TURISTIČKA OFENZIVA

‘DO 2020. U NAŠ ĆEMO TURIZAM ULOŽITI SEDAM MILIJARDI EURA’ Ostojićev plan za ulazak u TOP 20

    AUTOR:
    • Gordana Galović

  • OBJAVLJENO:
  • 06.02.2013. u 09:03

Boris Kovačev/CROPIX

Hrvatska će po kriteriju konkurentnosti do 2020. godine postati jedna od 20 vodećih turističkih destinacija na svijetu, s odličnim rezultatima od 86 milijuna noćenja, gotovo milijun kreveta u komercijalnim smještajnim objektima i ukupnom turističkom potrošnjom od 14,3 milijarde eura.

Da bismo postigli te rezultate, broj zaposlenih u turizmu i pratećim djelatnostima povećat će se za još 30.000 ljudi i realizirat će se sedam milijardi eura investicija. Stoji to u “Strategiji razvoja turizma Republike Hrvatske do 2020.godine” koju bi na današnjoj sjednici trebala donijeti Vlada.

Hrvatska bi se tako konačno trebala pokrenuti s dugogodišnje pozicije da se “turizam događa sam po sebi” te pomaknuti od sunca i mora kao glavnog i često jedinog turističkog proizvoda. Druga karakteristika hrvatskog turizma izrazita je sezonalnost pa se u četiri ljetna mjeseca - od lipnja do rujna, ostvari 87 posto svih noćenja u Hrvatskoj.

Ministarstvo turizma u razvojnoj strategiji, u odnosu na konkurenciju, u nedostatak Hrvatske ubraja i nedovoljnu diferenciranost proizvoda i usluga, nedostatak inovativnih sadržaja za goste, rast temeljen na ekspanziji privatnog smještaja i klasični nacionalni turistički marketing.

Predviđeni rast

- No i s ovakvim nedostacima hrvatski je turizam i u krizno doba ostvarivao rezultate bolje od mediteranske konkurencije - istaknuli su u Ministarstvu. Naime, Hrvatska je 2011. imala odlične rezultate - 11,5 milijuna turističkih dolazaka i 60,4 milijuna noćenja. Strani turisti u Hrvatskoj su te godine potrošili 6,3 milijardi eura, a domaći još milijardu pa je ukupna turistička potrošnja premašila 7,3 milijarde eura.

U sektoru ugostiteljstva i turizma radi više od 95.000 osoba, što je gotovo sedam posto od ukupno zaposlenih u državi.

Da bi se ostvario predviđeni rast, u Ministarstvu turizma predviđaju deset ključnih razvojnih usmjerenja, a naglasak je na hrvatskom proizvodu u turizmu, širenju turizma na cijelu zemlju, hotelijerstvu kao ključnom pokretaču investicijskog ciklusa, kulturi kvalitete i “zelenom” kao filozofiji djelovanja.

Sve to trebalo bi idućih godina prometnuti Hrvatsku u nezaobilazno turističko odredište.

Upravljanje razvojem

“Hrvatska je u 2020.godini globalno prepoznatljiva turistička destinacija, konkurentna i atraktivna za investicije, koja stvara radna mjesta i na održiv način upravlja razvojem na svom cjelokupnom prostoru, njeguje kulturu kvalitete, a svojim gostima tijekom cijele godine pruža gostoljubivost, sigurnost te autentične sadržaje i doživljaje”, ključna je vizija hrvatskog turizma prema strategiji koju će danas predstaviti Ministarstvo.

Kvalitetan smještaj

U Ministarstvu turizma predlažu pet operativnih strategija i akcijski plan koji je podijeljen na vrlo konkretne mjere i zakonske izmjene s rokovima donošenja i prioritetima.

Uz investicije od sedam milijardi eura, ponajprije se predviđa poboljšanje strukture i kvalitete smještaja, pri čemu bi se hotelski udio trebao povećati sa 13 na 18 posto, a obiteljski smještaj i kampovi podići kvalitetu.

Naime, sada je samo 40 posto hotelskih kapaciteta visoke kvalitete sa četiri i pet zvjezdica.

Od 852 tisuće stalnih ležajeva, čak je 49 posto u kućanstvima, 13 posto u hotelima, 25 posto u kampovima i 13 posto u ostalim kapacitetima.

Od 60,4 milijuna noćenja, svako je treće ostvareno u privatnom smještaju. Uz kvalitetu smještaja, cilj je unaprijediti i turističku ponudu kako bi gosti konačno mogli uživati i u nečemu drugome osim moru i suncu.

U planu su tematski parkovi, centri za posjetitelje, uređene plaže, staze i šetnice, šoping-ponuda i zabava.

Autentičnost i emocije

“Želimo se pozicionirati kao zemlja jakog turističkog identiteta, biti gostoljubiv i iskren domaćin, s fokusom na kvalitetu, ponuditi atraktivne proizvode i doživljaje zasnovane na autentičnosti i emocijama, ali i ustrajati na održivom razvoju, fokusirajući se na inovacije”, zaključuje se u strategiji Ministarstva.

Strategija u konačnici ide i korak dalje pa projekcije do 2025. pokazuju daljnji, i to značajan rast na 107 milijuna noćenja, 72 tisuće ukupno novozaposlenih u turizmu i pratećim djelatnostima te još šest milijardi eura investicija.

Time bi ukupne investicije u turizam do 2025. godine dosegnule 13 milijardi eura.

Golf-igrališta, kongresni centri i tematski parkovi

Marketinška strategija predviđa novi organizacijski ustroj Hrvatske turističke zajednice, online kumunikaciju prema tržištima i permanentnu edukaciju kadrova na svim razinama. U planu je i razvoj konkretnih turističkih proizvoda, kao što je nautički turizam kod kojeg se predviđa 15.000 novih vezova, uz fokus na ekologiju, zdravstveni, kulturni, poslovni i golf-turizam. Sve to predviđa i daljnji razvoj infrastrukture te gradnju kongresnih centara i golf-resorta. Od sedam milijardi eura planiranih investicija, 46 milijuna eura planira se za nove kongresne centre, 300 milijuna eura za 10-ak novih tematskih parkova te 475 milijuna eura za nove luke nautičkog turizma.

Najveće investicije od 2,2 milijarde eura planirane su za gradnju novih hotela i resorta.

Za jačanje investicijskog okruženja predviđena je daljnja privatizacija državnih poduzeća, rješenje pitanja turističkog zemljišta te maksimalno korištenje fondova EU.

Izdvajamo