ODLUKA DKOM-A

HAC-U POČEO TEĆI ZAKONSKI ROK OD 30 DANA Odbačena žalba kineske tvrtke, mora se raspisati novi natječaj za autocestu Beli Manastir-Svilaj

Zagreb, 080118.
Boris Huzjan, direktor Hrvatskih autocesta, fotogarfiran u svom uredu.
Foto: Boris Kovacev / CROPIX
Boris Kovacev / CROPIX

Boris Huzjan

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave odbacila je žalbu kineske tvrtke Sinohydro Sorporation Limited koja se žalila na odluku Hrvatskih autocesta o poništenju natječaja za izgradnju autoceste A5 Beli Manastir - Osijek - Svilaj, poddionice Beli Manastir - most Drava.

Time je i formalno ostvaren preduvjet da HAC raspiše novi natječaj za izgradnju ove dionice. Natječaj je poništen prošli mjesec nakon što Nadzorni odbor HAC-a nije potvrdio odluku Uprave o izboru ponude tvrtke Integral inženjering iz Laktaša za taj posao, a u međuvremenu su tvrtki istekla jamstva koja ona nije produžila. Procijenjena vrijednost posla bila je 380 milijuna kuna, a na natječaj su pristigle tri ponude od kojih je samo Integralova bila ispod procijenjene vrijednosti i iznosila je 359,1 milijun kuna.

Kineska kompanija Sinohydro Corporation ponudila je izgradnju za 416,1 milijun kuna dok je zajednica ponuditelja Osijek-Koteksa, Gravije, Cestorada i PZC-a Brod ponudila 446,1 milijun kuna. Iako je njena ponuda bila iznad procijenjene vrijednosti, kineska kompanija je podnijela žalbu. U njoj priznaju kako njihova ponuda prelazi procijenjenu vrijednost nabave, ali i navode kako HAC ima dovoljno sredstava da plati ponuđenu cijenu.

Naime, Kinezi su analizirajući Plan nabave za 2019. uočili da je HAC na jednom poslu uštedio 42 milijuna kuna pa zaključuju kako se s tim dodatnim sredstvima mogla realizirati njihova ponuda. Tu zanimljivu kinesku računicu DKOM je odbacio te je natječaj i formalno poništen 10 mjeseci nakon što je raspisan.

Sada HAC ima rok od 30 dana za raspisivanje novog natječaja, no s obzirom na zakonske procedure gotovo je nemoguće zaključenje ugovora još ove godine.

Prema neslužbenim informacijama, postoji mogućnost da bi cijeli projekt mogla financirati Europska banka za obnovu i razvoj. U Hrvatskim autocestama zasad ne mogu procijeniti koliko će ovo poništenje natječaja produžiti rok za završetak radova. Prema prvotnom planu, ova dionica je trebala biti završena 2020. godine.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo