38-GODIŠNJAK IZ VRBOVCA

Višestruki recidivist opet vozio bez vozačke Galdovačkom ulicom, sisačkom 'crnom točkom'

Ilustracija
 Tomislav Krišto / CROPIX

Recidivist koji je više puta pravomoćno osuđivan zbog vožnje bez položenog vozačkog ispita, 38-godišnji Vrbovčanin, u srijedu je zbog istog nedjela uhićen u Galdovačkoj ulici u Sisku koja se po broju poginulih i ozlijeđenih u prometu zadnjih godina može zvati sisačkom 'crnom točkom'.

Policija je u četvrtak izvijestila da je oko 18 sati u Galdovačkoj ulici zaustavila automobil zagrebačkih registracija za čijim je volanom sjedio 38-godišnjak. Provjerom je utvrđeno da je on do sada već više puta pravomoćno osuđen za ovaj prekršaj, zbog čega je uhićen i doveden na prekršajni odjel Općinskog suda.

U sisačkoj policiji kažu kako je 38-godišnji R.T. iz Vrbovca u zadnje tri godine tri puta pravomoćno osuđivan upravo zbog vožnje bez dozvole. Osim toga, evidentiran je i zbog više desetaka drugih prometnih prekršaja.

Inače, u sisačkoj Galdovačkoj ulici zadnjih godina učestalo se događaju prometne nesreće koje u mnogim slučajevima čine recidivisti. U njima su poginuli ili su teško ozlijeđeni bicilisti, motociklisti i pješaci, ali i policajac koji se 2008. zabio u betonski most.

Opasno mjesto ili crna točka

Zbog svega toga tu ulicu u gradskom naselju Galdovo može se detektirati kao "opasno mjesto" ili "crnu točku", odnosno prometnicu na kojoj u interakciji s greškom vozača češće dolazi do nesreća.

Ova, ali i brojne druge crne točke na hrvatskim prometnicama su krajem prošle godine 'nagnale' MUP da sa Zajednicom gospodarskih subjekata potpiše okvirni sporazum za nabavu uređaja za mjerenje brzine, kojim će u sljedeće tri godine broj takvih uređaja biti povećan za dva i pol do tri puta, sve radi povećanja razine sigurnosti prometa na cestama.

MUP i prometni stručnjaci razmišljaju i da se opasna mjesta počnu označavati prometnim znakom "crna točka", kao što čine neke druge europske države. Prometni znak “crne točke” ima oblik istostraničnog trokuta, čija se jedna stranica nalazi u vodoravnom položaju, a vrh nasuprot njoj okrenut je prema gore. Osnovna boja znaka je bijela (u pojedinim zemljama žuta), a rubovi trokuta su crveni.

Istraživanja ukazuju da znak uvelike utječe na savjest vozača te da se na opasnim mjestima postavljenjem znaka “crne točke” broj prometnih nesreća uvelike smanjio. Međutim, mišljenja prometnih stručnjaka oko ovoga prometnog znaka su podijeljena pa ih dio smatra kako je potpuno beskoristan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. travanj 2024 19:13