POWER WOMAN

TVORNICA NOVCA MAJE ŠUPUT Kako je kraljica svadbi postala najveća poduzetnica estrade

    AUTOR:
    • Karmen Miletić

  • OBJAVLJENO:
  • 14.10.2019. u 10:57

Srećko Rundić

Magazin Jutarnjeg lista 'Svijet' predstavlja nepoznatu, poslovnu stranu pjevačice koja je promišljeno postala najveća poduzetnica hrvatske estrade; osmislila je vlastiti brend Majushka, pa osim hrane i pića iz specijaliziranog kombija prodaje mikrofone, a ima i sladoled Majalicious

Kad je prije petnaest godina Maja Šuput (40) počela nastupati na svadbama, kolege su ovu pjevačicu gledali s visoka. Danas, kad se parovi odlučuju na vjenčanje u terminu kada to Maji odgovara jer žele baš nju na bini na najvažniji dan svojih života, ti isti kolege otvoreno joj govore: “Svaka čast na viziji i upornosti, to je zaista siguran i unosan posao”. Vikendi kraljice zabave popunjeni su posljednjih 20 godina i ona gotovo godinu dana unaprijed zna u kojem će kutku svemira biti. Maja kao da nikada ne spava.

Putem društvenih mreža pratimo gdje pjeva, kako dobro jede, s kime se druži, gdje je proslavila rođendan i je li još uvijek zaljubljena u Nenada Tatarinova (36) kao prvog dana. U intervjuima je najčešće pitamo kad će roditi, kako izgleda njen ormar, gdje će na sljedeće putovanje i kojim se sve tretmanima pomladila. Ono što prolazi ispod radara jest činjenica da je kraljica svadbi u međuvremenu, tiho, postepeno i promišljeno, postala najveća poduzetnica hrvatske estrade.

Osmislila je vlastiti brend koji je svojevrsni produžetak njene 20-godišnje karijere, na turnejama je prati i kombi Majushka on the road koji nudi hranu, piće i suvenire njenim fanovima, ima i svoj web shop, a u godinu dana od postojanja Majushke sklopila je unosne poslovne ugovore s velikim hrvatskim kompanijama, pa će se tako, primjerice, njene slušalice prodavati i u zrakoplovima Croatia Airlinesa.

Ovo je dosad neispričana priča Maje Šuput, žene koja je od sebe stvorila brend, baš kao što to rade velike strane zvijezde poput Kardashianki ili Rihanne, poduzetnice čija je tvrtka Majushka izuzetno profitabilna, s kontinuiranom tendencijom reinvestiranja u razvoju. Upoznajte i ovu stranu hrvatske power woman, biznis Maju. Money machine.

Taj je gen za stvaranje posla oduvijek u njoj, naslijeđen od tate Borisa, kaže.

“Obožavala sam što je toliko poslovan, toliko uspješan glazbeni menadžer, a opet nikad nije iz kuće izašao da nije bio sređen, u društvu iznimno šarmantan i zabavan. Znala sam mu kao klinka reći: ‘Pa zašto sad moram ići pjevati, a prijateljica mi ima rođendan?’. Tada sam iz njegovih riječi naučila da je najskuplja subota ona u kojoj sam ostala u kući. Njemu je bilo nepojmljivo da se ne radi. ‘Nemoj nikad gledati na sat dok pjevaš, ako je dobro, produži. Svaki organizator to cijeni’, znao je reći”, priča nam tako Maja o svojim glazbenim počecima koji su se, kaže, dogodili slučajno.

Uz oca koji je 80-ih i 90-ih na scenu plasirao Mineu, Velinu, radio s grupom Magazin, Tomislavom Ivčićem, Jasminom Stavrosom i drugim zvijezdama, čini se da je glazbena karijera bila neizbježna. Majine su želje zapravo bile više okrenute turističkom sektoru. Oduvijek je imala viziju vlasnice luksuznog boutique hotela koji bi bio savršen do te mjere da bi se gost u njega uvijek vraćao, a cijena noćenja odražavala bi sliku njegovog prestiža.

"Ipak, dogodilo se pjevanje i tolikom je brzinom krenulo da se nikad nisam ni stigla zapitati kako, ni zašto?! Svadbe mi nikada nisu bile cilj, međutim, nakon prve, zvali su drugi po preporuci, pa nakon druge treći i onda sam shvatila ozbiljnost tog posla”, priča. Njen je posao, prije svega, noćni. Treća smjena. A ona je žena u muškom svijetu koja se naučila postaviti kao šef.

“Radimo s ljudima koji su se došli proveseliti pa su nerijetko pod utjecajem alkohola. Organizatori su u većini slučajeva muškarci. Muzičari koje nas prate su muškarci. Redari su muškarci. Putujem s osam muškaraca svaki dan. Da sam im pustila da me doživljavaju kao malu krhku ženu, pojeli bi me za doručak. Jednostavno sam se oduvijek na poslu ponašala kao muškarac, a izgledala kao žena. Što to znači? Verbalno nikome ne dopuštam nikakvo uzdizanje ili ponižavanje, mentalno sam brza i duhovita, spasim svaku klimavu situaciju, po hijerarhiji sam šef pa postoji ozbiljan respekt. Uvijek povlačim crtu između prijateljstva i poslovanja. Korektna sam i poštena, želim da svi žele raditi sa mnom”, iskrena je Maja, uz naglasak na to da je sigurna da bi mnoge tvrtki zasigurno imale bolje rezultate da su na rukovodećim pozicijama žene, prije svega jer su lojalne i ustrajne.

Kad se uz glazbenu karijeru počela baviti i svojim brendom, koji je nazvala Majushka, to joj je prije svega smanjilo ono malo sna što je i do tada imala. Sada joj ne prođe dan bez nekoliko poslovnih sastanaka. Ne može si dozvoliti loše poslovanje, tvrdi, jer je javna osoba, a njima se propusti ne praštaju. A evo kako je sve krenulo. Od mikrofona, glasnog i veselog, baš kao što bi i Maja samu sebe opisala.

“Na svakom koncertu doživljavam eksploziju emocija od djece koja se žele slikati, grliti, dodirnuti. Osjećaj koji oni pružaju u toj svojoj neiskvarenoj ljubavi je fascinantna. Svaki put traže nešto moje, žele imati neki moj predmet, bilo što za uspomenu. Znala sam da moram imati proizvod sa svojim potpisom, ali ideja za mikrofon je došla jednu večer kad sam išla na dječji rođendan. U dućanu s igračkama kupila sam najbolji koji je bio (iako je meni bio bez veze) i donijela kao poklon. Oduševljenje koje sam vidjela u djetetovim očima bilo je neprocjenjivo. Vozila sam se kući i nazvala muža te mu rekla: ‘Ja moram imati svoj mikrofon. Ali ne ovakav kakav sam bila primorana kupiti, već savršeno zapakiran, lijep, genijalan mikrofon’. Taj dan je početak Majushke”, opisuje Maja. Ubrzo je zajedno s tadašnjim zaručnikom, danas mužem Nenadom, osnovala tvrtku, u svibnju prošle godine. On se bavi strategijom poslovanja, a ona je zadužena za kreativne ideje i marketing.

“Da se razumijemo, da nema njega, ovo bi sve bila samo moja puka želja. Sve što sam zamislila pretvorio je u moguće. Nadopunjavamo se odlično, a sve svoje slobodno vrijeme koristimo za Majushku i njen napredak”, kaže Maja. Ona i Nenad oformili su tim stručnjaka i krenuli u detaljnu razradu projekta koji je imao cilj kreiranja brenda koji će najbliže okarakterizirati Maju, a s druge strane zadovoljiti potrebe ciljane tržišne skupine.

“Kao prvi cilj u razradi projekta bilo je istražiti tip proizvoda koji naše tržište želi pa smo iz tog razloga odabrali jedan elektronski gadget, jedan odjevni, jedan accessorize... Tada nismo znali koji će od tih proizvoda prepoznati tržište, ali najviše smo se i uzdali u mikrofon te se on pokazao kao najbolja ideja. Svaki od pojedinih proizvoda je pomno brendiran te se za svaki išlo u duboku razradu kvalitete, a poseban aspekt je bio na pakiranju. Tu sam si dala oduška”, objašnjava Maja.

Srećko Rundić
 

Veliki fokus bio je na pozicioniranju brenda i načinu prezentiranja istog pa su im šilterice (koje su testno prodavali na ljetnoj turneji tijekom koncerata) kao takve bile najava otvaranja web shopa.

Na njima je pisalo “Lopov”, “Ilegalno”, “Maja do jaja” i “Kad narastem bit ću Maja Šuput”. Cijena mikrofona je 365 kuna, rokovnika 150 kuna, natikača 130 kuna, a šilterica 80 kuna. Ubrzo se rodila ideja adventske kućice s kojom se Maja predstavila na zagrebačkom Adventu, a kako kaže ova pjevačica i poduzetnica, sve je to bio dio plana s ciljem aktualizacije prepoznatljivosti Majushka branda, prodaje proizvoda direktno kupcu, a pokazao se kao jednako tako dobar koncept u prodaji hrane i pića. Uz kućicu su postavili i malu pozornicu na kojoj su se svi mogli fotografirati s mikrofonima koje nude, kao i svim artiklima s web shopa Majushka.

"Budući da smo u ugostiteljskom smislu amateri, zvali smo najbolje, pa je tako chef Marin Medak, vlasnik lanca restorana RougeMarin napravio niz slastica koje su izgledom popratile moju ideju, da sve bude u obliku mikrofona. Sada imamo i Majushka kolač koji za nas radi chef Robert Hromalić iz Le kolaca, a ne mogu ni opisati ponos kad sam ovog ljeta dobila svoj sladoled Majalicious u proizvodnji Leda. Obje slastice se mogu kušati jedino na Majushka on the road kućici, koja putuje s nama na sve koncerte ili je smještena na nekom od popularnih festivala”, objašnjava ponosno. Ona je tako prva osoba u Hrvatskoj koja ima svoj personalizirani sladoled koji nosi njeno ime.

Nakon samo godinu dana od osnivanja tvrtke, ostvarena je suradnja u B2B segmentu s velikim distributerima poput Müller drogerija, koje su prve pokazale interes za mikrofone te su izvanredni prodajni rezultati bili vidljivi već nakon mjesec dana. Sve zalihe mikrofona su se prodale. Upravo to je i otvorilo vrata prema drugim poslovnim partnerima pa su se tako ovoga ljeta mogle kupiti Majushka natikače na svim Crodux benzinskim postajama.

“Kao velikog ljubitelja putovanja najviše me razveselio poziv Croatia Airlinesa koji je izrazio želju da prodaje Majushku u zraku. A to znači da će uskoro svi putnici moći kupiti Majushka slušalice baš na letu, čime sam ostvarila želju iz sektora Majushka in the sky. Uz to, od ove jeseni ulazimo u prodajni lanac Plodina, Top Shopa i Cinestara”, zadovoljno će Maja. Voljeli ili ne voljeli njenu glazbu, njen poduzetnički duh i profesionalnost jednostavno morate poštovati. Kada je slomila kost malog nožnog prsta na prošlogodišnjem Rujanfestu, organizatorima zakazanih nastupa objasnila je da neće moći plesati zbog gipsa na nozi, no nitko od njih nije želio otkazati nastup. Maja je, doslovno, samo u prvih 20 dana na jednoj nozi odradila 11 nastupa u 11 različitih gradova. Nakon toga je zbog smrti oca uzela deset dana pauze pa nastavila pjevati s gipsom na nozi ostalih 30 dana.

Majushka je logičan odgovor na 20 godina njezine uspješne karijere, ekstenzija njenog lika i djela, pozitivnog stava prema životu, posebno glazbi.

“Ne bih prodavala ništa što i sama ne bih kupila. Cijenim lijepe stvari isto kao što cijenim svoje potrošače. Muzika i sve što je vezano za nju bit će veliki dio asortimana, ali ćemo se širiti i na ostale segmente proizvoda. Nemamo se namjeru dobno ograničavati, poanta je da svatko nađe nešto za sebe”, kaže Maja kad je riječ o cilju ovog brenda. Puno ljudi uključeno je u ovaj projekt, što vanjskih suradnika, što ljudi koji su direktno povezani s tvrtkom, od logistike, dizajnera, prodavača na putujućoj kućici i prodavača na Adventu, vozača. I koliko god ih ima, malo ih je...

 

“Gdje god sam putovala po svijetu na koncerte uvijek me fascinirala ta ponuda suvenira, accessorizea. Uvijek sam se pitala zašto mi to ne radimo. Odgovor je jednostavan. Ulog je prevelik, dakle rizik postoji, a vrijeme i energija, ako nemaš tim ljudi oko sebe, su iscrpljujući. Da se ne varamo, nismo mi ni najveća zemlja na svijetu pa da nam je tržište ogromno, niti smo prevelike platežne moći pa da smo sigurni da će ljudi neki ekstra novac potrošiti baš kod tebe. Ono što sam prenijela i naučila iz pjevačkog svijeta je da upornost, dosljednost i kvaliteta daju rezultate. I to je naša filozofija - dati ljudima što žele, s naglaskom na kvalitetu i dizajn”, kaže Maja.

Umorna je često, otkriva. Primjera radi, samo njena ljetna turneja traje 60 dana, što podrazumijeva 60 dana nespavanja, pjevanja do jutra, stres, vožnje iz grada u grad, ponekad i cjelodnevne šutnje zbog boli u grlu... Ali Maja ne staje nikada. Uz sve to ona stigne izgledati savršeno te biti članica žirija u Supertalentu Nove TV. Sve joj polazi za rukom, svaki put iznenadi s nekim novim projektom, a najnoviji je njen prvi dječji album. Riječ je o novih osam pjesama, od kojih su pet dueti s talentiranim djevojčicama, okupljenih pod nazivom albuma “Što je to ljubav”, a namijenjenih djeci predškolske dobi.

“Pjesme su zabavne, hitoidne, radiofonične i, najbitnije, edukativnog karaktera. Snimila sam ih da više nitko nikad ne mora slušati o promrzlom zeki i njegovom potočiću i o mami Kukunki. Kroz moje će pjesme djeca naučiti što je to semafor, koja su to četiri godišnja doba, što jede koja životinja... Najviše sam ponosna jer ga izdajemo na USB sticku u obliku zvjezdice, u plavoj i ružičastoj boji, u kutiji sa šljokicama”, uzbuđeno otkriva Maja. Za svaku je od tih osam pjesama dala napraviti i animirani film pa će djeca njene pjesme moći gledati i preko YouTube kanala, a ona je, naravno, glavni lik u svakom crtiću.

“U segmentu dječjih pjesama nemam konkurenciju pa su album već neke velike kompanije uvrstile u prodaju, iako me nitko nije tražio ni da čuje pjesme. Sljedeće godine planiram raditi, uz sve svoje koncerte, i dvoranske nastupe za djecu, kako bi i najmlađi mogli imati svoj magični koncert. A za to sam tek smislila svašta…”, kaže nam Maja smiješeći se pa dodaje da je više ne pitamo za poslovne planove, jer, ukrast će nam, kaže, sve stranice Svijeta...

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo