SLAVIŠA JAŠOVIĆ ZA RTL DANAS

VODITELJ STROJA NA KRUZERIMA O TRAGEDIJI NA JEDRENJAKU KOD HVARA 'Samo je jedan način na koji je otrovni ugljični monoksid mogao doći do kabina'

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 14.08.2019. u 20:16

Atlantia Cruising

Voditelj stroja na kruzerima Slaviša Jašović gostovao je u srijedu u emisiji RTL Danas u kojoj je odgovarao na pitanja o tragičnoj smrti talijanskog turista na motornom jedrenjaku u blizini Hvara koji se, prema nalazima obdukcije, otrovao ugljičnim monoksidom. Zbog trovanja je, kao što je poznato, u bolnici završilo još pet ljudi, među njima i dvoje djece koja su u kritičnom stanju.

Jašović je za RTL Danas izjavio da je opasni plin do kabina mogao doći jedino od motora s unutarnjim izgaranjem.

- Na brodovima postoji glavni motor za poriv stroja i pomoćni motori koji služe za pogon generatora koji daju struju. Na većim brodovima može biti i bojler koji se koristi za proizvodnju pare koja se koristi za grijanje goriva ili se koristi za druge izvore kao što su kuhinje, klima, kaže Jašović.

Oni koji su bili smješteni prema palubi prošli su bolje od onih koji su bili na stražnjem dijelu broda. Jašović kaže da je o razlozima za to teško govoriti te da sve ovisi o tome gdje je strojarnica smještena kao i gdje je ispušni cjevovod.

Na pitanje postoje li na brodu ikakvi senzori koji mogu ukazati na širenje otrovnih plinova, Jašović je rekao da u strojarnici postoje tri senzora - senzor dima, senzor temperature i senzor plamena.

Na velikim sustavima postoje uređaji održavanja koji funkcioniraju prema određenim radnim satima.

Nije poznato je li kvar nastao tijekom jedne noći ili je on dulje vrijeme tinjao.

- Teško je to reći. Postoji mogućnost da je na dijelu ispušnog cjevovoda bila neka brtva između dvije cijevi koja nije mijenjana ili nije duže vrijeme mijenjana ili da je zbog vibracija motora došlo do popuštanja vijaka i da je došlo do istjecanja ispušnih plinova, kazao je Jašović gostujući u RTL-u Danas.

Brod na kojem su plovili Talijani obnavljao se nekoliko puta. Jašović je kazao da poslije svakog izvlačenja na suho veliki brodovi idu na plovidbu gdje se sistemi provjeravaju, a motori podižu na velika opterećenja da se utvrdi da je sve u redu.

Jašović je za kraj još jednom istaknuo da je problem najvjerojatnije bio u motoru, a ne klimi ili ventilaciji.

Izdvajamo