OMOGUĆAVA HUP-ICT

DIGITALNA (R)EVOLUCIJA 'Digitalizirali smo procese u Atlantic Grupi, a sada planiramo primjenu tehnologije Interneta stvari u proizvodnji i prodaji'

Zagreb, 080218.
Atlantic grupa.
Na fotografiji: Maja Vekic Vedrina, voditeljica odjela za poslovnu analitiku.
Foto: Biljana Blivajs / CROPIX
CROPIX

 

Maja Vekić-Vedrina, rukovoditeljica odjela za poslovnu analitiku Atlantic Grupe, u intervjuu za Jutarnji pojasnila je kako ta kompanija koristi digitalne tehnologije u svom poslovanju. Maja je jedna od govornica koja će na drugoj konferenciji HUP-a Digitalna (R)evolucija 12. veljače u atriju Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu prikazati benefite digitalne transformacije za tvrtke.

DIGITALNA (R)EVOLUCIJA: KONFERENCIJA HUP-a O BUDUĆNOSTI HRVATSKOG GOSPODARSTVA. POGLEDAJ OVDJE

Što za Atlantic Grupu znači digitalna transformacija kompanije i što ste do sada učinili po tom pitanju?

Digitalna transformacija je prilika za svaku kompaniju da upotrebom tehnologije značajno unaprijedi svoje poslovanje. Živimo u vrijeme vrlo brzih tehnoloških promjena, a često upravo tehnologija omogućava uvođenje novih ili unaprjeđenje postojećih poslovnih procesa. Bit digitalne transformacije je prepoznati područja gdje se otvaraju nove mogućnosti i u suradnji između IT stručnjaka i poslovnih korisnika implementirati odgovarajuću tehnologiju. Ključno je da svaka takva implementacija mora imati jasan doprinos poslovnoj vrijednosti kompanije, kroz povećanje efikasnosti, poboljšanje korisničkog iskustva za naše kupce i krajnje potrošače ili stvaranje sasvim novih poslovnih modela. Digitalna transformacija je proces koji mijenja cijelu kompaniju i obuhvaća sve njene dijelove. U Atlantic Grupi digitalnu transformaciju provodimo u dvije faze: u prvoj fazi smo obuhvatili IT infrastrukturu, izvještavanje, naprednu analitiku te marketing, a drugoj fazi planiramo obuhvatiti cijeli proces upravljanja opskrbnim lancem.

Primjerice?

Implementirali smo sustav za digitalni marketing koji Atlantic Grupi omogućava direktnu i unificiranu komunikaciju s krajnjim potrošačima. Do sada smo radili po B2B (busines-to-business) modelu, a sada dodajemo i B2C (business-to-consumer) poslovni model. Ovo je primjer u kojem upravo tehnologija omogućava uvođenje novih poslovnih modela. U 2017. Atlantic Grupa je odradila jedan od najvećih projekata privatnog oblaka u regiji. Zatim, koristimo naprednu kognitivnu analitiku u različitim poslovnim segmentima čime se omogućava brzo otkrivanje korelacija među podacima te se vrlo brzo dolazi do saznanja na temelju kojih se mogu poduzeti konkretne poslovne akcije. Implementirali smo i rješenje za glasovno upravljanje skladišnim procesima (voice picking) u Centralnom skladištu u Zagrebu. Zaposlenici zadatke za pripremu isporuka dobivaju kroz slušalice, a sustav ih vodi glasovnim uputama kako bi na najefikasniji način pripremili narudžbe. Ovo rješenje je omogućilo značajno povećanje operativne efikasnosti i brže uvođenje novih zaposlenika u posao. Uz to, uveli smo i napredni video konferencijski sustav koji olakšava rad na razdvojenim lokacijama, smanjuje potrebu za putovanjima i omogućava da timovi – iako su fizički razdvojeni - virtualno budu zajedno.

DIGITALNA (R)EVOLUCIJA: KONFERENCIJA HUP-a O BUDUĆNOSTI HRVATSKOG GOSPODARSTVA. POGLEDAJ OVDJE

Zašto je analiza podataka i prediktivna analitika bitna za tvrtke i kakve oni koristi imaju od toga?

S obzirom da ne možemo upravljati onime što ne možemo mjeriti, osnovna uloga analitike je da osigura praćenje rezultata i kompanijsko izvješćivanje. Domena gdje analitika donosi dodanu vrijednost je generiranje novog znanja iz podataka upotrebom tehnologije. Ključno je i krajnji je cilj da se iz podataka generiraju saznanja na temelju kojih se mogu poduzeti konkretni poslovni potezi. Prediktivna analitika i druge napredne analitičke metode omogućavaju da se uz pomoć tehnologije u koju su ugrađeni matematički algoritmi uči na osnovi povijesnih podataka i temeljem tog znanja predviđaju budući događaji. Za svaku kompaniju je važno da može mjeriti ono što joj je bitno ali i na osnovu podataka generirati nova saznanja i poduzeti poslovne korake koji će doprinijeti efikasnosti i konkurentskoj prednosti na tržištu.

Na kojim inovacijama radi Atlantic Grupa?

Atlantic Grupa je kompanija koja njeguje kreativnost i inovaciju koje su prisutne u svim dijelovima kompanije. U tehnološkom smislu razmatramo mogućnosti primjene IoT (Internet of Things) tehnologije u proizvodnji i prodajnom kanalu te strojnog učenja u upravljanju investicijama u marketing. Također pratimo razvoj tehnologija blockchaina i umjetne inteligencije (AI). U svakom slučaju želimo ići u korak s tehnologijom, s ciljem da osiguramo konkretnu poslovnu vrijednost.

Na konferenciji HUP-a Digitalna (R)evolucija kreatori i stratezi digitalne ekonomije Hrvatske: "Digitalizacija je pitanje opstanka gospodarstva"

Digitalna ekonomija raste sedam puta brže od ostatka ekonomije, a procjenjuje se da će u tom sektoru do 2020. Europska unija imati čak četiri milijuna novih radnih mjesta. Da se ubrza digitalna transformacija Hrvatske, BDP po glavi stanovnika bio bi veći za 11 posto, izračunao je Ekonomski institut.

Što donosi digitalna transformacija i kako mijenja poslovne procese i modele, saznajte na konferenciji Digitalna (R)evolucija, koju organizira Hrvatska udruga poslodavaca 12. Veljače u Atriju Nacionalne i sveučilišne knjižnice u Zagrebu. Konferencija se ove godine održava pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta i u medijskom partnerstvu s Hanza Medijom, a okuplja kreatore i stratege digitalne ekonomije i digitalnog društva.

Organizatori konferencije imaju za cilj pokazati hrvatskim poduzetnicima da je utjecaj tehnologija na poslovanje neizbježan, ali i da im je primjena tehnologija dostupna i lakše nego što to možda misle.

Na konferenciji će biti prikazani modeli primjene novih tehnologija i inovacija kroz inspirativne primjere hrvatskih tvrtki koje će pokazati kako i vašem poslu mogu pomoći virtualna stvarnost, umjetna inteligencija, poslovna analitika ili povezivanje milijuna objekata primjenom senzora.

"Prodor interneta imao je gotovo nemjerljive efekte na društvo u cjelini. A jednako kao što je ta prva internetska revolucija pogurala čovječanstvo prema naprijed, novi zamah sada se događa s revolucionarnim digitalnim tehnologijama", ističe Boris Drilo, predsjednik HUP-Udruge ICT, najrelevantnijeg udruženja koje intenzivno radi na povećanju konkurentnosti hrvatske ICT industrije.

Kako ističe potpredsjednica Vlade i ministrica gospodarstva, poduzetništva i obrta Martina Dalić, digitalna transformacija našeg gospodarstva i društva je u tijeku, a "te procese želimo kvalitetno oblikovati". Stoga će Ministarstvo gospodarstva pokrenuti izradu strateškog dokumenta kojim će se stvoriti poticajan okvir za nastavak digitalizacije i tehnološke modernizacije te ojačati konkurentnost gospodarstva.

Ivan Barać, posebni savjetnik potpredsjednice Vlade RH i Bernard Gršić, državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva, na konferenciji će iznijeti razvojne ciljeve i alate koji su temelj za daljnji razvoj digitalne Hrvatske.

"Da bi građani ostvarili koristi kakve su ranije bile nezamislive, preduvjet je – digitalna transformacija države, tvrtki, gradova i društva u cjelini", kaže Barać.

Sudionici konferencije po prvi puta moći će čuti rezultate istraživanja o stanju digitalne ekonomije u Europi i Hrvatskoj, koje će prezentirati Maruška Vizek s Ekonomskog instituta.

"Jedan od važnih ciljeva ove konferencije je osvijestiti poslodavce da se moraju prilagoditi i pripremiti za budućnost koja je determinirana tehnološkim inovacijama, odnosno njihovoj primjeni u svakodnevnom radu. Tako da možemo reći da je ova konferencija o budućnosti i o opstanku hrvatskog gospodarstva", izjavio je Davor Majetić, glavni direktor HUP-a.

 

Konferencija HUP-a Digitalna (R)evolucija održava se pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta i u medijskom partnerstvu s Hanza Medijom. HUP ICT – organizator konferencije Digitalna (R)evolucija — je udruga koja intenzivno radi na povećanju konkurentnosti hrvatske ICT industrije u cilju stvaranja globalno relevantne i najsnažnije informatičke industrije u regiji. HUP ICT je neizostavan dionik u kreiranju boljih uvjeta poslovanja kvalitetnijim reguliranjem ICT tržišta zakonima i fiskalnom politikom, posebno putem suradnje s tijelima državne uprave.


Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija i HUP-ICT, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo