POTPISAN KONAČNI UGOVOR

FRANCUZI PREUZIMAJU ZRAČNU LUKU ZAGREB Uplaćeno prvih dva milijuna eura

Rok za izgradnju novog terminala je 36 mjeseci, a Zagreb će za Božić 2016. imati novi aerodrom

“Francuski koncesionar ZAIC u četvrtak preuzima Zračnu luku Zagreb. Za to su ispunjeni svi preduvjeti, a uplaćeno je i prvih dva milijuna eura koja su bila uvjet za to preuzimanje”, kazao je danas ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić nakon što je sa predstavnicima ZAIC-a potpisao konačnu verziju koncesijskog ugovora za zagrebački aerodrom Pleso po kojem koncesionar na 30 godina preuzima Zračnu luku Zagreb.

Osim toga potpisao je u ime Vlade i Izravni sporazum sa koncesionarom i bankama kreditorima kojim se reguliraju prava i obveze u slučaju raskidanja koncesijskog ugovora. No,danas se u ministarstvu prometa odvijala prava mala drama zbog koje je ministar za nekoliko sati odgodio svoj let u Bruxelles ali i potpisivanje dokumenata. Naime, da bi ministar u ime Vlade potpisao ove dokumente svoje odobrenje mora dati Državno odvjetništvo čiji su službenici tekstove dokumenta morali usuglasiti sa pravnicima banaka. Kako saznajemo u ministarstvu su očekivali da će cijela procedura biti okončana u ponedjeljak, no sve se odužilo sve do jučer kasno popodne i potpuno je bilo neizvjesno hoće li Hajdaš Dončić moći potpisati ugovor, a bez toga bi ponovo došlo do odgađanja preuzimanja aerodroma.

No, tekstovi su konačno usuglašeni i ugovori su potpisani. Tim potpisima konačno je otvoren put za početak koncesioniranja aedrodroma. Odmah po potpisivanju koncesijskog ugovora koncesionar ZAIC Zračnoj luci Zagreb uplatio je dva milijuna eura za sve troškove koje je ZLZ imao u proteklom razdoblju te će danas moći preuzeti mora aerodrom. U 30 godina trajanja koncesije koncesionar na ime fiksne i promjenjive naknade mogao bi uplatiti oko 1,7 milijardi eura. Kako je jučer rečeno samo u prve tri godine koncesionar će uplatiti 15 milijuna eura koncesijske naknade suvlasnicima aerodroma. Cristophe Petit, direktor ZAIC-a, jučer je skazao kako je riječ o 300 milijuna eura investicije u Hrvatsku te tvrdi da je ovo dobar signal za dolazak novih stranih investitora u Hrvatsku.

Prema njegovim riječima rok za izgradnju novog terminala je 36 mjeseci, a Zagreb će za Božić 2016. imati novi aerodrom.

On najavaljuje i rast prometa od oko 8 posto na zagrebačkom aerodromu već sljedeće godine te dolazak novih avio kompanije na zagrebački aerodrom te transkontinentalne letove sa Plesa. Joško Mikulić, predsjednik Uprave Vijadukta najavio je da će pripremni radovi na gradilištu novog terminala započeti već sljedeći tjedan dana, a ozbiljni građevinski radovi bi mogli početi već u siječnju ukoliko ne bude snijega.

Predstavnici ZAIC-a su još prošlog tjedna sa bankama kreditorima potpisali ugovor o financiranju projekta težak 200 milijuna eura. Osim tih 200 milijuna, članovi konzorcija osigurali su vlastitih 100 milijuna eura za projekt. Članovi konzorcija su Bouygues Batiment International (20%), Aeroports de Paris Menagment (20%), Equity fond Marguerguerite (20%), turski TAV (15%), Međunarodna financijska korporacija (20 %) i Vijadukt (5%).

Direktor Međunarodne zračne luke Zagreb ( MZLZ) je Francuz Gonzalve De Cordoue. I predsjednik Nadzornog odbora je Francuz Eric Jean Nikolas Fleurisson. Odmah po preuzimanju aerodroma 1024 radnika zagrebačkog aerodroma biti će prebačeno na rad kod koncesionara. Oni će biti zaposleni u 6 tvrtki - MZLZ - Upravitelj zračne luke Zagreb, MZLZ ugostiteljstvo, MZLZ zemaljske usluge MZLZ trgovina, MZLZ zaštita i MZLZ Tiskovina. Oko stotinu radnika će ostati u tvrtki MZLZ, a ostali će slijedom svojih trenutnih radnih mjesta biti zaposleni u odgovarajućoj tvrtki-kćeri. Oni će i nadalje imati sva prava koja su im osigurana Kolektivnim ugovorom i Ugovorom o radu što im se jamči i Koncesijskim ugovorom. Nadalje, garantira im se i najmanje pet godina rada na aerodromu.

Brojke o Zračnoj luci

30 godina - trajanje koncesije

3 godine - trajanje izgradnje novog terminala

15 mil eura - koncesinar će uplatiti kroz koncesiju u tri godine

17,7 mlrd eura - očekivani iznos koncesije u 30 godina

300 mil - eura koncesionar je prikupio kroz kredite i iz vlastitih sredstava

Izdvajamo