ZIMSKA OLUJA

FOTO: DETALJI NEZAPAMĆENE DRAME NA LIČKOJ PRUZI Vlakovi ostali doslovce zameteni u snježnoj vijavici, putnici na izvlačenje čekali čak osam sati

 
Usjek blizu Rudopolja

Petnaest i pol sati trajao je u četvrtak put vlakom od Splita do Zagreba i trinaest sati od Zagreba do Splita. Vlakovi 820 i 821 u Lici bili su doslovce zameteni u snijegu.

Tridesetak putnika koji su u četvrtak konačno u 14 sati i 15 minuta, s više od osam sati kašnjenja, stigli na zagrebački Glavni kolodvor bili su oprečnog raspoloženja.

Jak vjetar
Zagreb, 220218.
Glavni kolodvor.
Dolazak vlaka koji je jucer u 21 i 45 sati krenuo iz Splita, a dosao je danas u Zagreb oko 14 sati.
Foto: Davor Pongracic / CROPIX
Davor Pongracic / CROPIX
Dolazak vlaka koji je u 21 i 45 sati krenuo iz Splita, a došao je u Zagreb drugi dan oko 14 sati.

- Neka ih bude sram. Nisam stigla na sprovod u Ljubljanu zbog HŽ-a. Noćas od 3 sata, kad je vlak zaustavljen, do danas u 10 sati gotovo se nismo pomaknuli. Oko 7 ujutro pomaknuli smo se oko 50 metara i onda smo opet stali. Nitko nas nije obavijestio što se događa i zašto stojimo. Sada mi nude smještaj, ali nemam snage za to. Mogu samo poći kući i plakati - rekla je jedna revoltirana putnica iz Dalmacije.

Druga putnica s krajnjeg juga bila je sasvim drukčijeg raspoloženja.

- Ja sam krenula u 14.15 u srijedu iz Dubrovnika. Putovala sam više od 24 sata do Zagreba da bih došla kod zubara. Ali nije mi teško palo. U vlaku je bilo toplo, dobili smo kavu, vodu i sendviče s pršutom. Iako sam kupila onu akcijsku kartu za 100 kuna, dali su mi da uđem u kušet-kola pa sam mogla i odspavati - rekla je Smilja iz Dubrovnika.

Noćni horor putnika iz oba vlaka počeo je u Lici oko 3 sata. U 2 sata i 57 minuta na kolodvor Rudopolje dolazi vlak iz Splita. Kako je pruga jednotračna, on u Rudopolju mora čekati vlak iz Zagreba da bi se mimoišli. Snijeg nesmiljeno pada i puše jak vjetar. Nedaleko od Rudopolja je usjek u koji vlak iz Zagreba ulazi u 3.15 sati i staje u nanosu. - Mjere su poduzete odmah i ništa se nije čekalo - tvrdi Nikola Ljuban, član Uprave HŽ Infrastrukture.

U usjeku je 18 ljudi i ralica za čišćenje pruge, tzv. rolba. No, ništa ne pomaže. Vjetar nesmiljeno nanosi snijeg. Izvlačenje vlaka trajalo je gotovo četiri sata!

Tek kada su po vlak došle dvije lokomotive, uspjele su ga povući do kolodvora Vrhovine u 6 sati i 36 minuta. U tom trenutku vlak iz Splita, koji je na kolodvoru stajao četiri sata, kreće prema Zagrebu. Ali ne zadugo. U 7 sati i 10 minuta zapinje u snježnom nanosu, u istom usjeku iz kojeg je netom izvučen vlak prema Splitu.

Kreće nova akcija izvlačenja. Dok 20 ljudi iz HŽ Infrastrukture i jedan stroj otkopavaju snježni nanos, iz Ogulina kreće lokomotiva koja bi niskopodni vlak trebala izvući iz usjeka. U HŽ Putničkom prometu naglašavaju da su cijelo vrijeme ove drame putnike opskrbljivali hranom, čajem, vodom i omogućili im smještaj u spavaćim kolima. Operacija izvlačenja uspjela je u 11.20 sati nakon 4 sata “otkopavanja” te lokomotiva izvlači vlak u kolodvor Lička Jesenica.

Nakon izvlačenja vlakovi nastavljaju prema odredištu. Onaj iz Zagreba u Split dolazi u 11.52 sata, a onaj iz Splita u Zagreb u 14.15 sati. Nakon dolaska na odredišta svim putnicima je nadoknađen trošak karte i poklonjena jedna besplatna vožnja.

Zagreb, 220218.
Glavni kolodvor.
Dolazak vlaka koji je jucer u 21 i 45 sati krenuo iz Splita, a dosao je danas u Zagreb oko 14 sati.
Na fotografiji: putnica koja je zeljela ostati anonimna
Foto: Davor Pongracic / CROPIX
Davor Pongracic / CROPIX
Dolazak vlaka koji je u 21 i 45 sati krenuo iz Splita, a došao je u Zagreb drugi dan oko 14 sati. Na fotografiji: Jedna od putnica

Ekstremni uvjeti

No, nakon svega upitno je tko je odgovoran da su putnici koji su išli prema Zagrebu na pruzi stajali gotovo osam sati, a oni za Split više od četiri sata. Nikola Ljuban, član Uprave HŽ Infrastrukture, tvrdi da su za sve krivi ekstremni vremenski uvjeti i snježni nanosi visoki dva metra.

- Mi se borimo na pruzi, imamo 18 ljudi koji su zaduženi za čišćenje snijega i jednu ralicu, međutim ovo se dogodilo na otvorenoj pruzi koja nije zaposjednuta, a ljudi su na kolodvorima - ističe Ljuban.

U HŽ Putničkom prometu neslužbeno se pak može čuti da nisu zadovoljni načinom na koji je HŽ Infrastruktura čistila prugu i zapravo ih smatraju odgovornima za zastoj vlakova.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. travanj 2024 01:58