INSTAGRAM ZVIJEZDA

GRAD ZAGREB DAO 75.000 KUNA NAJSEKSI NAVIJAČICI Ivani Knöll potpora za samozapošljavanje: 'Proizvodit ću gaćice na crveno-bijele kockice'

    AUTOR:
    • Vid Barić

  • OBJAVLJENO:
  • 05.01.2020. u 16:00

INSTAGRAM

Ivana Knöll

 

- Takve stvari nikad ne možete sa sigurnošću znati. Očekivala sam da ću dobiti potporu, ali nisam mogla biti sigurna dok mi nije stiglo rješenje. Držalo me ponajviše to što je moj brend u potpunosti u duhu Hrvatske, njezinih boja i obilježja pa sam u jednu ruku to smatrala svojom prednošću. Krajnji mi je cilj da moji proizvodi budu nosivi svakodnevno, a ne samo kad su u pitanju dresovi i utakmice jer su crveno-bijele kockice baš lijep dizajn i po njima smo prepoznatljivi u svijetu - kaže nam Ivana Knöll, poduzetnica, nekadašnja misica (rođena u Njemačkoj, u finale izbora Miss Hrvatske 2016. ušla je kao predstavnica dijaspore) i dobitnica zagrebačke potpore za samozapošljavanje.

 

Ivana Knöll je svojom pojavom na tribinama tijekom Svjetskog prvenstva u Rusiji osvojila svjetske i domaće medije. Sjećate se, po svoj prilici: Ivana, djevojka duge, gavranaste kose i još dužih nogu, stoji na tribinama i zdušno navija u kockastoj kratkoj haljinici ili u pripijenim tajicama i topiću dok su joj na glavi mašna ili traka s kockastim uzorkom zbog koje podsjeća na kakvu indijansku skvo. Od njezina prvog pojavljivanja na tribinama u Nižnjem Novgorodu u takvom izdanju, portali su, onako kako samo oni to znaju, počeli vrištati, a hrvatski su nogometaši, velikim uspjesima unatoč, padali u drugi plan.

Vlastiti biznis

“Hottest croatian cheerleader brings saucy pictures in swimwear showing off her nation’s colours”, “Ivana Knöll srušila Instagram”, “Otkrivamo tko je najseksi hrvatska navijačica”, “Ivana Knöll pokazala savršenu guzu” i “Bombon-brineta opet navija, ove fotografije morate vidjeti” samo su neki od naslova koji su punili medijski prostor tijekom prvenstva u Rusiji, a Ivana Knöll nije časa časila da iskoristi svoju planetarnu popularnost i titulu jedne od “najseksi navijačica” na prvenstvu, kako su je prozivali i čitani britanski tabloidi zbog kojih joj je i broj pratitelja na Instagramu naglo porastao. Na krilima nogometnog uspjeha i te instant-slave s tribina Knöll je pokrenula vlastiti biznis i počela proizvoditi kupaće kostime s kockastim uzorkom, koje sama dizajnira, pakira i distribuira. Prethodno se prijavila i na zagrebačke poduzetničke radionice Plavog ureda gdje je učila o poduzetništvu i ekonomiji. O tome, pogađate, portali nisu pisali.

Grad Zagreb i Milan Bandić već treću godinu zaredom nastavili su s provedbom dodjele potpora za samozapošljavanje. Cilj je potpora, kako navode u programu natječaja, smanjenje nezaposlenosti u Gradu Zagrebu, a indirektno i pokretanje cjelokupnoga gospodarstva. Potpora je namijenjena nezaposlenim osobama koje su prijavljene u evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje. Još 2016. godine za tu je svrhu u gradskom proračunu bilo osigurano ukupno 2,5 milijuna kuna za oko 100 nezaposlenih osoba, kao pomoć i poticaj prilikom pokretanja vlastitog posla. Potporu za samozapošljavanje bilo je moguće dobiti za osnivanje obrta, trgovačkog društva (d.o.o. i j.d.o.o.) te za samostalnu djelatnost, a tad je iznosila 25.000 kuna. Danas potpora iznosi 75.000 kuna, ukupno je podijeljeno 523.963,06 kuna, a potporu je dobilo sedam poduzetnika koji su morali ispuniti razne uvjete, između ostalih i sudjelovati na poduzetničkim radionicama Plavog ureda, među kojima se našla i Ivana Knöll.

Nakon ostvarenja prava na potporu osnovne obveze korisnika su, kako navode iz Grada, namjensko trošenje dobivenih novčanih sredstava te ostvarivanje mirovinskog staža u minimalnom trajanju od 12 mjeseci. Namjensko trošenje sredstava dokazuje se dostavljanjem izvješća o namjenskom utrošku sredstava te pripadajuće dokumentacije.

- Na radionicama je bilo super, puno korisnih informacija, čak i toliko korisnih da su neki kandidati shvatili da se uopće ne žele baviti poslom zbog kojega su došli. Sagledale su se sve pozitivne i negativne strane budućeg posla. Ekipa iz Plavog ureda je jako susretljiva i srdačna, tako da su nam u svakom slučaju bili velika podrška - ističe poduzetnica i dobitnica zagrebačke potpore za samozapošljavanje u iznosu od 75 tisuća kuna.

Osim nje, potporu za samozapošljavanje Grada Zagreba su temeljem predočene dokumentacije i poslovnog plana zaslužili i Lovre Tomičić, Marina Padarčić, Petra Hubak, Bernard Dujmović, Slaven Novak i Krunoslav Kobešćak, koji će proizvoditi stvari u rasponu od glazbenih instrumenata do keramičkih proizvoda za kućanstvo i ukrasnih predmeta.

Knöll će dobivena sredstva, kako kaže, potrošiti na strojeve za proizvodnju, a svoje “CROkini” kupaće kostime proizvodi od talijanskih materijala, ali u Hrvatskoj.

 

- Sve modele kupaćih kostima sam sama osmislila, dizajnirala i skicirala. Tkanine kupujem u Italiji jer je lycra za kupaće kostime tamo daleko najkvalitetnija. Što se proizvodnje tiče, držala sam se hrvatskih tvrtki. Od šivanja i ambalaže pa nadalje, apsolutno sve je proizvedeno u Hrvatskoj jer želim ponuditi 100 posto hrvatski proizvod, bez obzira na visoku cijenu. Ne zanima me proizvoditi u Kini jer to nema nikakvog smisla - kaže 27-godišnja poduzetnica koja je nakon opće gimnazije magistrirala grafičku tehnologiju na Sveučilištu u Zagrebu. I tu se, nastavlja, ne misli zadržati.

- Oduvijek sam bila kemičarka u duši pa ću nastojati ne ulijeniti se i završiti još jedan diplomski studij, a možda i nešto više. Naravno, posvetit ću se dalje i svom brendu. Kako je u Hrvatskoj sve malo kompliciranije što se proizvodnje tiče, moja je namjera bila imati odjeću i muške kupaće kostime, no nažalost, nisam stigla uskladiti sve to na vrijeme pa sam se odlučila samo za ženske kupaće kostime. No sad sam u pripremi velikog proširenja asortimana pa će u ponudi biti i odjeća i muški kupaći kostimi - otkriva Knöll čiji se kupaći kostimi u tri varijante mogu kupiti na njezinu web shopu po cijeni od 59,99 eura.

Pozitivne reakcije

- Jedan od ciljeva je daljnja distribucija u veće trgovačke lance i tvrtke, na tome baš radim, a definitivno se nadam da će moj brend biti dostupan što širim masama. Moj je glavni cilj da kockice nisu samo nešto što se nosi isključivo na utakmice, želim da postanu prihvaćene kao predivan dizajn koji se može savršeno uklopiti u svakodnevni look, a usput predstavljati i Lijepu našu - pojašnjava djevojka koja je na ideju o kupaćim kostimima “na kockice” došla još 2014. godine.

- Tada sam bila u Brazilu na Svjetskom prvenstvu i shvatila sam da nema na tržištu gotovo ničega navijačkog, a lijepog za žene. Kako sam ja zaista velik ljubitelj nogometa i mode, tad sam rekla da ću pokrenuti svoj brend, no spletom okolnosti nisam. Posvetila sam se fakultetu i jednostavno tu ideju nisam realizirala. No došlo je to srebro u Rusiji i odlučila sam nakon toga da ću napokon realizirati svoju ideju. Nisam puno govorila o tome tako da je većina mojih prijatelja bila iznenađena kad su vidjeli, ali ugodno - prisjeća se Ivana Knöll čije kupaće kostime kupuju žene diljem svijeta.

- CROkinije naručuju odasvud. Očekivala sam velik odaziv od dijaspore, no na kraju je bio mnogo veći od očekivanog, ponajviše iz Kanade, Sjedinjenih Američkih Država i Australije. Iznenadile su me brojne narudžbe iz Azije, a mnogi klijenti koji ih naručuju uopće nisu iz Hrvatske. Imam veliku sreću da sam od samih početaka na stranom tržištu, a što se tiče mišljenja kupaca, izvrsna su. Dosad nisam imala niti jednu primjedbu na kvalitetu niti na što slično, sve reakcije su bile vrlo pozitivne - završava magistrica i poduzetnica koja, očito, premašuje tabloidnu kovanicu “ljepotice s tribina” i za čije će se kupaće kostime, uvjerava nas, još čuti.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo