BITKA ZA PANTOVČAK

DOZNAJEMO DETALJE IZ KAMPANJE Kolinda obilazi zemlju 'od vrata do vrata', Milanović drži govore, a Škoro bira mirne, adventske teme

Imaju rok do 3. prosinca da prikupe potrebnih 10.000 potpisa birača za kandidaturu. Moraju imati poseban račun za troškove kampanje
Zoran Milanović, Kolinda Grabar Kitarović i Miroslav Škoro
 CROPIX

Predsjednički izbori bit će održani 22. prosinca, a izgledni drugi krug 5. siječnja 2020., odlučila je Vlada jučer na sjednici.

Hrvatski građani tako će na izbore ići uoči božićnih praznika, kada je i većina Hrvata iz dijaspore u domovini, a drugi krug pada tijekom školskih praznika, kada su mnogi na skijanju.

Odluka o izborima stupa na snagu 21. studenoga, a dan poslije počinju teći ustavni rokovi za sve izborne radnje. Predsjednički kandidati, dakle, od 22. studenoga do 3. prosinca u ponoć, odnosno u 12 dana, imaju rok da prikupe potrebnih 10 tisuća potpisa birača za kandidaturu, a Državno izborno povjerenstvo (DIP) potom u roku od 48 sati objavljuje listu pravovaljanih kandidatura. Nakon objave liste, počinje kampanja koja traje do subote 21. prosinca, odnosno 16 dana. U subotu i u nedjelju, na dan izbora, na snazi će biti izborna šutnja.

Naknada troškova

Vlada je donijela i odluku o visini naknade troškova kampanje, a ona se raspoređuje kandidatima koji su osvojili više od 10 posto glasova, razmjerno dobivenim glasovima. Za kandidata s najvećim brojem dobivenih glasova u prvom izbornom krugu iznosi milijun kuna, s time da se ne smije isplatiti u iznosu većem od ostvarenih troškova promidžbe.

U proračunu je za tu namjenu osigurano 2,8 milijuna kuna. Kandidati za troškove kampanje moraju otvoriti poseban bankovni račun. Zasad je račun otvorilo 11 kandidata. Na kampanju mogu potrošiti do 8 milijuna kuna. Pritom najveći iznos donacije svakog pojedinca može iznositi 30.000 kuna, dok najveći iznos donacije pojedine tvrtke može iznositi 200.000 kuna. Anonimne donacije su zabranjene.

Zoltan Kabok, glasnogovornik kampanje aktualne predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović, kaže da će njihova kampanja biti “od vrata do vrata”, ali će u svakom županijskom središtu imati veliki skup.

- HDZ je formirao 600 stožera na lokalnoj razini. U pripremi su i volonteri za prikupljanje potpisa - rekao je Kabok i dodao da će organizirati i četiri donatorske večere, i to u Zagrebu, Splitu, Osijeku i Rijeci.

Nije odgovorio na pitanje hoće li u kampanji angažirati pjevače.

Podrška uglednika

- Podupirat će je uglednici iz javnog i političkog života i HDZ sigurno neće ostati usamljen - rekao je Kabok.

Na pitanje hoće li se predsjednica odazvati na pozive za sučeljavanja kazao je da će o tome odlučiti kada se objave programi.

Nikola Jelić, glasnogovornik kampanje SDP-ova kandidata Zorana Milanovića, kaže da nastavljaju kampanju kao i do sada.

- Zoran Milanović će i dalje razgovarati s građanima, a prikupljanje potpisa iskoristit će se za motivaciju građana da izađu na izbore i za upoznavanje s njegovom vizijom. Neće biti većih skupova, ali će se u većim gradovima organizirati motivacijski skupovi po uzoru na zagrebačku Tvornicu - kazao je. U kampanji neće biti pjevača, glumaca i sportaša niti će biti skupova na gradskim trgovima.

Potpisi će se prikupljati u organizaciji SDP-a i drugih stranaka koje su podržale Milanovićevu kandidaturu.

Jelić kaže da će se Milanović odazvati na sve debate i sučeljavanja na koja će biti pozvan. SDP-ov kandidat jučer je pak oštro komentirao datum izbora nazvavši to “lopovlukom i sramotom”. Smatra da HDZ tim datumom želi smanjiti broj građana koji će glasati u drugome krugu 5. siječnja 2020. jer je tada više od 100 tisuća birača s obiteljima i djecom na odmoru.

Volonteri

Iznimno važnu ulogu u kampanji Miroslava Škore imat će između 4000 i 5000 volontera koji će biti angažirani na prikupljanju potpisa, ali i na promatranju izbora. Volonteri će biti raspoređeni u svim županijama, a u zadnja tri tjedna se radi na njihovoj edukaciji.

Kako će izgledati sama kampanja, još nije do kraja definirano. Prema riječima Mate Mijića, direktora komunikacija Škorine kampanje, trenutno su u fazi prikupljanja dozvola za postavljanje štandova na kojima će se prikupljati potpisi, kao i dozvola za javna okupljanja. Mijić kaže da nailaze na probleme jer im neke lokalne vlasti kompliciraju davanje spomenutih dozvola.

Škorini skupovi trebali bi biti motivacijski, s jasnim porukama, ali ne bi trebali biti prezasićeni političkim temama.

- To neće biti klasični politički skupovi, tim prije što će kampanja biti u vrijeme adventa. Ne želimo iritirati građane - kazao je Mijić.

Premda Škoro neće pjevati na svojim predizbornim skupovima (eventualno se može pridružiti pjesmi), to ipak ne znači da se neće izvoditi njegove pjesme.

- Teško je Škoru odvojiti od pjesme - rekao je Mijić i dodao da se razgovara s njegovim kolegama umjetnicima među kojima Škoro uživa veliku potporu. Ipak, kaže da tek treba vidjeti tko se od njih spreman izložiti, kao i tko će imati slobodnih termina.

- U kampanji ćemo proći sve županije. Negdje ćemo skupove imati u županijskim središtima, a negdje u manjim mjestima. Poslali smo stotine zahtjeva za javna okupljanja, ali tek trebamo sve definirati, posebno jer su nam počele stizati i obavijesti s odbijenicama - kaže Mijić. Škoro, kaže Mijić, također će se rado odazvati na sučeljavanja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. travanj 2024 02:51