TRENDOVI

NAPUMPANI LJUBIMCI SLAVNIH HRVATICA Maja Šuput godinama uživa na crnom labudu: Od svih napuhanaca najviše mi je žao velikih usana koje su se probušile

 

10. lipnja 2015. godine. To je dan kada se svijet godišnjih odmora zauvijek promijenio. Pjevačica Taylor Swift na Instagramu je objavila fotografiju na kojoj sjedi na golemom labudu na napuhavanje brenda Funboy, koji je tada na tržištu postojao tek tri tjedna, kako piše Los Angeles Times.

Nakon toga je iz SAD-a krenula epidemija divovskih napuhanaca. No, jeste li se ikada zapitali tko ih je prvi imao u Hrvatskoj? Crni labud prvi je napuhanac viđen na hrvatskom moru. Bilo je to 3. kolovoza 2016. godine, a u roza bikiniju na njemu sunčala se - Maja Šuput.

- Tog prvog mi je donijela menadžerica Katarina. Mislim da ga je kupila preko eBay-a. Kada bih ljeti išla s nastupa na nastup, uvijek su putovali sa mnom u prtljažniku. Naravno, ispuhani, a onda bi se u hotelima uvijek našao netko tko bi ih pomogao napuhati - rekla nam je 39-godišnja pjevačica. Šuput je po tome bila trendseterica u regiji.

Krafne i tukani

- Naravno da sam prva imala napuhance, pa pratim ja što je vani moderno - smije se Šuput koja je sigurno kraljica napuhanaca koja je u kolekciji imala i bijelog tukana, krafnu, plamenca, gigantski zaručnički prsten…

- Suprug mi je lani donio napuhanac u obliku prstena. Napuhali smo ga, uspio me je uslikati i nestao je. Odložila sam ga sa strane i ili je odletio ili ga je netko ukrao - kaže.

Oduvijek uz sebe ima neki luftić, kaže. U djetinjstvu to je bio mali narančasti napuhani kanu u kojem se brčkala u plićaku dok su je mama Danica i tata Boris imali na oku.

Njezin najnoviji napuhanac u obliku usana nije dugo poživio.

- Riječ je o suprugovom poklonu. On me opskrbljuje tim divotama. Baš je bio krasan napuhanac, izvalila sam se, a Nenad me uslikao. Odlučio je leći pored mene, no luftić to nije izdržao i puknuo je - prepričava Maja Šuput.

Prava euforija s napuhancima po Jadranu dosegla je svoj vrhunac tek 2017. godine, godinu dana nakon Maje i dvije godine nakon Taylor Swift. Svi su ih imali. Celebovi i smrtnici. Izabel Kovačić se na svojoj morskoj djevojačkoj zabavi sa 17 prijateljica zabavljala uz zlatnog labuda i bijelog jednoroga, Nataša Janjić i Luka Nižetić ludo su se zabavljali to ljeto uz napuhanog pauna i labuda, Nives i Goran Ivanišević, čija je ljubav tada cvala, plutali su na jednakim leptir-napuhancima, a onda su se na zimu i vjenčali.

Najbolji za sina

- Bili smo tada na Korčuli, na Moro Beach Stupeu, i ti veliki leptiri bili su zapravo dio eksterijera na plaži, ali bili su jako fora - rekla nam je 37-godišnja Nives Ivanišević čiji će sin Oliver na jesen navršiti godinu dana.

- Ljeto bez napuhanaca nema smisla, ali oni više nisu za mene, ni za Gorana, već za Olivera. Sada sam okružena malenim napuhanim šlaufovima i bazenčićima s palmama.

Labudovi, jednorozi, roza flamingo, žute patke i donut šlaufovi prodavali su se 2017. godine od Zagreba i Konjščinske, preko supermarketa i sumnjivih online trgovina, do preprodavača po cijeloj obali. Vrhunac delirija u ljeto kada su se Despacito ritmovi i riječi koje nitko ne zna ponoviti čuli iz svakog zvučnika, najbolje je zabilježila Facebook stranica Dnevna doza prosječnog Dalmatinca, koja je svakodnevno objavljivala smiješne fotografije napuhanaca pod heštegom #desprcito.

Prošle godine po moru se mogla vidjeti ista originalna labud-jednorog-flamingo postava uz pokojeg leptira i inovativnije napuhance, kao što su razni emojiji, pa tako i onaj nasmiješeni poop. Golemi perec, meduza, usne i ljama, koji su bili hit u Americi, kod nas se na tržište probijaju tek ove godine.

Akcija u bazenu

Roza flamingo čvrsto drži titulu najpoželjnijeg napuhanca u Hrvata, a Lana Jurčević svog je već smočila ove godine uživajući na bazenu Trogiru. Sada se, pak, 34-godišnja pjevačica prisjetila kada i kako je nababila svog prvog napuhanca.

- Zarobila sam i prisvojila hotelskog labuda prije par godina u Trogiru. Doduše, bilo je za neko snimanje, pa su gosti bili blagonakloni - smije se Lana koja svake godine nabavi novog napuhanca. Ili više njih.

- Ove godine sam preko neta za La Piel kampanju kupila napuhanac krafnu i ananas - otkrila nam je pjevačica koja se bacila u poduzetničke vode i pokrenula beauty brend.

Prepoznatljivi flamingo, bijeli, zlatni i crni labudovi, paunovi, usne, krafne, raznobojni jednorozi, pizza trokuti, poop emojiji, ružičasti lijes... A sada i avokado, oblak s dugom te šljokičaste boce roséa - sva ova napuhana šarena čudesa iz ljeta u ljeto preplavljuju Jadran.

- Ma kakvi jednorozi i labudovi, stavi ih na kamen i razvalit će se istog trena. Eto ti plastičnih luftića, samo bacanje novca za razmažene klince. U naše vrijeme djeca su se na moru igrala loptom za plažu, vodenim balonima ili vodom napunjenim prezervativima, imali su jedan šlauf i napucavali su se pištoljima na vodu.

Luftmadraci, oni crveno-plavi, pravi klasik, bili su za odrasle. I nije to bilo od ove nekvalitetne plastike, nego od gumiranog platna. Ako bi se i razderali nakon nekoliko godina, pokrpali bi ih - priča mi jedan sugovornik iz generacije X, suvremenik onih ljeta kada se na more išlo starom cestom u jugićima, sa sendvičima u alufoliji i sokovima u tetrapaku, brižno zapakiranih u putne frižidere.

Tko je htio luftić, po njega je morao u Trst, Graz ili Leibniz, a moralo se i dobro uštedjeti jer su bili poprilično skupi, više od 300 kn. No, ako tada nisi imao mogućnosti potegnuti u inostranstvo, valjalo je pričekati kraj ljeta.

Instagram

Češki luftići

- Kao i danas, Česi i Poljaci dolazili su kod nas na more nakrcanih automobila. Imali su sve, od paradajza do luftića, a na kraju ljeta nije im se to dalo vući natrag doma, pa bi nama, dosta jeftino, prodavali svoje ruksake, rasklopne stolce, vreće za spavanje, ali i luftiće - kaže mi jedna Zagrepčanka koja je svoja dječja ljeta, krajem 60-ih i 70-ih, provodila u Crikvenici. Snalazili bi se i oni koji si nisu mogli priuštiti luftiće, pa bi za morsku zabavu prenamijenili unutarnje traktorske i automobilske gume.

Danas su uz Birkin torbu, Cartier narukvice i Louboutin štikle - napuhanci statusni simbol Instagrama.

Tjednima nakon što je javnost ostala oduševljena fotografijom Taylor Swift i Calvina Harrisa na golemom labudu, taj labud i mnoštvo drugih napuhanih životinja ponovno su se pojavili na njenom famoznom Fourth of July partyju u povodu američkog Dana nezavisnosti. Uz Taylorinu frendicu Gigi Hadid, na zabavi uz bazen bile su i druge Victoria’s Secret manekenke, glumice i pjevačice. Uglavnom, bilo je dovoljno poznatih osoba na jednom mjestu - s napuhancima - da opsesija krene. Odjednom, životinjski napuhanci bili su “najveći trend sezone” 2015. godine, kako je to sročio magazin People.

Te iste godine američka tvrtka Funboy je cvala. Svi su napuhanci bili rasprodani. U originalu kalifornijska tvrtka Funboy u ponudi je imala tri labuda na napuhavanje, bijelog, crnog i zlatnog, a potom su se dosjetili dizajnirati rozog flaminga. Danas u ponudi imaju niz napuhanaca, od malenog flaminga koji je zapravo plutajući držač za piće i stoji 24 dolara, kakvog ovo ljeto na more fura Andrea Andrassy, do velikih luftića za pet osoba u obliku oblaka nad kojim se prostire duga, čija je cijena 169 dolara. Instagram je bio važan faktor njihovog razvoja jer su nakon slučajnog uspjeha zbog Taylor Swift razvili svoju prepoznatljivu marketinšku strategiju senzacionalnih i luksuznih napuhanaca koje su reklamirali celebrity modeli.

- Luksuz je upijati sunce. Možda nemate jahtu poput bogatih celebrityja, ali možete se zabaviti na cool napuhancima baš kao što i oni to čine - istaknuli su u Funboyu.

Labudovi i rozi flamingosi na zapadu su 2016. bili već naveliko popularni pa su se tražile nove ideje za napuhance. Tvrtka BigMouth Inc., koja proizvodi igračke za odrasle, odnosno lifestyle proizvode, kako stoji u opisu, poput čaše-čepa za bocu koja vam omogućuje da sa stilom srknete vino iz boce, u području napuhanaca prepoznatljiva je po proizvodnji šlaufa u obliku američkog donuta, inspiriranog Simpsonima. No, 2016. tužili su dvije kompanije, SoloFleet i Floating Panda, za kopiranje donut šlaufa, a tužba je bila teška četiri milijuna dolara. Pomama za napuhancima postaje sve veća.

Tako je i ove godine novi trend, kojim su online trgovine krcate, jedan svakodnevni predmet - boca roséa ili čak bilo kojeg drugog alkoholnog pića. Među trendovima je i avokado luftić marke Lets Funny koji u sredini ima loptu, dok ostatak služi kao luftić. Tko će ih prvi u Hrvatskoj imati? Saznat ćemo, bez sumnje, uskoro...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 10:29