'LJETO JE BLIŽE NEGO ŠTO MISLITE'

DALMACIJA JE HIT U SRBIJI Izvještaj sa sajma turizma u Beogradu: 'Stiže ih više nego lani, razgrabili su Hajdukove suvenire, a napada se ne boje'

 
 MAKARSKA KRONIKA

Na međunarodnom beogradskom Sajmu turizma koji se održao pod sloganom "Ljeto je bliže nego što mislite" i na kojem se turističkom ponudom, vinima i specijalitetima predstavilo više od 1100 izlagača iz 50 zemalja, i ove godine su zajedničkim snagama sudjelovali makarska agencija "Peca tours" sa srbijanskim "Titel prijevozom" te turističke zajednice s područja cijele Makarske rivijere, piše Makarska kronika.

Osim na štandu, predstavljanje domaćih turističkih kapaciteta u suradnji s TZ-ovima Hvar i Bol organizirano je i na konferenciji za novinare i domjenku i to sve u pratnji vlasnika "Peca toursa" Predraga Aranđelovića, direktora marketinga i manifestacija TZ Makarska Tončija Lalića i Dua "Gojak" koji su kroz četiri dana sajma sve posjetitelje zabavljali dalmatinskom glazbom.

Konferenciju je vodio novinar RTV Vojvodine Aleksandar Filipović, inače veliki prijatelj Makarske, Dalmacije i Hrvatske, a Aranđelović se na sajmu susreo s veleposlanikom RH u Srbiji Gordanom Bakotom kojemu je u ime gradonačelnika Jure Brkana uručio plaketu Grada Makarske.

MAKARSKA KRONIKA
MAKARSKA KRONIKA

Iako je sajam, kao i zadnjih 12 godina, prema Aranđeloviću koji je i predstavnik srpske nacionalne manjine u Makarskoj, prošao u pozitivnom ozračju pri čemu je štand koji promovira Makarsku rivijeru posjetilo nekoliko tisuća ljudi, opet mu je nakon okončanja manifestacije ostao gorak okus.

Naime, predstavljanje Rivijere na štandu od 12 kvadrata ove godine financijski nisu podržali ni Turistička zajednica Splitsko-dalmatinske županije, ni Hrvatska turistička zajednica. Kako tvrdi Aranđelović, a to nam je i dokumentirao, iz županijskoga TZ-a odgovorili su mu kako im sajam za ovu godinu nije u planu, "ali da mogu ustupiti promidžbeni materijal za izlaganje."

- I HTZ i TZ Županije zamolio sam za financijsku potporu jer su veliki izdaci prezentacije i promocije na sajmu kao i zakupa štanda, ali ništa. Iz HTZ su mi odgovorili da ove godine ne sudjeluju na beogradskom sajmu jer nisu zainteresirani, mada je štand imala TZ Malog Lošinja i Zagreba, a TZ Županije sajam nije uvrstio u proračun. Meni je to tako jadno i neprofesionalno, no, srećom, odazvale su se sve turističke zajednice s područja Rivijere, premda ću sam morati platiti 60 posto troškova što nikako nije korektno - kazuje nam Aranđelović.

Dodaje kako njegova agencija i "Titel prijevoz" već 10 godina čine velika djela za promociju Hrvatske u Srbiji i šire.

MAKARSKA KRONIKA
MAKARSKA KRONIKA
MAKARSKA KRONIKA

- I ovo što sam sada napravio bilo je pet do podne. Lani smo zakupili štand od 45 kvadrata, a ove godine od 12 kvadrata koji smo nakrcali tonom kataloga, lavandom, pršutima, Hajdukovim kapama i proizvodima s grbom Hajduka koje su Srbi razgrabili u sekundu jer obožavaju splitski klub, Rivijeru, Dalmaciju i Hrvatsku - veli Aranđelović, napominjući kako svi dionici za 2020. godinu trebaju imati ozbiljan pristup sajmu u Beogradu.

Prema Aranđelovićevim riječima, u Hrvatsku godišnje dođe 300 tisuća gostiju iz Srbije koji ostvare više od 2 milijuna noćenja, a u Makarskoj i mjestima na Rivijeri svake se godine bilježi povećanje dolazaka Srba za oko 20 posto, pa će tako biti i ovoga ljeta.

- Srbi će u Makarskoj ove sezone sigurno ostvariti oko 20 tisuća noćenja, a doći će ih više od 3000, dok ih je lani bilo oko 2500. Kroz četiri dana sajma iznova se pokazalo kako su Srbi jako zainteresirani za dolazak u Makarsku i sva mjesta na Rivijeri, ne boje se ničega, niti su pitali za sigurnosnu situaciju niti je itko išta komentirao vezano za incident u Splitu kada su napadnuti vaterpolisti Crvene zvezde. Njih ne zanimaju turbulencije ni politika, oni samo žele doći na more - kazuje Aranđelović.

Dodaje da su za dolazak na Rivijeru uz Srbe, posebno njihove planinare, jako zainteresirani i Rumunji te vojvođanski Mađari, ponajviše umirovljenici koje najviše zanima pred i posezona. Aranđelović nadodaje da njegova agencija i turističke zajednice s područja Makarske rivijere moraju napraviti prezentacije i u Makedoniji, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Mađarskoj, Slovačkoj i Češkoj.

Trebamo se predstaviti u svim zemljama koje nas okružuju i koje čekaju na naš dolazak, a mi smo ih odbacili - zaključuje Aranđelović.

Hloverka Novak Srzić: 'Srbi znaju da je Makarska siguran grad'

Komentar na Sajam u Beogradu koji je podržala i TZ Makarska, dobili smo od direktorice Hloverke Novak Srzić koja kaže da je prezentacija cijele Rivijere u Beogradu itekako jako korisna. - Srbi su naši tradicionalni gosti i znaju da je Makarska siguran grad, a mi turiste nikada nismo dijelili po nacionalnosti jer su nam svi dobrodošli - kazala je Novak Srzić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. travanj 2024 14:52