KENDALL JENNER KAO PROSVJEDNICA

POVUČENA PEPSIJEVA REKLAMA KOJA JE IZAZVALA BIJES DILJEM SVIJETA 'Promašili smo poantu, ispričavamo se...'

Pepsi / YOUTUBE

Pepsijeva reklama u kojoj manekenka Kendall Jenner uz pomoć limenke gaziranog pića smiruje tenzije između prosvjednika i policije povučena je nakon što su korisnici na društvenim mrežama, uključujući i kćer borca za ljudska prava Martina Luthera Kinga Jr.-a, vrlo glasno izrazili svoje nezadovoljstvo zbog eksploatacije pokreta otpora u svrhu promocije, piše The Guardian.

'Pepsi je pokušao projicirati globalnu poruku zajedništva, mira i razumijevanja', rekli su iz Pepsija za Associated Press. 'Jasno je da smo promašili poantu te se ispričavamo.'

Podsjećamo, Jenner je u reklami prikazana kao svojevrsna posrednica između prosvjednika i policije koja uz pomoć limenke Pepsija simbolički promiče međusobno razumijevanje i toleranciju.

 

Kritičari reklame odmah su istaknuli da su se u reklami eksploatirali nedavni prosvjedi kojima su građani Sjedinjenih Američkih Država izražavali svoje negodovanje zbog niza stradavanja crnaca od strane policije. Osim toga, reklama se našla na udaru kritika zbog stavljanja 'privilegiranog bijelog' supermodela u ulogu mirotvorkinje.

Također je istaknuto da se vizual Jenner kako policajcu daje limenku Pepsija referira na svjetski poznatu fotografiju prosvjednice Ieshije Evans iz Baton Rougea iz 2016. godine.

A demonstrator protesting the shooting death of Alton Sterling is detained by law enforcement near the headquarters of the Baton Rouge Police Department in Baton Rouge, Louisiana, U.S. July 9, 2016. REUTERS/Jonathan Bachman TPX IMAGES OF THE DAY
Jonathan Bachman / REUTERS

Bernice King, kćer borca za ljudska prava Martina Luthera Kinga Jr.-a putem Twittera je kritizirala reklamu. 'Da je barem tata znao za moć Pepsija', napisala je King te priložila fotografiju svoga oca tijekom jednog od brojnih prosvjeda na kojima se borio za jednaka prava za crnce i bijelce.

Pepsi je po izlasku reklame ustvrdio da je reklama s Jenner 'globalna reklama u kojoj se pojavljuju različiti ljudi kako bi se promovirala ideja zajedništva' te da 'smatraju da je to važna poruka'.

Marketinški stručnjak Eric Thomas odmah je istaknuo da je odluka da se Jenner stavi u prvi plan ovakve reklame bila greška. 'Bijela, plava, klasično lijepa, bogata, rođena u svijetu poznatih i slavnih nije osoba koju želite na čelu pokreta otpora i građanskog neposluha', napisao je u objavi na LinkedInu.

'Ispričavamo se što smo Kendall Jenner stavili u ovu poziciju', rekli su iz Pepsija.

Izdvajamo