EKSKLUZIVNO

OTKRIVAMO ZAKLJUČAK MUP-ova PROMETNOG VJEŠTAKA O NESREĆI NA ODMORIŠTU AUTOCESTE KOD NOVSKE Kamion koji je pokosio učenike bio je ispravan

Damir Krajač/Srđan Vrančić / Cropix

Vozač kamiona Ivo Filipović

 

Kočnice, upravljač i tempomat tegljača MAN ZG 1443 HB, koji je 7. lipnja u 9.35 sati na odmorištu Novska u stravičnom naletu usmrtio dvije učenice osnovne škole iz Dalja dok je treća žrtva Ivana Babić (28), koja je minibusom putovala za Njemačku, preminula pet tjedana nakon nesreće, bili su ispravni.

Međutim, na poluprikolici SCHMITZ ZG 6251-EK kočnice su bile neispravne jer se kočiona sila nije prenosila na stražnji lijevi kotač poluprikolice koja je bila dvostruko teža od tegljača s obzirom na to da je bila natovarena s više od 25 tona fleksibilnog ljepila koje je vozač Ivan Filipović prethodni dan natovario u Beogradu.

Zaključak je to MUP-ova prometnog vještaka iz Centra “Ivan Vučetić” nakon provedenog vještačenja koje je trebalo dati odgovor o ispravnosti tegljača i poluprikolice.

Sada je poznata i brzina kojom je “kamion smrti” tog kobnog jutra naletio na skupinu pješaka, većinom učenika i nastavnika daljske osnovne škole koji su minibusom išli na izlet na more. U trenutku udara u pješake brzina je bila 76 kilometara na sat.

Prema ocjeni prometnog vještaka, Filipović, koji je ujutro krenuo s odmorišta na autocesti u Spačvi, mogao je izbjeći nesreću da je povukao ručicu retardera i tako usporio kamion ili kočenjem. Da je bez kočenja skrenuo na južnu prometnicu za izlaz s odmorišta i vratio se na autocestu, također bi izbjegao tragičnu nesreću zbog koje je vozač, koji je bio pred mirovinom, sada već više od tri mjeseca u pritvoru u sisačkom zatvoru.

I dok je prometno vještačenje ustanovilo da su, u cjelosti gledajući, i tegljač i poluprikolica bili ispravni, iako zadnji lijevi kotač poluprikolice nije kočio što će tek biti predmet rasprave, tužiteljstvo čeka mišljenje sudskomedicinskih stručnjaka o zdravstvenom stanju Ivana FIlipovića u vrijeme nesreće.

Od njih se traži da ocijene koliko su lumbago s išijasom, lijekovi Diazepam i Nordazepam, čiji su tragovi nađeni u vozačevu uzorku krvi, te drugi lijekovi koji su nađeni u mokraći, mogli utjecati na mogućnost da koči rukom pomoću retardera te jesu li i koliko njegove vozačke sposobnosti bile smanjene kad je do toga došlo. Mišljenje sudskomedicinskih vještaka očekuje se do kraja rujna. Vozaču Filipoviću uzorci krvi i mokraće uzeti su tri sata nakon nesreće, odnosno 7. lipnja u 12.30 i 12.40 sati. Prema liječničkoj dokumentaciji, vozač je prethodnu večer u 21.20 sati dobio injekciju u kojoj je bio koktel Normabela, deksametazona i Voltarena nakon što je s odmorišta u Spačvi zvao Hitnu pomoć zbog jakih bolova u leđima.

Diazepam pripada skupini lijekova s najširim indikacijskim područjem, primjenjuje se u svim granama medicine i spada među najpropisivanije lijekove u svijetu, a jedna od indikacija njegove primjene je i lumbago i reumatizam. No, taj lijek utječe na psihofizičke sposobnosti, a nuspojave su umor, pospanost, omaglica i mišićna slabost.

Ivan Filipović je primio dozu od 10 mg diazepama i 15, 20 sati nakon vađenja krvi kod njega je nađena koncentracija od 151,6 ng/ml, što ukazuje da je ta količina bila veća od 10 mg. Toksikološka vještakinja MUP-ova Centra “Ivan Vučetić” zaključila je da je vozač vjerojatno i prije uzimao neki oblik Diazepama koji mu je prepisao liječnik. Toksikološka vještakinja nije se mogla očitovati koliko su taj i drugi lijekovi utjecali na Filipovićevu sposobnost za vožnju pa će to trebati procijeniti stručnjaci zagrebačkoga Medicinskog fakulteta. Nešto određenije se moglo reći da su Filipovića nakon nesreće pregledali liječnici. On je nakon nesreće odveden na vađenje krvi, bio je u šoku pa je i zbog toga zatražena intervencija liječnika. Prošli su tjedan vozača “kamiona smrti” iz zatvora vozili u zagrebački KBC na Rebru radi specijalističkog pregleda.

Ni tri mjeseca nakon nesreće još se ne zna što je pošlo po zlu i zašto je kamion, koji je prevalio 140 kilometara na tempomatu bez incidenta u punoj brzini pokosio pješake na odmorištu. Je li Filipović, koji je večer prije tražio zamjenskog vozača zbog bolova u leđima, bio sposoban za vožnju znat će se kad sudskomedicinski vještaci dostave mišljenje tužiteljstvu.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo