DIREKTOR SALIM MUKADDAM

BBC ima u planu snimati serije i na hrvatskom jeziku

    AUTOR:
    • Tena Šarčević

  • OBJAVLJENO:
  • 02.04.2019. u 19:00

Salim Mukaddam

Salim Mukaddam komentira ulazak na hrvatsko tržište preko Proširenog A1 TV paketa i OTT platforme

“Luther”, “War and Peace”, “Ripper Street”, “Doctor Who” i “Call the Midwife”, samo su neke od popularnih televizijskih serija koje odnedavno hrvatski gledatelji, korisnici Proširenog A1 TV paketa i OTT platforme A1 Explore TV-a, mogu gledati prilagođene našem tržištu s hrvatskim titlovima.

Riječ je programu BBC First koji konačno stiže i kod nas. U povodu toga razgovaramo sa Salimom Mukaddamom, potpredsjednikom i glavnim direktorom BBC Studija za srednju i istočnu Europu.

Koje je najvažnije pravilo koje slijedite kad prvi put dolazite u neku zemlju poput Hrvatske?

- BBC First jučer je počeo s emitiranjem u Hrvatskoj u suradnji s A1. To je globalni brend koji gledateljima širom svijeta nudi najbolju, originalnu i inovativnu britansku dramu s nagrađivanim serijama kao što su “Luther”, “Doctor Who” i “Silent Witness”. Iako je kanal izrazito britanski, priče imaju univerzalnu privlačnost. Naravno, povezivanje s lokalnom publikom i privlačenje što većeg broja ljudi na kanal vrlo je važno pa BBC First od samog početka ima sve titlovano na hrvatski jezik.

S vremenom ćemo nastojati prilagoditi i razviti kanal u skladu s preferencijama gledatelja. Imamo poseban tim koji prikuplja povratne informacije gledatelja i pomaže nam s informacijama u donošenju odluka. Primjerice, u Poljskoj smo otkrili da naša krimi ponuda privlači mlađe gledatelje i muškarce, a došlo je i do snažnog odgovora na obiteljske serije, poput “Doktora Whoa”. Također, oprezni smo s tim kako i kada planiramo emisije jer, primjerice, serija koja se emitira početkom rujna u Velikoj Britaniji možda nije najbolje vrijeme za gledatelje u Hrvatskoj.

Koje kriterije slijedite pri odabiru novog tržišta?

- U široj perspektivi, tražimo tržišta na kojima možemo uočiti zainteresiranost za britanski sadržaj. Primjerice u Hrvatskoj, gledatelji su godinama uživali u dramama, komedijama, dječjim i dokumentarnim programima BBC-a zahvaljujući našem dugogodišnjem partnerstvu s lokalnim partnerima, kao što su HRT, RTL i Pickbox.

Može li Hrvatska očekivati neke domaće produkcije BBC-a?

- Već smo imali uspjeha s BBC formatima koji se proizvode lokalno u Hrvatskoj kroz partnerstva s lokalnim emiterima kao što je Nova TV za “Ples sa zvijezdama” i HRT za “Just The Two of Us”. Kao BBC Studio sada imamo in-house proizvodne mogućnosti tako da se razgovori odvijaju cijelo vrijeme. Siguran sam da će s vremenom postojati prilika za to, a i lokalna produkcija također napreduje, što predstavlja ozbiljnu konkurenciju za nas, kao BBC Studio.

BBC će uskoro pokrenuti BritBox, koji bi trebao biti Netflixov rival. Postoji li budućnost televizije bez streaming usluga?

- U BBC Studiju poslovanje je sagrađeno na širokom rasponu odnosa s klijentima u svim područjima tržišta, na različitim razinama, područjima i platformama te s novim sudionicima. Globalna pretplata televizije na zahtjev pogodna je platforma za neke sadržaje, a drugi bolje funkcioniraju drugdje. Pay-TV u srednjoj i istočnoj Europi i dalje napreduje, a mi uvelike povećavamo naše poslovanje s linearnim kanalima, naš globalni brand BBC Earth nedavno je lansiran u Češkoj i Slovačkoj, a mi smo vrlo optimistični glede potencijala za BBC First.

Hrvatska je jedna od prvih zemalja srednje i istočne Europe s uspješnom lokalnom uslugom pretplate televizije na zahtjev, Pickbox, i dobar je primjer pozitivnog učinka na šire tržište. U takvom konkurentnom okruženju, kvaliteta će uspjeti i BBC je u dobroj poziciji da se razlikuje od drugih svojim jedinstvenim fokusom na smionu britansku kreativnost s naslovima kao što su “Doctor Who”, “Blue Planet” i “Les Miserables”.

Općenito govoreći, što mislite da će biti najvažnije promjene u konzumiranju televizije u, recimo, sljedećih pet godina?

- Veći fokus i naglasak bit će na kvaliteti sadržaja, a ne na količini. Publika na kraju želi velike priče i likove, bez obzira na platformu. U BBC Studiju, mi smo dom najboljih britanskih sadržaja na svijetu, radeći s najboljim britanskim kreativcima ispred i iza ekrana, što nas čini jedinstvenim na tržištu.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo