VISKOBUDŽETNI VIDEO

Britanski pjevač MIKA u Rijeci snima spot za svoj novi singl

    AUTOR:
    • Luka Benčić

  • OBJAVLJENO:
  • 08.09.2019. u 22:34

The Lebanese-British singer, composer and producer Michael Holbrook Penniman alias Mika live in the Luzernersaal of the KKL at the Blue Balls Festival in Lucerne, Switzerland, Europe, Image: 148122752, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Profimedia, imageBROKER
Profimedia, imageBROKER

Mika

 

Nakon pilot-epizode Amazonove serije “Dark Tower” s postapokaliptičnom tematikom, Rijeka ponovo služi kao scenografija ofucanih uličica i zgrada, ovoga puta za potrebe jednog visokobudžetnog videospota.

U gradu na Rječini jučer su se, naime, na nekoliko lokacija snimali kadrovi za novi spot popularnog britanskog kantautora koji nastupa pod umjetničkim imenom MIKA. U redateljskoj stolici našla se, pak, britanska redateljska zvijezda specijalizirana za umjetničke glazbene videospotove koja se potpisuje kao W.I.Z

Kako smo doznali od lokacijske menadžerice Nine Majcan Šprajc, tri je dana producentski tim razgledavao potencijalne lokacije u Rijeci i dogovarao sve detalje prije nego što je pala prva klapa. Snimanje je počelo u subotu ujutro u zgradi Transadrije na riječkoj rivi, čiji je interijer “odglumio” stan, a snimalo se i na Senjskom pristaništu u riječkoj luci, potom u Starom gradu i na zaštićenoj rimskoj iskopini, Trgu Principij, te u Vodovodnoj ulici uz kanjon Rječine, gdje je kao interijer poslužio među riječkim hipsterima sve popularniji kafić Skradin.

U trenutku pisanja ovog teksta, još nije bilo poznato hoće li se uspjeti u naumu da se snima i u T-objektu bivšeg tvorničkog kompleksa Rikard Benčić u kojem je, za potrebe filma “Winnetou”, izgrađen te još uvijek tamo stoji zatvor. T-objekt će se, inače, u ponedjeljak početi rušiti te će na tom mjestu niknuti nova Gradska knjižnica, dio infrastrukture koja prati Europsku prijestolnicu kulture 2020.

Ekipa od 60 do 70 članova

S obzirom na to da se radi o vrlo skupoj i zahtjevnoj produkciji, snimanju ovog spota pristupilo se kao filmu, pa je u njegovoj realizaciji sudjelovalo 60 do 70 članova ekipe, a u jednom trenutku kamioni s opremom okupirali su Trg Grivica te je zatvorena uličica prema Principiju, što je probudilo veliku znatiželju prolaznika.

Producent Dominik Bunjevac, rođeni Siščanin s londonskom adresom iz londonske producentske kuće “Good morning, captain”, otkrio nam je da je Rijeka “upala” u priču kao zamjena za Havanu na Kubi, na kojoj je W.I.Z. radio već četiri svoja spota.

- Tražili su mediteransku luku i predložili smo im Rijeku, što su prihvatili - kazao je Bunjevac.

Otkrio nam je samo da je radnja spota smještena u 50-e godine prošlog stoljeća i da će biti crno-bijeli te da W.I.Z., kao i inače, sve snima filmskom kamerom, dakle na “old school” način, što iziskuje puno veću produkciju nego digitalna kamera.

Većina ekipe koja radi na spotu nije ni čula novu pjesmu MIKA-e niti joj zna naslov. Zna se samo da je riječ o drugom spotu za nadolazeći peti studijski album “My Name is Michael Holbrook”, čija je objava planirana za 4. listopada.

MIKA, pravim imenom Michael Holbrook Penniman Jr., velika je zvijezda u Britaniji i svijetu s milijun i pol pratitelja na YouTubeu i nekoliko desetaka milijuna pregleda svakog videospota, pa nema sumnje da će i ovaj riječki dobiti ogromnu pažnju. MIKA je rođen 1983. u Beirutu, majka mu je Amerikanka libanonskih korijena, a otac američki Židov rođen u Izraelu. Kada je bio svega godinu dana star, njegova je obitelj, zbog rata, bila prisiljena napustiti Beirut te su preselili u Pariz. Već je sa svojim prvim singlom “Relax, Take It Easy” iz 2006. godine MIKA polučio veliku pažnju na britanskoj glazbenoj sceni i od tada njegova je karijera u konstantnom usponu. Teme i motivi seksualne ambivalencije, koji se pojavljuju u nekim od njegovih pjesama te imaju autobiografsko uporište, izazvali su svojevremeno u Velikoj Britaniji interes za njegov privatni život i seksualno opredjeljenje koje MIKA nikada nije pristajao “spuštati” na tabloidni nivo. U intervjuima se uvijek protivio etiketiranju.

Ikona LGBTQ pokreta

“Nikada nisam samog sebe etiketirao. Isto tako, nikada nisam ograničavao svoj život, nikada nisam ograničavao s kim ću spavati... Zovite me kako god hoćete, zovite me biseksualcem, ako vam treba izraz koji će me opisati”, rekao je 2009. u intervjuu za časopis Gay & Night.

Redatelj W.I.Z., rođen 1962. kao Andrew Whiston, specijalizirao se isključivo za spotove visokog umjetničkog koncepta. U njegovom su portfelju spotovi za svjetske glazbene zvijezde kao što su Massive Attack, Kasabian, Oasis, Marilyn Manson, Kings of Leon, Robbie Williams, Shakira, Suede, Manic Street Preachers, Smashing Pumpkins... Snimio je i koncertne filmove za Suede, Manic Street Preachers i Primal Scream, a mnogi od njegovih videa su društveno-politički angažirani. W.I.Z. je poznat po tome što drži do svojeg umjetničkog integriteta te odbija prihvaćati visokokomercijalne korporativne poslove poput snimanja reklama. Spot za pjesmu “Whatever Happened to My Rock’n’Roll” grupe Black Rebel Motorcycle Club je od strane časopisa NME proglašen najboljim MTV spotom 2002. godine.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo