ISPOVIJEST ZDRAVKA PETRINCA

BIVŠI POREZNI INSPEKTOR KOJI PROIZVODI KONTROVERZNU 'OPIZDILICU' 'U RH je satira na udaru cenzure, a u Njemačkoj su svi ludi za mojim opizdilicama!'

    AUTOR:
    • Luka Špac

  • OBJAVLJENO:
  • 22.01.2018. u 23:00

Željko Hajdinjak / CROPIX

 

U moru podjela koje vladaju u hrvatskom društvu, hrvatsko se društvo u proteklih nekoliko dana podijelilo i u slučaju “Opizdilica”. “Opizdilica za seksualni odgoj žena” drvena je daščica s jastučićem na jednom kraju, na kojoj su jasno navedene upute za upotrebu, u kojima se navodi kako bi taj proizvod trebali koristiti muškarci kako bi doveli pameti svoje supruge koje ne žele seksualni odnos s njima, ili u njemu nisu dovoljno aktivne i usmjerene na njihove želje.

Riječ je o proizvodu iz asortimana prigodnih, zabavnih, ali i provokativnih i kontroverznih darova za sve prilike obrta Camellia iz Križevaca, koji se već puna dva desetljeća, i to vrlo uspješno, bavi proizvodnjom takvih i sličnih proizvoda od drva, plastike, metala i tekstila koji se trenutačno, osim na hrvatskom, prodaju i na njemačkom tržištu. “Opizdilica” je tako, uz druge slične proizvode obrta Camellia, završila i na policama jednog trgovačkog lanca, koji svoje trgovine ima u svim dijelovima Hrvatske, te je izazvala reakciju dijela kupaca koji su slučaj prijavili upravi trgovačkog lanca, koja je zbog prigovora taj proizvod odlučila povući s polica i vratiti proizvođaču.

Željko Hajdinjak / CROPIX
 

‘Ja da nekog uvrijedim? Sačuvaj bože’

Ubrzo je slučaj završio i na društvenim mrežama i u medijima te je izazvao oprečne reakcije. Neki tako smatraju da se radi o duhovitoj i bezopasnoj šali, oko koje se bez razloga diže panika, dok neki, među kojima su i pravobraniteljica za ravnopravnost spolova te brojne udruge civilnog društva koje se bave problematikom ljudskih prava, prava žena i problemom nasilja nad ženama, smatraju da se radi o neukusnom i seksističkom, i za žene uvredljivom, proizvodu kojim se marginalizira, minimizira, omalovažava i ismijava problem nasilja nad ženama, u što spada i vrlo ozbiljan problem silovanja u braku i u vezama.

- Nije mi bilo ni na kraj pameti da bi neki naš proizvod mogao izazvati takve negativne reakcije. Nije nam doista bila namjera nikoga ni uvrijediti ni povrijediti, a pogotovo ne žene. Želim naglasiti kako ne podržavam nikakav oblik nasilja, a pogotovo ne bilo kakav oblik nasilja nad ženama. Riječ je doista o najobičnijoj šali i zafrkanciji. Jest da je tema možda provokativna, ali provokacija i šok u srži su svake šale. Gotovo cijeli naš asortiman bazira se na zafrkanciji vezanoj uz muško-ženske odnose, ljubav i seks. I jasno mi je da ta vrsta humora nekome možda i nije duhovita te kako je nekome možda i krajnje neukusna, ali ipak nisam očekivao takvu hajku zbog jednog najobičnijeg suvenira - naglašava autor kontroverzne “Opizdilice” i vlasnik obrta Camellia iz Križevaca Zdravko Petrinec.

- Drago mi je ipak da ima mnogo ljudi koji shvaćaju da je riječ o potpuno bezopasnoj šali. “Opizdilice” proizvodimo inače više od 15 godina, i to i za hrvatsko i za njemačko tržište, i do sada smo ih prodali gotovo 40 tisuća komada. Dakle, 40 tisuća ljudi kod kuće trenutačno ima taj proizvod, i do sada nismo dobili nijednu pritužbu da je netko njime ozlijeđen. A prodaja posebno dobro, i to već godinama, ide u Njemačkoj i, zanimljivo, u Njemačkoj se nitko nije požalio da vidi taj proizvod na bilo koji drugačiji način, osim kao šalu - poručuje Petrinec, dodajući kako gotovo svaki njihov proizvod ima verziju namijenjenu za muškarce i verziju namijenjenu za žene.

Željko Hajdinjak / CROPIX
 

‘Udaramo po svima’

- Mislim da je naš asortiman dokaz da ne radimo apsolutno nikakvu razliku između muškaraca i žena. Jednako su nam važni i muški i ženski kupci. “Opizdilica” je i nastala kao svojevrsni pandan “Hrkomlatu”, dizajnom identičnom proizvodu, dakle bezopasnoj daščici s jastučićem na jednom kraju, na kojoj su navedene upute za upotrebu, u kojima se navodi da je taj proizvod namijenjen ženama za discipliniranje muževa koji im ne daju spavati jer hrču. Imamo i valjke za tijesto koje prodajemo pod imenima “Mužomlat” i “Ženomlat”, i brojne slične zafrkantske proizvode. Za svaki takav proizvod postoji verzija za muškarce i verzija za žene. Dakle jednako “udaramo” i po muškarcima i po ženama, i svi ti proizvodi su svojevrsne provokativne karikature muško-ženskih odnosa. I smatram kako tu nema ništa opasnog i da tako nikoga ne možemo povrijediti - ističe.

Sve to proizvodi se u prostorijama obrta Camellia, koji su smješteni u preuređenoj nekadašnjoj garaži obiteljske kuće Zdravka Petrinca u Križevcima. U obrtu je zaposleno šest osoba, a stalno surađuju i s nekoliko kooperanata.

- Za proizvodnju su nam posebno važni kooperanti, posebno proizvođači drvene galanterije, koji prema mojim uputama izrađuju raznorazne proizvode, na koje onda u našem pogonu u Križevcima printamo raznorazne poruke. Dakle, to su u suštini daske za rezanje, valjci za tijesto, kuhače, raznorazne drvene ploče i pločice, štapovi i daščice raznih, pa i provokativnih falusnih i sličnih oblika, na koje onda printamo raznorazne poruke, dosjetke, šale, pošalice i anegdote koje smišljamo uglavnom sami. Uložili smo i dosta novca u opremu, kao što su laserski printeri za drvo i druga oprema za obradu drva.

Imamo zaposlenog dizajnera koji smišlja grafički dizajn i radi pripremu za print, a surađujemo i s karikaturistom Nikolom Plečkom, koji je poznatiji pod pseudonimom Nik Titanik, a koji nam je također osmislio grafička rješenja za neke od naših proizvoda. Godišnje proizvedemo nekoliko stotina tisuća raznih proizvoda, koje trenutačno prodajemo u Hrvatskoj i Njemačkoj. Rado bismo se i proširili, ali u Hrvatskoj je tržište premalo za takvu vrstu proizvoda, a u inozemstvu je teško doći do partnera - naglašava Petrinec.

- Dogodi se povremeno da nam trgovci vrate neki proizvod jer ga smatraju previše provokativnim. Nedavno su nam tako vratili dasku za rezanje s receptom za ljubavni kolač, jer je drška bila previše falusnog oblika za njihov ukus. I meni je jasno da neki ne dijele moj ukus vezano uz humor i duhovitost, i to je u redu. Ali nikada se do sada nije dogodilo da se digla tako velika frka oko nekog našeg proizvoda. Mislim da se u posljednje vrijeme u Hrvatskoj humor, ironija, satira i zafrkancija previše osuđuju, cenzuriraju i na kraju zabranjuju. Ukusi su različiti, nekome je nešto smiješno, nekome drugome nije. Jedino mjerilo za moje proizvode je tržište, a tržište je reklo da za moje proizvode postoje kupci, i to veliki broj kupaca - ističe Petrinec.

Obrt je Petrinec, po struci diplomirani ekonomist, sa suprugom pokrenuo prije točno 20 godina.

Željko Hajdinjak / CROPIX
 

‘Educiramo se i idemo na sajmove’

- Obrt smo supruga i ja otvorili 1998. godine. Prije toga smo oboje napustili sjajne poslove u lokalnoj samoupravi i državnoj upravi. Supruga je, naime, do tada radila u općini, a ja sam bio zaposlen kao inspektor u Poreznoj upravi. No, odlučili smo napustiti te dobro plaćene i sigurne poslove, osamostaliti se i krenuti u vlastitu poduzetničku avanturu, i eto, nekako tim nemirnim obrtničkim vodama plovimo i danas.

Supruga je otvorila cvjećaru, a ja sam se prvih nekoliko godina bavio proizvodnjom svijeća, no zatim sam se odlučio za proizvodnju duhovitih suvenira i to radim i danas te tako prehranjujem svoju i obitelji svojih zaposlenika i kooperanata. I ono što je najvažnije, nismo ni jednu lipu dužni državi, a svaki obrtnik u Hrvatskoj reći će vam koliko je to težak zadatak - naglašava Petrinec.

- Kontinuirano ulažemo u naš obrt, usavršavamo se, educiramo, ulažemo u opremu i posjećujemo sajmove u Hrvatskoj i inozemstvu, pogotovo specijalizirane sajmove na kojima se predstavljaju proizvođači raznoraznih darova. U proteklih sam nekoliko godina bio na takvim sajmovima u Frankfurtu, Münchenu, Guangzhou i Šangaju u Kini. I na takvim sajmovima možete vidjeti da je ono što mi proizvodimo uobičajeno te kako sličnih proizvoda ima diljem svijeta - naglašava Petrinec.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo