OLIMPIJSKI HEROJ

JEDAN OD NAŠIH NAJBOLJIH SPORTAŠA TRPI TEŠKE UDARCE 'Razmišljam o promjeni državljanstva, ne mogu ja svoju karijeru podrediti braći Sinković!'

AUTOR:
    • Hrvoje Slišković

• OBJAVLJENO:
  • 06.04.2017. u 19:46

Velika Gorica, 240816.
Zracna luka Zagreb.
Svecani docek hrvatskih olipijaca u sa Olimpijskih igara u Riu.
Na fotografiji: Damir Martin sa djevojkom.
Foto: Ronald Gorsic / CROPIX
Ronald Goršić/Cropix / CROPIX

Damir Martin sa djevojkom

Umjesto da se u miru priprema za prvu postolimpijsku sezonu u kojoj će kao olimpijski doprvak najesen napadati svjetsko zlato, Damir Martin došao je do točke u kojoj razmišlja o promjeni državljanstva, a počeo je i sumnjati da neki “žele da karijeru podredi braći Sinković i Braliću”.

Nevjerojatno je kakve udarce trpi jedan od najboljih hrvatskih sportaša, a neki slute i na - sabotažu. U korijenu svega je sukob i netrpeljivost njegovog trenera Srećka Šuka i predsjednika Hrvatskog veslačkog saveza Branimira Bašića, a Martin je dobio i prijeteći, ucjenjivački telefonski poziv...

Ucjena

- Poziv simpatizera VK Trešnjevka bio je baš ružan. Poručili su mi da će se potruditi da Martin nastupi u skifu, ako ostanem uz Srećka ili promijenim klub - kaže Martin i objašnjava zašto misli da se određeni ljudi iz veslanja stavljaju u službu Nikole Bralića i braće Sinković.

- Neki potezi sugeriraju da su Bašić i vodstvo HVS-a imali plan da se riješe Šuka, a mene oslabe. Valent Sinković će zbog ozljede propustiti prvi dio sezone, a Martin i Nikola Bralić moraju imati posadu. Kad bi se nas dvojicu spojilo u dubl, trener te posade bio bi trener veslača koji je brži u skifu, što znači da Bralić ne bi bio trener. Istina, Martin je trenutačno brži, ali on je odmah krenuo s pripremama dok sam se ja duže regenerirao. Da su mi rekli za svoj plan i da ću se boriti s Martinom za mjesto u reprezentaciji, drugačije bih trenirao. Petnaest sekundi sam brži nego u ovo doba prošle godine u kojoj sam osvojio medalju, ali za Martinom zaostajem dvije. Sad nemam izbora pa sam odradio maksimalno jak trening, ali to se kosi s mojim planom za SP - rekao je Martin, a nova međusobna utrka trebala bi biti na Croatia Openu u subotu na Jarunu.

Martin ne vjeruje da iza cijelog sukoba sudjeluju veslači ili treneri nego da se radi o nestručnosti ljudi koji vode njihov sport...

- Ako je Martin želio u skif, mogli su mi iz saveza ranije reći pa bih se ja u dublu spojio s Davidom Šainom. Ili bi postigli neki drugi dogovor. Martin mi je rekao da je u skifu samo dok se Valent ne vrati, ali nitko ne zna kad će se to dogoditi. Možda već sljedećeg tjedna, a možda ga neće biti niti do Tokija. Ne mogu ja karijeru podrediti braći Sinković. Klub i savez me nisu zaštitili, osjećam se izdano i prevareno. Bez oružja su me ostavili na prvoj crti. No, ja se ne predajem i pokvarit ću im planove - odlučan je Damir Martin.

Jedan od vrhunaca sukoba je i nedavna odluka VK Trešnjevka kojom se prekida suradnja s njegovim trenerom Srećkom Šukom.

- Znači da ne podržavaju moj put. Ne odustajem od Srećka jer dvije godine konstantno napredujem. Ponavljam riječi iz Rija: ‘On je čarobnjak kojeg jako malo ljudi razumije, a ja ga potpuno razumijem i podržavam’. Nikome u hrvatskom veslanju ne želi zlo niti je ikada napravio nešto loše za hrvatski sport. Želimo samo uvjete da se možemo boriti s najboljima na svijetu. Ne želimo kruha preko pogače, nego samo kruh i malo soli da ga začinimo.

Spomenuo je dio traženih uvjeta.

- HVS je odbio Srećkov plan i program rada sve do OI u Tokiju 2020. godine u kojem je, između ostaloga, naveo potrebu za kombijem s prikolicom. Jedini kombi koji ima savez na raspolaganju je braći Sinković jer je njih više. Tražili smo i drugi čamac, jer jedan moramo ranije poslati na lokaciju SP-a na Floridi. Kombi podiže cijenu programa za oko 500.000 kuna, ali što se nas tiče može se i iznajmiti. Ne vjerujem da su u HOO-u vidjeli taj plan, jer su ga u HVS-u odmah odbili. Ništa se nije dogodilo niti nakon što je Srećko u siječnju poručio HVS-u da prekida suradnju sa mnom, jer bez prihvaćanja plana ne može garantirati nastavak mog rasta. Bio sam spreman prihvatiti da netko drugi bude trener, ali da Srećko kao supervizor nadgleda projekt, ali ni to nije dolazilo u obzir - rekao je u jednom dahu.

Povratak u Vukovar

- Prekinuli su suradnju sa Srećkom jer ne žele da ‘bezobrazna i nemoralna osoba trenira njihovog veslača’. U ime trenera i u svoje ime ispričao sam se klubu što sam bio bezobrazan i ružno govorio nakon finala u Riju, i zbog toga što sam loše odgojen. Naravno, bio sam ironičan.

Prema Bašićevim riječima mora imati klub ako želi na EP i SP.

- Ako će me i dalje kočiti izabrat ću drugi put. Kraj karijere ne dolazi u obzir pa je promjena državljanstva jedna od opcija. Uglavnom, tko god mi stane na put morat će se maknuti ili podnijeti žrtvu. Tražit ću novi klub, a možda se vratim i u svoj Vukovar. Da se barem nešto lijepo izrodi iz ove tužne priče. Prihvatit će tamo i Srećka i mene.