesmu na konačnu obradu poslali u londonski studio Metropolis. Miksao ju je Paul Norris, dobitnik nagrade Grammy za rad na Rihanninu albumu ‘Unapologetic’, koji je radio i na albumu ‘X’ Eda Sheerana te na pjesmama sastava Black Eyed Peas, zatim Davida Guette, Jessie J., Alicie Keys i brojnih drugih. ‘Crazy’ je masterirao jedan od najpoznatijih inženjera u Europi, Tim Young, poznat po radu na multiplatinastim albumima The Clash, Sade, Eltona Johna, The Smithsa - rekla je Franka u HRT-ovu Dnevniku.

 

Izdvajamo