Luksuznu jahtu duljine 40 metara pod malteškom zastavom koja se zapalila ujutro oko 8 sati pokraj otočića Mali Vratnik na jugoistočnom dijelu poluotoka Pelješca s posebnim je oprezom gasilo petnaestak vatrogasaca s dva plovila. Nadležna Lučka kapetanija Dubrovnik pozvala je posebni brod za ekološke akcidente CIAN zbog opasnosti od izlijevanja goriva u akvatorij.
Kako doznajemo od županijskog vatrogasnog zapovjednika Stjepana Simovića, u gašenje su se uključili vatrogasci DVD-a i JVP-e Slano, JVP Dubrovački vatrogasci i JVP Mljet te dva plovila, jedno je policijsko, a drugo u vlasništvu Luške kapetanije Dubrovnik. Kako objašnjava zapovjednik Simović, na terenu je bio raspoređen maksimalan mogući broj vatrogasaca zbog specifične situacije.
- Gasili smo vrlo oprezno jer postoje neke okolnosti koje su zahtjevne i ozbiljne. Gusti dim koji je bio vidljiv na početku zapaljenja poslijepodne se smanjio, ali požar se nastavio, a radi se o ogromnoj jahti. Zaista ne znam razlog zapaljenja ovakve luksuzne jahte, možda je ljudski faktor, a možda i instalacije. Za sad još uvijek ne znamo - objasnio je Simović.
Jahta se zapalila u petak kad je Obalna radio postaja Dubrovnik radio zaprimila poziv zapovjednika motorne jahte Kanga pod zastavom Republike Malte koji je izvijestio da spremnik nije prazan. Uspješno je evakuirano 9 putnika i 4 člana posade koji su ostali neozlijeđeni.
Osim gašenja požara, interventne službe potrudile su se spriječiti potonuće motorne jahte, dok će se uzroci ove pomorske nesreće utvrditi u okviru očevida pod rukovodstvom Lučke kapetanije Dubrovnik. Dodatnu opasnost predstavlja i 40 tona pogonskog goriva tipa diesel koje se nalazi u brodskim spremnicima zbog čega su poduzete dodatne protupožarne mjere te je osigurana morska površina u slučaju onečišćenja.
Doznaje se kako je cijelo nadgrađe plovila izgorjelo, a za gašenje gornje palube primjenjena je pjena. Nadležne službe koordinirano nadziru područje pomorske nesreće koje je pravodobno osigurano u cilju gašenja požara i suzbijanja eventualnog onečišćenja mora i morskog okoliša.
MRCC Rijeka koordinira sve potrebne aktivnosti u suradnji sa nadležnom Lučkom kapetanijom Dubrovnik, čiji službenici su odmah isplovili prema poziciji pomorske nesreće, između otočića kod Malog Vratnika, na jugoistočnoj strani poluotoka Pelješca, odakle je poziv pogibelji uputio zapovjednik jahte, a koji je ujedno izvijestio kako je u brodskim spremnicima preostalo oko 40 tona pogonskoga dizelskog goriva.
Uzroci ove pomorske nesreće utvrdit će se u okviru očevida koji će provesti Lučka kapetanija Dubrovnik.