PROJEKT OD 236 MIL. EURA

Francuzi dobili dozvolu, gradnja Plesa kreće za mjesec dana

Cilj davanja Plesa u koncesiju je povećati kapacitet zagrebačje Zračne luke sa sadašnjih 2,3 na preko pet milijuna putnika godišnje.

Francuski koncesionar, koji će u narednih 30 godina upravljati Plesom, dobio je građevinsku dozvolu i tijekom listopada kreće s gradnjom novog putničkog terminala. Time bi sljedećeg mjeseca konačno trebala krenuti jedna od najvećih investicija u Hrvatskoj, vrijedna 236 miljuna eura, kojoj je cilj zagrebačku Zračnu luku pretvoriti u regiolnalno središte avio-prometa.

- Dobra vijest je da smo dobili građevinsku dozvolu za Zračnu luku Zagreb. Početkom listopada ćemo i preuzeti Zračnu luku. Bit ćemo tu 30 godina i želimo da Hrvatska iskoristi ovaj projekt i da on bude u njenu korist. Davat ćemo prednost hrvatskim tvrtkama - kazao je Christophe Petit, direktor razvoja Bouyges Batiment Internationala, tvrtke koja ima najveći vlasnički udio u ZAIC-u, koncesionaru zagrebačke Zračne luke.

Zadovoljstvo jučer nije skrivao ni Jacques Follain, direktor Aeroports de Paris Managementa (ADPM), drugog dioničara ZAIC-a. Tvrtka za koju radi upravlja sa 25 aerodoroma diljem svijeta, uključujući i pariške zračne luke Charles de Gaulle i Orly, preko kojih godišnje prođe preko 50 milijuna putnika. Follain je najavio da će zaposlenicima na Plesu biti ponuđeno zadržavanje postojećih radnih mjesta ili dobivanje boljih.

- Siguran sam da će zaposlenici Zračne luke Zagreb prihvatiti ovaj izazov i biti sretni, zajedno s nama - poručio je Follain.

No, iako i u resornom Ministarstvu prometa i u ZAIC-u vjeruju da početak radova, nakon što je Ministarstvo graditeljsva izdalo građevinsku dozvolu, sada već samo pitanje dana, posebno nakon što se u financiranje uključio i IFC, investicijska ruka Svjetske banke, jučer se nije moglo doznati kada će točno oni krenuti. Cilj davanja Plesa u koncesiju je povećati kapacitet zagrebačje Zračne luke sa sadašnjih 2,3 na preko pet milijuna putnika godišnje, a početak pravih radova, “onih s dizalicama”, očekuje se na proljeće.

- Već 20 godinama pregovaram o ovakvim projektima. Njihova realizacija zahtijeva potpis 40 ili 50 ugovora. I sami znate da odvjetnici i pravnici jako vole ulaziti u detalje. Krajem rujna ili početkom listopada će svi dokumenti biti spremni za potpis. Na jednom mjestu u Zagrebu imamo ekipu od 40 osoba koje pregovaraju o tim ugovorima. Ništa nas, dakle, neće spriječiti da ugovore potpišemo i počnemo gradnju. U ovom trenutku ne mogu vam reći kojeg će to datuma u listopadu biti, ali danas više nema nepredviđenih okolnosti jer je glavnina dogovorena - zaključio je Petit.

Izdvajamo