JOZO GLAVIĆ

DUBROVAČKI KAPETAN KOJI JE ODUŠEVIO SVIJET SVOJIM GRANDIOZNIM POTHVATOM Ja sam samo obični Jozo iz Grada, a ne neki ne znam kakav kapetan za povijest

 
 Screenshot YouTube

Dubrovački kapetan Jozo Glavić postao je svjetska vijest nakon što je 195 metara dug i 22 i pol metra širok kruzer Braemar, u vlasništvu tvrtke Fred. Olsen Cruise Lines, provukao kroz uski Korintski kanal. Hrvatski kapetan Glavić za portal Dubrovački dnevnik ispričao je kako se pripremao za ovaj povijesni pothvat. Naime, kruzer Braemar najveći je brod ikad koji je prošao kroz Korint.

- Tvrtka za koju radim posjeduje mid size ship cruisers, odnosno brodove srednje veličine koji se mogu zavlačiti na mjesta gdje veliki kruzeri ne idu. Braemar nema dubok gaz, svega pet i pol metara, pa možemo ulaziti u prilično plitke vode. Tako s našim brodovima često ulazimo u francuske i španjolske rijeke. Ja sam primjerice nekoliko puta išao do Seville - počinje priču Glavić te potom objašnjava kako je došlo do ideje da se prođe kroz Korintski kanal.

- Brod naše kompanije Black Prince prošao je prije nekog vremena kroz kanal, a gosti su bili oduševljeni. Riječ je o puno manjem brodu od Braemara. Iz tvrtke su me pitali bih li ja želio probati nešto slično. Riječ je o profesionalnom izazovu koji sam prihvatio jer sam želio testirati svoje granice. Dok sam bio kod kuće na odmoru, išao sam u Grčku, te se susreo s agentom u Korintu. Dugo smo razgovarali, izmijenili puno informacija, pa smo potom privatnim brodom išli kroz kanal, gdje su mi objašnjavali kako sve to funkcionira, odnosno koja je procedura. Za brod Braemar je uvjet bio da ima remorker na provi, te da se na brod ukrcaju tri njihova pilota - kaže Glavić.

Kapetan je potom prepričao kako je točno izgledao prolaz grdosije kroz uski kanal.

- S remorkerom na provi bili smo vezani konopom, ali taj remorker i nije bio od neke koristi jer smo koristili motore. Piloti igraju veliku ulogu, posebno onaj koji je na kormilu. To je čovjek koji kanal poznaje u dušu. Druga dva pilota su na krilima mosta, jedan s jedne strane, drugi s druge, plus još mojih šest oficira. Na račun tih informacija od pilota i oficira sa strane broda, te na provi i krmi, pilot na timunu i ja na motorima, te thrusterima smo vodili brod kroz kanal. Ovaj brod ima thrustere samo na provi - objašnjava dubrovački kapetan.

Brod je 22 i pol metra širok, a kanal na najužim dijelovima je širok svega 24,3 metra što znači da je svake strane broda bilo manje od metra prostora. Dubina kanala je 8 metara.

Brodovi inače tim kanalom prolaze radi uštede, ali Braemer je išao zbog turista.

- Mi smo ovo krstarenje počeli pripremati prije dvije i pol godine, i čim se objavila ruta, vrlo brzo je bila rasprodana, jer je drugačija, nudi se nešto novo. U našoj industriji se sve planira nekoliko godina unaprijed poput rezervacija mjesta u luci i sličnih stvari, pa je tako i ova naša ruta bila pomno planirana dvije godine unaprijed. Vrhunac ovog krstarenja je bio prolazak kroz Korint. Putovanje traje 28 dana, prošli smo pregršt grčkih otoka...

Na pitanje je li bilo treme i stresa odgovara.

- Treme je bilo, ali nije ona loša, bolje se koncentriraš. Često bih i kod kuće odlutao u razmišljanjima o prolasku kroz Korint dok sam provodio vrijeme sa suprugom. Izvedivo jest i nema previše opasnosti, čak i da ostružeš brod nije strašno, ali opet… Na kraju je prošlo super, dan je bio sjajan, bez vjetra. Mogao sam birati prolaz unutar šest dana, pratili smo prognozu, komunicirali s vlastima Korinta, te se odlučili za prolaz 9. listopada kako je i bilo po originalnom rasporedu - zaključuje dubrovački kapetan kojemu se zbog odvažnosti i hrabrosti divi cijeli svijet.

- Ne volim ja cijelu ovu medijsku pompu koja se dignula. Zovu me mediji sa svih strana svijeta, traže izjave, ali ne smatram da sam učinio nešto posebno. To je moj posao, naravno da mi je drago zbog tvrtke koja je dobila dobar publicitet, ali stvarno me medijski interes zatekao. Ja sam obični Jozo iz Grada, a ne neki tamo ne znam kakav kapetan koji ulazi u povijest - kaže za kraj skromni Glavić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. travanj 2024 19:23