NAJVEĆI MISTERIJ DANAŠNJICE

NOVI ŠOKANTNI DETALJI U Boeingu je bilo više od dvije tone tereta o kojemu nitko ništa ne zna

U Malaysia Airlinesu kategorički odbijaju dati bilo kakav komentar o misterioznom teretu
A crewman on board an RAAF AP-3C Orion aircraft looka at his radar screens whilst searching for the missing Malaysia Airways Flight MH370 over the Indian Ocean on March 24, 2014. Australian Prime Minister Tony Abbott told Parliament on March 24 that a Royal Australian Air Force P-3 Orion aircraft had located two new objects floating in the southern Indian Ocean. AFP PHOTO/POOL/RICHARD WAINWRIGHT
 AFP

KUALA LUMPUR - Misterij malezijskog Boeinga koji je s lica Zemlje netragom nestao 8. ožujka produbio se ovog vikenda nakon što se ispostavilo da manifest leta, u kojemu bi trebali crno na bijelo biti svi podaci o putnicima, teretu, ruti i sl., nije bio potpun. Podatak o 239 putnika i članova posade nije se promijenio, ali otkriveno je da se u utrobi letjelice nalazilo preko dvije tone nepoznatog tereta.

Prema direktoru Malaysia Airlinesa Ahmadu Yahyi, u avionu je bilo nešto više od četiri i pol tone egzotičnog voća te pošiljka litijskih baterija ukupne mase oko 200 kilograma, koja se nalazila u zasebnom odjeljku kontejnera.

Njegova se tvrdnja, koju je iznio još krajem ožujka na jednoj press konferenciji, ne slaže s upravo objavljenim manifestom, u kojemu nijedna pošiljka ne teži 200 kilograma.

Konkretno, u manifestu piše da je kompanija NNR Global na letjelicu u spomenuti odvojeni odjeljak ukrcala 133 identična predmeta ukupne mase 1.99 tona i još 67 predmeta mase 463 kilograma što daje ukupnu masu od 2,4 tone, dakle 2,2 tone više od onoga što je spominjao Yahya. Pritom se ne navodi o kojim je predmetima riječ, ali je jasno da se brojke ne poklapaju s podatkom koji je iznio šef aviokompanije.

Pod pretpostavkom da je jedan dio predmeta predstavljao litijske baterije, ostaje misterij što su predstavljali ostali predmeti. U Malaysia Airlinesu su u jednom ranijem priopćenju naveli da su uz baterije bili punjači i druga 'radio-oprema', ali s obzirom na razlike u brojkama, pojavila se sumnja u istinitost te tvrdnje.

S druge strane, poznato je da je u avionu među putnicima bilo 20 ljudi zaposlenih u teksaškoj kompaniji koja proizvodi poluvodiče i visokotehnološke komponente za sustave naoružanja i avijaciju. Pojavile su se teorije koje upravo tu skupinu putnika povezuju sa spomenutom 'radio-opremom', koja je možda mogla biti iskorištena za 'nevidljivo' slijetanje aviona na neku još neotkrivenu lokaciju.

Na izravno pitanje o misterioznom teretu glasnogovornik Malaysia Airlinesa jednim je malezijskim dnevnim novinama kategorički odbio dati odgovor. 'Ne mogu vam ništa reći jer je istraga u tijeku. Pravni su nam savjetnici rekli da o ovome ne bismo smjeli govoriti', kazao je glasnogovornik za malezijski The Star. Nije čak htio odgovoriti ni na pitanje tko je proizveo poznati dio tereta, spomenute litijske baterije, već je inzistirao da je riječ o povjerljivim informacijama.

Dosad je u više navrata u raznim teorijama o nestanku aviona spomenuto kako se jedan od mogućih uzroka iščeznuća aviona nalazi u baterijama, koje su u određenim uvjetima eksplozivne. Neke su teorije navodile da je netko namjerno detonirao baterije, ali dokaza o takvim tvrdnjama nema.

The Star navodi da špediterska kompanija NNR Global skladište ima odmah pored aerodroma u Kuala Lumpuru, ali u tvrtki inzistiraju da imaju sjajno organiziranu zaštitarsku službu koja surađuje s lokalnom policijom te otklanjaju mogućnost da im je netko podvalio potencijalno opasan teret.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 16:14