ZADNJA ŠANSA

DRŽAVA SPAŠAVA RIJEČKI ŠKVER? Vlada bi na sutrašnjoj sjednici trebala donijeti odluku o deblokadi računa 3. maja, koji onda ide u stečaj s preustrojem

 Zeljko Hajdinjak / CROPIX

Vlada će na sutrašnjoj sjednici usvojiti zaključak u kojem će se obvezati na uključenje u deblokadu računa brodogradilišta 3. maj i dovršetak gradnje započetih brodova, neslužbena je informacija koja nam je danas potvrđena iz više izvora.

To je više nego dobra vijest za radnike riječkog škvera za koji je sutra zakazano novo stečajno ročište, a jedan od izglednijih scenarija je da nakon deblokade računa Uprava tvrtke - jer će vjerojatno netko opet blokirati račun tvrtke - u roku od 60 dana zatraži pokretanje predstečajnog postupka. Vlada bi se navodno u deblokadu računa uključila tako što bi od 3. maja kupila jedan brod u gradnji, a navodno je riječ o najmanje 40 do 90 milijuna kuna vrijednom poslu, s tim da trenutačna blokada računa iznosi 81,4 milijuna kuna.

Dozvola iz EU

Taj je model deblokade navodno usuglašen i s Europskom komisijom, iako postoje i drugi scenariji za deblokadu, a i naknadno financiranje 3. maja u predstečajnom postupku. Pritom će Europska komisija blagonaklono gledati na to da država pomaže 3. maju (kojemu ne bi smjela pomagati deset godina zbog završetka procesa restrukturiranja) tek ako se na kraju procesa dokaže da je država ulaganjem u spas 3. maja manje izgubila nego da je tvrtka otišla u stečaj. Ako se ostvari scenarij da se račun tvrtke deblokira i krene u predstečajni postupak, 3. maj bi dobio priliku da u idućih godinu dana riješi najveći dio problema, a možda i opstane kao i brodogradilište, s novim strateškim partnerom koji bi ga kupio. Edi Kučan, direktor 3. maja, danas je objavio izvješće u kojem se navodi da su postignuti dogovori s tvrtkom Bijuk HPC i kooperantskom tvrtkom Vranjak d.o.o. o povlačenju 7,7 milijuna kuna blokade, ali da tvrtke kojima su vlasnici stranci nisu prihvatile prijedlog nagodbe.

Nema nagodbe

Među onima koje nisu prihvatile nagodbu navode se tvrtke Metalna oprema, Proenergy, DP Brodogradnja i savjetovanje, Delfi Brodogradnja i savjetovanje, Premier Group i Madeco, a navodi se i kako intenzivna komunikacija s tvrtkama Končar KET, Porsche Leasing, Elekronabava i Navielektro “nažalost nije urodila” sporazumom. “Rezultat deblokade računa sačinjen je na Fininom očevidniku od 30. srpnja i iznosi 81,4 milijuna kuna. Strukturu blokiranog računa čine radnička potraživanja - 36,1 milijun kuna, RH i HEP društva 27,3 milijuna kuna, inozemni vjerovnici 11 i ostali vjerovnici 6,9 milijuna kuna”, stoji u izvješću.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 02:40