ELITNA MARINA ZA MEGAJAHTE

Direktor Baykan: Vlasnici prestižnih jedrilica postali su ambasadori Hrvatske

 
 Milan Šabić / CROPIX

Glavni izvršni direktor D-Marin, Burak Baykan, u Hrvatskoj je od 2010. godine. Tijekom tih osam godina Doğuş grupa uložila je više od 250 milijuna eura u hrvatski turizam, a organizacije regata TP52 Super Series bile su idealna prilika za razgovor s čelnim čovjekom tvrtke koja je najveći investitor za području nautičkog turizma.

Luka Gerlanc / CROPIX
Burak Baykan

Regate

Podsjetimo, ovogodišnja serija klase TP52, koja je već dobila nadimak “America’s Cup u malom”, krenula je iz Hrvatske.

Tijekom svibnja i lipnja zvijezde poput Santiaga Langea, Roberta Scheidta, Jamesa Spithilla i Deana Barkera regatavale su šibenskim i zadarskim arhipelagom. Jadran se takvim događajem vratio na nautičku kartu svijeta.

- Ponosan sam što su D-Marin Mandalina i D-Marin Dalmacija organizirale jednu od najjačih svjetskih regata. Došli su nam ljudi koji će jedriti najprestižnije svjetsko jedriličarsko natjecanje i ostali oduševljeni. Hrvatska je idealna destinacija za takve tipove regata, ali treba steći povjerenje ljudi koji vode klase. Nama je trebalo nekoliko godina i organizacija regata poput Farra 40, Melgesa 20 i 32 kako bi nam dodijelili TP52.

Nema preskakanja stepenica. Ovim smo regatama otvorili prostor za cijelu Hrvatsku. Gradske i županijske strukture u Šibeniku i Zadru te Hrvatska turistička zajednica su prepoznale našu viziju i na tome im zahvaljujem.

Hedonizam

S druge strane, svaka kompanija treba podržavati lokalnu zajednicu i podupirati različite projekte - pojašnjava Baykan dok nam ponosno pokazuje dokove u najvećoj hrvatskoj marini, D-Marin Dalmaciji, na kojima su se prije nekoliko tjedana vezale višemilijunske jurilice. Na ugodnom razgovoru u Portus Beach Clubu iz kojega se pruža lijep pogled na otoke Pašman i Ugljan prvi čovjek D-Marina u regiji raspričao se o vlasnicima jedrilica i momčadima, koji su uživali na zatvaranju regate u D-Marin Dalmaciji. Među njima su bili predsjednik Amwaya Doug DeVos, koji je jedan od financijera američkog izazivača u America’s Cupu, predstavnici Prada grupe i mnogi drugi ugledni biznismeni.

- Dugo smo razmišljali što napraviti za ljude koji si mogu priuštiti sve na svijetu. I odlučili im pokloniti hedonizam i emociju. Jedrenje je užitak, a ta večera koju smo za njih organizirali upravo ovdje u Portusu, s temom večere ‘Vrtovi Dalmacije’, bila je luksuz. Ne samo u nekom klasičnom, materijalnom smislu, nego u onom emotivnom. Bila je to Dalmacija u malom.

www.stipesurac
Večera “Vrtovi Dalmacije”, na kojoj je bilo specijaliteta od soparnika do iškog lopiža, koji se služi u posebnim glinenim posudama

Od vina do hrane, od soparnika do lokalnog specijaliteta iškog lopiža koji se služi u posebnim glinenim posudama koje smo po otoku skupljali od starih gospođa jer se više ne proizvode. Vrhunac večeri bila je Tovareća mužika iz Sali na Dugom otoku, koji su uplovili brodom u marinu i predali predsjedniku klase pobjednički pehar - stakleni sv. Donat izrađen u Muzeju antičkog stakla u Zadru.

www.stipesurac
Tovareča mužika

Ponosan sam što smo od tih ljudi stvorili prave ambasadore Hrvatske jer je većina boravila kod nas u pauzi između dviju regata, a mnogi su i produljili boravak nakon završetka natjecanja. Zadovoljili smo sve tri komponente koje su danas bitne za promociju vrhunskog jedrenja, niše koja je jako specifična. To su poslovne veze, usmena promocija naših destinacija te jaka komunikacija na društvenim mrežama - objašnjava.

Širenje

Burak Baykan tvrdi kako se D-Marin u svijetu nautike počeo prepoznavati kao dobar organizator i promotor rekreacijskog jahtinga.

- Već iduće godine dolazi nam ORC Svjetsko prvenstvo na kojem se očekuje više od 100 jedrilica, a 2020. vraća nam se TP52. Želimo promovirati jedrenje jer mislimo da je to prirodno s obzirom na biznis kojim se bavimo, ali i za Hrvatsku. Za mene je to prekrasan sport u koji bih dao i vlastitu djecu. Obilaziš najljepša mjesta na svijetu, povezan si s prirodom i družiš se s ljudima - kaže Baykan.

D-Marin u Hrvatskoj ima tri marine: Borik, Dalmaciju i Mandalinu. Ambicije za daljnje širenje postoje.

- Investicija Europske banke za obnovu i razvoj dodatno će nam omogućiti širenje. Preuzeli smo poslovanje luksuznom Portonovi Marinom u Crnoj Gori, koja se otvara 2019. , a dogovaramo slične stvari u Italiji i Španjolskoj - ističe.

Pet zlatnih sidara, hotel, vile...

Milan Šabić / CROPIX

Vezovi: 318 vezova u moru, 30 mjesta za plovila na kopnu

Sanitarije: sanitarni čvor sa zasebnim odjeljkom za invalide

Usluge: recepcija s mjenjačnicom, praonica rublja, bankomat, nekoliko restorana i cafea, ledomat, prodavaonice prehrambenih proizvoda i nautičke opreme, čarter-agencije, prodaja plovila

Servis: servisna radionica, servis za jedra, dizalica nosivosti deset tona, navoz 45 tona, igla za skidanje jarbola

Ekstra: u recepciji prodajno mjesto modnih dodataka iz ACI kolekcije, Tesla Destination Charging - 2 Tesla Only električne punionice snage do 22 kW i Tesla Universal električna punionica snage do 22kW, Wi-Fi sustav za pristup internetu, Plava zastava, crpka za gorivo 100 metara od marine

“Pjevač Bon Jovi je težak gost kojem nije do privatnosti”

kapetani Ben i Scott

John Scott, kapetan iz San Diega, hrvatsku je obalu oplovio s velikim holivudskim facama poput Michaela Douglasa i Catherine Zeta-Jones, ali i poznatim rockerom Jonom Bon Jovijem.

- Bon Jovi je bio težak gost. Pokupio sam ga brodom u Crnoj Gori i plovili smo prema Splitu. Iako mi je rekao da želi da pristajemo samo na lokacije gdje će imati privatnost, zapravo je našu turu koristio za publicitet - priča kapetan Scott, a prisjeća se i smiješnih situacija. Tako je na Korčuli mlada Hrvatica, sve da bi upoznala slavnog pjevača, čamcem veslala za njima i nije odustala dok ih nije sustigla.

Njega i prijatelja Bena, također kapetana, susreli smo u šibenskoj marini Mandalini gdje su obojica zaposleni kod imućne obitelji na golemoj, glamuroznoj jahti od preko 40 metara Samurai. Scott je zadužen za navigaciju na glavnom brodu, a Ben upravlja chase boatom, odnosno brzim gliserom koji obitelji služi kao svojevrsna VIP taksi služba. Nisu htjeli otkriti o kome se točno radi, to im stoji u ugovoru, kažu, ali za obitelj imaju samo riječi hvale - gostoljubivi, druželjubivi.

Bitno je svakom kapetanu, govori nam Scott, da gazda ima povjerenja u svojeg kapetana i da se što manje miješa u njegov posao, a na jahti Samurai situacija je upravo takva. Zato se i zadržao na tom brodu već treću sezonu. Mladi Ben, s druge strane, nema toliko iskustva. Donedavno je bio učitelj ronjenja na Sejšelima i Karibima, a potom skiper u Italiji. Na hrvatskoj je obali tek treću godinu i ovdje mu se više sviđa jer su stvari puno opuštenije. (Filip Pavić)

Mladi kapetan 24 m dugačke luksuzne jahte i pjevač u klapi

Milan Šabić / CROPIX

Mladi kapetan i klapski pjevač, Šibenčanin Mate Bedrica (26), završio je Pomorski fakultet i otisnuo se na svjetska mora ne bi li postao kapetan prekooceanskih brodova.

No, stvari su se putem promijenile i sada je zadovoljni brodovođa i kapetan privatne, 24 metra dugačke luksuzne jahte jednog stranog političara.

- Novac je ovako možda manji, ali ipak imam više prilike biti doma - kaže mladi kapetan koji, u skladu sa svojim obvezama, svakodnevno obilazi jahtu na vezu u Mandalini. Krenuo je, kaže, uobičajenim putem. Nakon fakulteta iskustvo je počeo skupljati u čarter-floti prije šest godina.

- Bio sam skiper na jedrilici s osam studentica iz Australije i uhvatila nas je nevera. Grom je udario u jarbol i spržio sve instalacije. Iako mi je to bio prvi posao, morao sam ostati priseban i smanjiti paniku pa sam ih uvjerio da će sve biti u redu i poslao ih da igraju karte - sjeća se Bedrica svoga prvog iskustva.

Četiri je godine navigao u čarter-floti, a posljednje dvije plovi samo na privatnim, luksuznim jahtama. Svaki slobodni trenutak koristi za vježbe sa svojom klapom Sebenico u kojoj pjeva bas. Nedavno su nastupili na Splitskom festivalu, a posljednji im je hit prikladnog naziva “Dalmacijo, ti si zadnja luka”.

LJETNI OKTANI

Dubina mora 5 metara, za brodove do 50 metara

Željko Hajdinjak / CROPIX
voditelj INA prodajnog mjesta u Šibeniku Stipe Klarić

Marinsko maloprodajno mjesto Šibenik - obala cijele godine radi od 0 do 24 sata, radnim danom, vikendom i blagdanima. Dubina mora kod maloprodajnog mjesta iznosi oko 3 metra, a pristati mogu brodovi i do 50 metara dužine.

U ponudi su goriva Eurosuper BS 95 Class Plus, Eurodiesel BS Class Plus, Eurodiesel obični i Eurodiesel plavi. Class Plus goriva, zahvaljujući novoj usavršenoj formuli aditiva, imaju blagotvoran učinak na motor jer uklanjaju naslage i štite ga od korozije.

Agregati ovdje toče brzinom od 80 litara u minuti. Kartice kojima se može platiti gorivo su: INA kartica, MOL kartica, American Express, Diners Club, Discover, PBZ Agro, VISA, VISA Electron, MasterCard i MasterCard Electronic te Maestro. Usluga na postaji može se platiti i putem Aircash aplikacije.

Šibenik - obala nudi i robu široke potrošnje, ulja i maziva, proizvode za pranje i održavanje brodova, a tamo se može preuzeti i paket dostavljen putem DPD-a. Maloprodajno mjesto se nalazi u samom centru Šibenika. Kontakt osoba: 091/4971-269

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. travanj 2024 21:16